Wij hebben hem op het zuiden en van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat de zon erop... Je brandt echt weg Het enige voordeel is dat je in het voorjaar al snel buiten kan zitten en in het najaar nog wat langer maar ik zou er niet nog een keer voor kiezen als ik de mogelijkheid heb.
We hadden een tuin op het noorden. Vond ik heerlijk achter in de tuin zon en op het terras konden we de hele dag buiten zitten in de zomer. Nu hebben we een tuin op het zuiden en dat vind ik een stuk minder. De zon staat de hele dag op de achtergevel te branden en buiten zitten in de zomer kan alleen helemaal achterin tegen de schuur.
Achtertuin op het zuiden. Had liever niet dat de zon de HELE DAG het huis inscheen...met dit weer is het zo warm!! Het erge is dat onze keuken aan de achtertuin grenst dus koken in een keuken van ongeveer 29 graden.....vreselijk. verder is het zitten in de tuin ook te heet op deze warme dagen. Sauna! Maargoed in de winter is het wel weer handig.
Op het noorden, prima te doen. In de winter geen zon, in de zomer de achterste helft vrijwel de hele dag, tegen de avond de zijkant, 's ochtends vroeg de andere zijkant. Ideaal als het zo warm is als nu, je hebt altijd schaduw (van het huis), geen gedoe met parasols enzo!
Volgens mij hebben wij oost of zuid oost.. Ik vind het perfect! Smorgens begint het met een beetje zon,. dan in de middag heel veel zon en dan komt er steeds meer schaduw bij.. Je kunt eigenlijk altijd kiezen of je in de zon of schaduw wilt zitten Ik zou niet continu zon op m'n tuin willen
Ik loop wel te klagen over mijn tuin op het zuiden. Maar ik heb hiervoor gewoon in een woning met een tuin op het noordoosten en daar werden wij wel depri van. Rond 13 uur was onze zon al weg. En dat is echt niet leuk. Zo vaak zooo heet is het nu ook weer niet hier in Nederland en dan zit je mooi in een koude deprimerende schaduw. Dus daar zou ik zeker niet voor gaan TS!
Zuid-westen. Als er geen grote gemeentebomen achter onze tuin zouden staan zouden we de hele dag zon hebben, tot de zon onder gaat. 'S ochtends alleen zon achter in de tuin, dat breidt zicht uit gedurende de dag en vanaf 16.30 is er schaduw. Wij hebben een overkapping aan het huis, als die er niet stond zou er nog langer zon zijn denk ik.
Westen, en vanaf een uur of half 5 staat de zon echt fel op de tuin. Maar als het heel zonnig is is er natuurlijk altijd wel wat zon...
als je gaat verhuizen denk dan vooral aan wat voor type mens je bent. zit je graag s ochtends in het zonnetje en ben je avonds nauwelijks thuis of houdt je dan van schaduw kies dan voor een tuin op het oosten. lig je s ochtends nog vaak lekker inbed en zit je s avonds na het werk nog graag in het zonnetje kies dan voor t westen. zuid zit er tussenin. een tuin op het noorden heeft vaak veel schaduw. alleen als de tuin groot genoeg is en er niet veel hoge bebouwing begroeiing rondom staat kun je het zonnetje vangen.
Het ligt aan het huis zelf en de omgeving. Wij hebben een tuin op het noorden en de hele dag zon, alleen niet voor in de tuin. Wel achter. Ik vind het wel fijn want ik zit niet graag in de zon als het 30 graden is, en nu kan ik altijd wel ergens in de zon of in de schaduw zitten
Wij hebben de tuin op het oosten, en ik vind het heerlijk! Als het 's ochtends nog niet té warm is hebben we heerlijk de zon op het terras direct aan het huis. Uiteraard met zonnescherm, zodat het zonnetje het huis niet opwarmt. sMiddags hebben we een strook schaduw aan de rechterkant, zodat dochterlief in de schaduw kan spelen. En als we uit het werk komen is er achter in de tuin nog zon, zodat we nooit persé in de schaduw hoeven zitten. Tuin is dan wel vrij diep, zo'n 18 meter...
Als je tuin maar groot genoeg is, maakt de ligging niet uit Dan heb je altijd wel zon. Ik zou in ieder geval wel goed naar de bezonning kijken. Wij hebben een mooi (koop)huis afgewezen, omdat die ligging van de achtertuin zo was dat we er na +/- 13.00 uur geen zon meer zouden hebben (was ook te zien aan het mos in het gras). Aangezien we graag in het zonnetje zitten, was dat voor ons een absolute no go. Denk eraan: schaduw kun je creëren, (meer) zon niet.
Wij hebben een tuin op het westen en ik heb eind van de ochtend tot de zon onder gaat de zon in de tuin. Met dit weer is het zoeken om schaduw te krijgen in de tuin dus van het voorjaar komt er een zonnescherm. Houd er ook rekening mee dat je slaapkamers aan de achterkant dan ook tot zonsondergang zon hebben en dat kan best warm worden. Maar ik ben erg tevreden en helemaal als ik volgende zomer de zonwering voor elkaar heb. Liefs doris.
Wij pikken overal zon mee, das het meest ideale vind ik. We hebben helemaal niet zo'n grote tuin hoor, maar wel een flink stuk aan de zijkant dat op het noord-oosten ligt, daar kunnen we dus 's ochtends lekker in de zon ontbijten. Daarna draait de zon over het huis heen en komt er steeds meer zon in de achtertuin (zuid-west). Er staan wat bomen omheen die uiteindelijk voor schaduw zorgen, waardoor we kunnen kiezen of we willen bakken of afkoelen
Wij hebben de tuin op het oosten. In de ochtend hebben we zon en in de middag kun je achter in de tuin nog in de zon zitten. Rond etenstijd is de zon weg uit de tuin. Het is echt afhankelijk van wat je graag wilt. Ikzelf moet zo min mogelijk in de zon zitten vanwege een ziekte, dus voor mij is het ideaal. Ook vind ik het fijn dat we 's avonds lekker in de tuin kunnen eten en dan heerlijk schaduw hebben.