Sinds 2008 heb ik al een knobbel in mijn borst die beweegbaar is ben er toen mee heen geweest moest het laten rusten ivb met ontzwangeren maar in die tijd ben ik weer zwanger geworden dus geen rust knobbel bleef onveranderd. pas in 2012 weer terug geweest omdat ik ernaast ook een knobbeltje voelde (dik keer hard) op de mamo en echo niet te vinden de knobbel ernaast was duidelijk een cyste er zat een vast gedeelte aan vast wat waarschijnlijk die andere knobbel dan was de radioloog had het over een klier en de arts vond het ook rustig voelen vervolg afspraak 3 maanden later knobbels waren onveranderd en sinds 2008 zelfs 2 cm kleiner geworden de kans op iets kwaadaardigs is was dus heel klein. vervolg afspraak 1 jaar later nu is dit dus het geval en de afspraak staat maar nu voel ik sinds kort ook nog een klein hard knobbeltje in een ander deel van mijn borst ook lijkt er rond mijn tepel verarde delen aanwezig te zijn maar eerlijk gezegd heb ik daar nooit echt gevoeld , mijn rechter borst voelt ook soepeler aan dan de linker. ik ben dus doodsbenauwd dat mijn borst vol met kanker zit er uitzaaingen etc zijn de ergste senarios komen voorbij kan iemand mij helpen te relativeren bijkomstig is nog dat ik hypogonder ben ook nog :x
Ik zou gewoon ff een afspraak maken, vriendin van mij had ook een knobbeltje in haar borst. Bleek een onschuldig vetbultje te zijn. Het kan ook een cyste zijn maar dan weet je iig wat het is.
Ik ontdekte vorig jaar, 7 weken na m'n bevalling een knobbel in m'n borst. Gelukkig bleek het een cyste te zijn. Het bleef me toch bezig houden en ik had er geen rust van dus ik weer naar de huisarts en terug naar het ziekenhuis, daar hebben ze de cyste weg gehaald op aandringen van mijzelf. Ik snap je angst meid, maak een afspraak laat get goed onderzoeken en evt weg halen!
Misschien kun je eerder naar de huisarts eerst. Ook even om je angst te bespreken. Nu ga je malen en jezelf alleen maar banger maken.
Ik heb heel veel knobbels in de borst gehad. Het begon met een flinke, was echt groot. Meteen met het formaat zeiden ze al dat dat vast een cyste was. Hij deed ook verrekte zeer (ik dacht in eerste instantie dat ik een spier goed verrekt had). Met die vonden ze kleinere. Waren ook allemaal cystes. Ik bleef ze vinden, ik zat gewoon bomvol met cystes blijkbaar. Ze vertelden me daar ook dat rond mijn leeftijd (ik was toen eind 20) borstkanker niet veel voorkomt. Natuurlijk heb je pechvogels. Maar dat hielp me wel een btje met de onderzoeken. Het zit bij mij ook verder niet in de familie, wat schijnbaar ook de kans een stuk kleiner maakt. Heb je misschien borstvoeding gegeven? Mijn sm had namelijk een litteken in de borst hierdoor. Was dus ook niks verder, dus dat kan het ook nog eens zijn. Je hebt iig een afspraak dus er wordt naar gekeken, is alleen maar goed. Als ze het echt niet vertrouwde dan laten ze je niet zo lang wachten hoor. Ik moest hier 2 maanden wachten (nhs), maar als mijn ha het niet vertrouwd had, dan was het veel sneller gegaan. Dus blijf kalm en anders idd even naar de ha. Kun je daar alvast kijken wat die denkt. Succes!
Is er nooit een punctie gemaakt? Hiermee kunnen ze zien of het goed- of kwaadaardig is. Ik heb me 8 jaar geleden laten opereren aan een onrustig gezwel in m'n borst wat maar bleef groeien. Ben nog steeds erg blij dat het weg, was steeds bang dat het kwaadaardig zou worden.
@bossi over 2 weken is de controle bij de mamografie en de cirurg @Does ik heb 2x borstvoeding gegeven 2x 9 maanden de laatste is inmiddels al dik 3 jaar terug ik denk niet dat er nu nog een litteken kan komen? @nijntje een punctie was een jaar geleden niet nodig omdat het 2c kleiner was geworden en onveranderd. een cyste is meestal een soort knikkertje toch die van mij is hard en onbeweegelijk ik probeer een beetje te relativeren gezien mijn leeftijd (29) is de kans klein het zit niet in de familie. en vorig jaar is er nog uitgebreid gezocht met een mamografie en echografie . maar de kans is er wel en dat lijkt me zo angstig
woensdag moet ik er pas heen en de zenuwen gierig door mijn keel! een hele leuk combinatie met een angsstooornis(deze is al iets minder geworden maar bij zulke dingen steekt het de kop helaas op
Als je huisarts redenen heeft om aan te nemen dat je kanker hebt dan had je al veel eerder een afspraak gehad hoor. Op een mammo en echo is heel goed te zien of iets verdacht is. Ik heb twee zakken met knikkers in mijn BH, heb tientallen cystes en fibroadenomen. Krijg regelmatig een echo, maar die dingen zijn echt niet iets om je zorgen over te maken.
Ik kom voor controle voor die 2 bulten en heb er dus eentje inimi bijgekregen gaat dus niet meer via de huisarts (eerste instantie wel)