hallo wij weten van een goede vrienden dat ze schulden hebben er zelf niet meer uit komen ze willen zijn baas vragen om hulp durven dit niet nu wil ik de baas anoniem verrtellen dat ze schulden hebben.is dit verstandig of niet
Nee, zou dat absoluut niet doen buiten hun om. Zou ze best willen helpen, maar niet op deze manier. Ik zou er met ze over praten en zo nodig samen met hun naar de baas gaan of wat dan ook, maar niet achter hun rug om.
Dat zou ik niet doen. Ik weet niet wat voor functie je vriend of vriendin heeft, maar in sommige functies kan het erg slecht uitpakken als je werkgever weet dat je schulden hebt. Ik weet vanuit mijn eigen werk dat als je bijvoorbeeld in je functie te maken hebt met criminelen of veel geld, dan ben je veel kwetsbaarder en misschien zelfs wel chantabel als je zelf schulden hebt, althans in de ogen van de werkgever. Ik zou met schulden de reguliere paden bewandelen. Contact opnemen met de gemeente voor schuldhulpverlening bijvoorbeeld.
Neen zou ik niet doen. En zou het hen ook niet laten vragen aan de baas. Inderdaad ergens anders hulp gaan zoeken. Bij voorbeeld schuldbemiddeling.
nee. eerlijk gezegd waar bemoei je je mee? snap wel dat je wilt helpen maar dit is niet de juiste manier
Ik kan me niet voorstellen dat dat je in dank afgenomen gaat worden?! De meeste mensen lopen niet graag te koop met hun financiële problemen. Wat zou je van 'de baas' (werkgever) willen dan?
Nee dat lijkt me het slechtste idee ooit. Wat is de reden dat ze zijn werkgever het willen vertellen. Misschien is de stap naar schuldhulpverlening slimmer. Heb zelf in de schuldhulpverlening gewerkt. Werkgevers konen er vaak wel achter door loonbeslag. Als je je werkgever vraagt voor een lening en dan maandelijks inhouden op salaris is ook een flink risico. Heb dat ook vaak ellende zien veroorzaken
Werkgever informeren door HUN zelf is goed idee .. Ik ben zelf een werkgever en ervaar het als prettig als mijn mensen open zijn Als jij er naar toe stapt creeer je wantrouwen
Waarom dacht je dat dat een goed plan was? Vooral met al die spelfouten en kromme zinnen zou dat echt héél raar overkomen....
Wel eens gehoord van dyslexie o.i.d? Echt schandalig hoe mensen hier op elkaar kunnen reageren door te zeuren over spelfouten en zinsopbouw... Voor TS, nee meid, niet doen, dit moeten zij zelf doen.
Ik heb het vermoeden dat je het over jullie zelf hebben en niet over vrienden..... Maar hoe dan ook absoluut NIET de baas gaan inlichten, dat haal je je nóg meer problemen op de hals. Werkgever erbuiten laten en contact opnemen met de gemeente voor hulp.
Het is lief dat je wilt helpen, maar ik zou het op een andere manier doen. Dat iemand zijn baas benaderd zou ik niet eens apart vinden, maar wel als iemand anders het voor ze doet. Dat komt heel raar over.