Ik ben benieuwd hoe dat er bij jullie aan toe gaat. Wie doet voornamelijk het huishouden bij jullie of verdelen jullie dit? Hoeveel uur werk jij? Hoeveel uur werkt je man? En hoe ziet jouw week eruit qua huishouding? Doe je op je vrije zaterdag het hele huis? Of elke dag een beetje? En wat doet je man? Hier werkt manlief 40uur en ik 32uur. Ik doe dus ook wat meer in het huishouden. Sowieso kook ik altijd en doe ik de boodschappen. Hij zorgt altijd voor het vuilnis, auto/garage, hij stofzuigt vaak en vouwt de was (handdoeken vooral ). Verder ruimt hij altijd de vaatwasser in en uit. Ik poets het huis, verschoon de bedden,strijkwerk etc. Het meeste doe ik op mijn vrije dag in de week. Vooral smorgens. In de weekenden willen wij zo min mogelijk doen. Ik heb geen vast schema. Ik ga elke week even door het huis heen. Stofuizgen doe ik ong 4x per week. Het strijken doe ik altijd met netflix aan haha, dat is ongeveer 2x in de maand. De was doen we vaak savonds samen. Boodschappen probeer ik tot 2x per week te beperken maar dat lukt niet altijd haha
Mijn man werkt 40, ik rond de 30. Ik kook altijd behalve op zaterdag is mijn kookvrije dag. Mijn man doet in het weekend de huishouden, omdat ik dan werk. doordeweeks doe ik alles.
Ik werk 15 uur, man 32 en bijkomend nog zijn huiswerk gemiddeld 8 uur per week. Doordeweeks kook ik, en maak ik schoon. Ook de was doe ik altijd. In het weekend kookt hij of bestellen we wat.. schoon maken doen we dan samen (nouja, "samen", voornamelijk ik ) Hij is van de klusjes.
Man en ik werken beide 32 uur. Ik: WC's (1 x per week en dagelijks doekje over de pot) badkamer (1 x per week en dagelijks doekje over wastafel) Stoffen / schoonmaken (wekelijks en dagelijks de salontafel, eettafel) keuken (wekelijks buitenkant en wekelijkse binnenkant koelkast, dagelijks aanrecht en één keer per kwartaal in de kastjes of als het vies is) administratie, boodschappen (wekelijks) strijken (wekelijks) cadeautjes/boodschapjes/bedankjes/alles voor kind (naar nodig) hapjes maken voor baby (wekelijks) ramen zemen (ehmmm ) Ik ben zeg maar de ''regelaar''. Man: vuilnis (naar nodig), stofzuigen en dweilen (wekelijks en dagelijks even waar nodig) bedden verschonen (wekelijks) en nu we een tuin hebben gaat hij daar meer in doen. Verder allerhande klusjes naar wat nodig is zoals de oven eens uitboenen etc. Samen: was, vaatwasser, koken, auto's schoonhouden etc. Ik doe veel op mijn vrije dag ('s ochtends in het ochtendslaapje van mijn zoontje) en verder veel 's avonds. Zo min mogelijk in het weekend maar anders zaterdagochtend (sowieso de boodschappen en hapjes maken) Eigenlijk doen wij vooral dus elke dag een beetje
Man werkt 37,5 uur p/w, ik 24 uur p/w. Mijn man is op dinsdag en vrijdag om 14.30 uur klaar met werken en kookt dan. Verder kookt hij in het weekend ook 1 dag, soms 2. Hij zet de kliko's voor en ruimt altijd af na het eten. Verder heeft hij geen "vaste" taken. Heel af en toe doet hij eens een wasje (als hij zelf graag wil dat er wat van hem gewassen wordt ) of stofzuigt hij. Ik doe dus eigenlijk de rest in huis: wc schoonmaken, dagelijks stofzuigen, de badkamer, de was, bedden verschonen, dweilen. Mijn man heeft een tijdje een oprisping gehad dat hij ineens best veel deed, maar dat was blijkbaar in een vlaag van verstandsverbijstering...
Ik werkte voor ik zwanger werd 36 uur en mijn man meer dan fulltime. Met de geboorte van ons zoontje ga ik 24 uur werken. Voor het huishouden verandert er niets. Ik ben verantwoordelijk voor boodschappen, koken en de regeldingen, mijn man voor de was, het vuilnis, het gazonnetje en de financiën. We hebben een hulp die twee keer in de week komt schoonmaken (1× alles en 1× stofzuigen en wc's). Ik denk dat we alle drie (hulp, man en ik) evenveel tijd kwijt zijn aan onze taken. We hoeven door de strakke verdeling nooit te ruziën. Edit: op mijn vrije dagen zorg ik dat het huis er netjes uit ziet en de vaatwasser leeg is enzo.
Ik werk 8 uur per week en mijn vriend 40 uur. Huishouden doe ik de ene keer en hij de andere keer, gewoon wanneer het nodig is. Vaak ook samen als we vrij zijn. Ik heb een enorme hekel aan t huishouden doen dus mijn vriend doet meer dan ik.
Mijn man werkt 40 uur, ik 28. Ik doe eigenlijk alles omdat ik het meeste thuis ben. Op zaterdag werk ik eigenlijk altijd en dan doet man vaak zwaardere klussen, schuur opruimen, boompje snoeien dat soort dingen. Op de dagen dat ik werk, kookt mijn man. Ik werk tot zes en anders word het eten echt te laat. In vakantietijd werk ik vaak 5 a 6 dagen en dan neemt man het compleet over.
Mijn man werkt fulltime, aantal uren verschilt per week maar zeker wel zo'n 40uur. Ik werk 12 uur per week verdeelt over 3 dagen. Ik ben dan ook degene die vrijwel alles doet en vind dat ook wel zo eerlijk aangezien ik daar veel meer tijd voor heb. Nu we 2 kinderen hebben helpt hij wel meer mee in het weekend maar ik verwacht eigenlijk niks.
mijn man werkt 40 uur, ik 25-30 maar wel thuis dus het grootste deel van het huishouden komt op mij neer. Ik poets veel en heb een soort van schema zodat het ook gebeurd. Ik: stofzuig een keer of 4 per dag, dweil om de dag s avonds. Doe de badkamer helemaal op woensdag, stofzuig 2x per week boven, kook elke avond, stof en neem alles 2x per week nat af. Maak de wc's elke avond schoon. Strijk 2x per week. Zet de was aan dagelijks, soms om de dag, ruim dagelijks de keuken op na het eten, poets de keuken helemaal 1x per week. Regel alles mbt tot school en psz....dingen die mee moeten, uitstapjes, verjaardagen waar we heen moeten. mijn man: hangt s avonds was op, vouwt er vaak 1. Verschoont de bedden 1 a 2x per week, zet de containers buiten, ruimt dagelijks de vaatwasser in (kan ik niet volgens hem)
ik werk 28-33 uur. heb geen man dus doe alles alleen. ik doe elke dag een beetje. zo houd ik het bij en ben ik niet 1 dag heel lang bezig. ik houd mn huis bij via de flylady methode. stofzuig elke dag en de rest doe ik via flylady.
Man werkt 40 uur ik werk 29 uur. Ik doe bijna alles. Man doet wel de tuin maar als ik vraag of hij wilt stofzuigen doet hij het wel
Ja best erg eigenlijk he. Maar hij is altijd graag bezig en ik ben liever lui dan moe Hij moet me vaak van de bank slepen en ik juist hem erop. "Ik ga even zitten" zegt ie dan en hup, 5sec later doet ie weer een klusje.
Grappig dit, leuk om te vergelijken. Vind t altijd knap als een moeder bijna full time werkt en dan ook nog de rest draaiende kan houden. Bij ons ziet het er zo uit: Zondag: Relaxt, alleen een wasje draaien en de keuken schoon maken Maandag: beiden werken, wasje, doekje over wc, keuken schoon, wat opruimen Dinsdag: zelfde als maandag Woensdag: manlief werken, ik alleen 's morgens werken. 's middags de badkamer schoon, wc grondig schoon, de keuken grote beurt, wasje draaien, boodschappen doen, hele huis stofzuigen. Donderdag: ben ik gastouder voor 1 kindje, manlief werken. Bedden verschonen, daarna nog een wasje doen, stoffen en naar de markt om fruit te kopen. Soms nog wat in de tuin doen of ramen zemen als dat nodig is. Vrijdag: Manlief werken ik helemaal vrij. Strijken, wasje draaien, wc schoon, keuken schoon, opruimen, hele huis stofzuigen. Een extraatje doen zoals een kast helemaal schoon of een kamer grote schoonmaak, zolder opruimen oid. zaterdag: Allebei vrij, ik doe boodschappen, manlief wat klusjes en auto wassen als dat nodig is. Verder lekker op stap. Koken doe ik 5x per week denk ik en manlief 2x per week. Net hoe het uitkomt. De tuin doet mn man nu ik zwanger ben ivm de katten. Verder doet hij de auto's en het afval. En vaatwasser uitruimen of na het warm eten de boel opruimen doet hij ook regelmatig. Als ik hem iets vraag doet hij dat altijd. Andersom haal ik weer dingen die hij nodig heeft zoals een blouse, gel, aftershave, vandaag nog schoenen voor hem gehaald Hier is het echt geven en nemen en alles in overleg. We zijn al 7,5 jaar samen en nog maar 2x ruzie gehad, hopelijk blijft dat zo!
Mijn man werkt rond de 50 60 uur per week, ik ben thuis. Ik doe het huishouden, verzorg de dieren. Maar m'n man helpt altijd als ik het vraag, en nu hij vakantie heeft helpt hij me heel veel en doet ook veel met Norah. Ook nu ik het wat zwaarder heb met m'n zs, doet hij vaker stofzuigen en de was naar boven brengen enzo. Echt super lief.
Vriend 4,5 dag en ik 3 dagen. Hij kookt en doet de boodschappen. Om en om doen we de vaatwasser. Ook container buiten zetten en Onkruid buitenom verwijderen doet hij. Ik haal het bed af en hij helpt mee met opmaken, behalve dochter haar bed. Ik doe was (incl. strijken), stofzuigen, badkamer, wc (tenzij er mannelijk bezoek is geweest, dan mag hij ). Ik ben niet zo van het huishouden. De zorg voor dochter delen we ook, al zijn we op zoek naar een nieuwe balans nu ik aan het werk ben.
Ik werk 24 uur, m'n man 36 uur. Op dag dat hij vrij is en wel is in weekend kookt hij, op mijn vrije dagen doe ik dat. Op dagen dat we beide werken wie t eerst thuis is. Was doet hij wel, boodschappen ook. Opruimen, stofzuigen etc op z'n vrije dag maar het uitgebreide schoonmaken doe ik.