Stamboon Purple Queen | Bonen en erwten | Zaden en Zo En je kunt daar ook de gekleurde worteltjes kopen Wortel Rainbow Mix | Wortels | Zaden en Zo
@ Pluk, goede tip zeg ik was nog op zoek naar een niet al te duur zaden adresje! Hier hebben ze gelukkig ook kleinere hoeveelheden en das wel zo fijn want wat moet ik in vredesnaam met 400 bloemkool zaadjes?
Met boerenkool moet je wel opletten op de witte vlieg.. akelige beestjes zijn dat. Daardoor zet ik geen boerenkool meer. Bij Vreeken's Zaden zijn hele leuke en aparte zaden te bestellen. Trouwens, knoflook kan ook erg goed. 10e van de 10e de grond in en het jaar er na eruit als het blad begint te 'roesten'
Ik heb die pokkevliegjes nu ook al met de aardbeien dus dat maakt niet meer uit. Ik spuit me gewoon suf aan biologisch spul en kap met de aardbeien
Bij Vreeken heb ik zaden voor mijn klimmende courgette struik gekocht, doet het goed hier die winkel is jn het echt ook geweldig om te bezoeken. Ik kwam hem toevallig tegen en heb er mijn ogen uitgegeken het personeel is ook vriendelijk en geeft goed advies Knoflook is ook een leuk idee maar heb je dan geen last van de preivlieg? Die zijn larven hebben al mijn uien verpest
Geweldige tip tegen beestjes en ongedierte: plant eucalyptus in je tuin Nu onze boom dood is dankzij een rotwintertje of 2.... Hebben we ineens bergen ongedierte in de tuin. Muntkevers, muntvlinders, dopluizen.... En het vreet allemaal alsof ze anders nooit wat krijgen! De muntkevers en muntvlinders heb ik gelaten trouwens... Die zijn ook heel mooi om te zien en het is nauwelijks weer om met muntthee in de tuin te zitten. Dan schudt ik ze er wel af. Maar die dopluizen was echt een crime... Ik wilde niet meteen 3 bijenvolkeren uitroeien.... Dus het was even zweten Heb brandnetelgier gemaakt en m'n eigen "bestrijder" van zeep en azijn.
Eucalytus ga ik onthouden. Met de beestjes valt het wel mee, voornamelijk veel slakken en wat luizen en die stomme preivlieg dan . Heb net tuinbonen en boerenkool besteld, zag dat je die tot oktober kunt zaaien. Volgend jaar ga ik er wat meer werk van maken zodat de oogst wat gespreider is.
oh die ziet er mooi (en lekker) uit zeg!! en die eucalyptus ga ik ook onthouden. Maar ik heb een ieniemienie tuin dus ik weet niet of het kan
ik heb 2 grote kroppen andijvie gehad, paar kroppen sla, minikomkommers, boerenkool en rode bietjes staan nog, de wortels zijn vrij klein en worden niet beter denk ik. Bieslook en peterselie blijven mooi. Los heb ik nog rabarber en tomaat, die zijn nog groen. inderdaad laat ja..
ik ben nu mijn kruiden aan het drogen. We hebben aan de schutting kleine kratjes gehangen met daarin munt (helaas heeft die de warmte ook niet overleeft), thijm, rozemarijn en salie. Heb het nu in bosjes aan een stang bij mijn keukenraam hangen te drogen (hebben we in het winter ook nog lekker wat)
Hier hebben de radijsjes, sla en aardappels het heel goed gedaan. De eerste tomaten kleuren nu rood. Tijm, Peterselie en basilicum doen het ook echt heel goed. Mijn framboos heeft het niet overleefd helaas...
Hehehe hij wordt wel groot.. Die van ons moet hoognodig gesnoeid.. Maar steeds die tik van dat rare voorjaar met wel/geen/wel/geen vorst trekt hij slecht.. Dus ik ben bang dat als we per ongeluk te hard snoeien hij het definitief begeeft. (We hadden er 2... Nu nog eentje)
Ik wilde een struik hiervan maar die zijn pas weer in het voorjaar te krijgen Tot die tijd maar lavendel in de bak gezet
Ach, mijn aardbeien zijn gewoon verschrompeld. Volgens mijn moeder komt er geen kool meer in bloemkool en broccoli. Iemand nog tips tegen rupsen? Geen gif! Alvast bedankt!