pakketje aannemen andere naam, jouw adres

Discussie in 'De lounge' gestart door jetje86, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er stond hier vanochtend een jongen, die zei dat hij een pakketje verwacht en dat hij via de track and trace code zag dat het op mijn adres bezorgd wordt. Hij zegt aan de andere kant van de straat te wonen (grote straat). Dus postnl heeft er een ander nummer van gemaakt, wel zelfde straat. Of ik dit pakketje voor hem wil aannemen. Dus ik heb ja gezegd en gezegd dat ik het dan zelf kom brengen. Weet ik dan ook of hij de waarheid spreekt (niet tegen hem gezegd hoor). Maar vind het toch geen fijn idee. Straks is er nog niet voor betaald of iets. Wat vinden jullie?

2. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
  3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Niet doen!!

Hier is veel oplichting mee. Jij draait uiteindelijk voor de rekening op van wat er is in het pakket zit
    Retour afzendender sturen en dan moet hij het maar met de verzender regelen dat hij het opnieuw krijgt. Of beter, gewoon het pakket weigeren aan de deur. Straks kan je ook nog verzendkosten betalen om het retour te sturen.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Niet doen!! Nooit uitzendingen daarover bekeken? Was volgens mij van undercover in Nederland, maar weet t niet meer zeker....

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Niet doen hoor, dit is een grote bekende oplichtingstruc.
    Hij komt later het pakket ophalen en de rekening staat op jou adres en moet door jou betaald worden.

6. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Als hij toch aan de overkant woont de bezorger daar naartoe sturen. Je mag er niet voor tekenen als er getekend moet worden.

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Sowieso nooit doen.. Daak zit er eng wit spul in.. :p

8. Linana

Linana Niet meer actief

Als ze het al direct op jouw adres bezorgen, dan heeft hij zelf het verkeerde nummer doorgegeven bij zijn bestelling.
    Beetje lulverhaal van hem dus...

Ik neem alleen iets aan van de buren oid als daar duidelijk hun naam +adres op staat.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niet doen.

Dit zijn oplichters. Jij krijgt de rekening. Ik heb elke week wel 5 pakketten met een andere naam en mijn adres erop. Ik neem ze niet aan en heb bij HM en Bol.com onder mijn adres een melding doorgegeven, namelijk dat er niet meer op mijn adres bezorgd mag worden. Als ik daar nu iets bestel op mijn eigen naam, moet ik mijn legitimatie laten zien voor ik het pakket krijg.

Heb het 1 keer expres gedaan, deze jongen kwam de pakketjes ophalen met een waarde van 600 euro en terwijl hij aanbelde, belde ik mijn collega's. Dus die is weer een tijd van de straat.

Hier lopen er grootschalige onderzoeken naar.

10. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Hier stond een paar weken terug mijn collega voor de deur met een pakketje op ons adres maar niet op onze naam. Heb t toen ook niet aangenomen want ik vertrouwde t voor geen meter.

dus niet aannemen en gewoon weer mee terug laten nemen door de bezorger

11. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Hier word al maanden voor gewaarschuwd over heel het internet!
    Niet aannemen gewoon terug laten sturen.

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Niet doen en ook niet de bezorger naar die jongen sturen. Gewoon niet aannemen en retour sturen!

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Gelukkig maar dat je het eerst hier hebt gevraagd. Ik had ook al eens gelezen over deze manier van oplichting. Je gevoel klopt dus..

14. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Op Facebook las ik vorige week precies dit verhaal, dat politie waarschuwd voor oplichting op precies deze manier. Daarin stond dat het om pakketjes ging die in je brievenbus passen en dan kun je niet weigeren, maar beslist niet meegeven en zeggen dat de 'ophaler' eerst maar contact moet zoeken met verzender...

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Is idd een oplichter.
    Die jongen kan ook niet weten dat hij dan per ongeluk bij jou bezorgd wordt (als het echt een fout was), want je moet ook je postcode plus huisnr invoeren op track and trace.

16. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha bedankt allemaal, ik heb de eerste reacties gelezen toen PostNL net al voor deur stond. Hij gaat retour. Situatie aan de bezorger uitgelegd en hij mag het nummer in het systeem ook niet veranderen.
    Omdat het dus een straatgenoot is (niet dat ik hem ken) en het cijfer scheelt 1 cijfer, dacht ik eerste instantie wel aan een aannemelijke fout. Maar voelde toch niet goed daarbij en na jullie reacties al helemaal niet haha.
    Als ik straks maar geen boze man voor de deur heb staan!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dan zeg je dat de bezorger nooit is geweest...dat je er ook niks van snapt...;)

Gewoon alsof je neus bloedt.

18. minon

minon Niet meer actief

Gewoon niet opendoen vandaag als de bel gaat. Laat je man het afhandelen vanavond (hij heeft te slotte een huisnummer doorgegeven waar het pakketje hoorde te zijn)

19. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Pfoe! Gelukkig dat je het hier nog even postte dan vanmorgen, aangezien de bezorger er net ook al was!

Ik neem ook alleen aan voor directe buren (mits het op hun naam en adres staat) en voor onszelf.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Goed gehandeld

Deel Deze Pagina