Welke draagdoek.

Discussion in 'Verzorging' started by lindavg, Apr 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hallo dames,

Welke draagdoek raden jullie me aan om te gebruiken?

Wil er mee naar buiten kunnen om me oudste naar de psz te brengen.
    En voor in huis te gebruiken zodat ik me handen vrij heb.

En hoe lang mogen ze in z'n draagdoek op een dag?
    Heb wel een draagzak maar daar vind ik haar nog te klein voor op moment.

Graag jullie advies.

2. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    by kay heeft handige draagdoeken (google maar eens!)
    daar kan een pasgeboren beby in, maar ook een peuter.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou zelf gaan voor een geweven draagdoek en dan gewoon even kijken welke je mooi vindt, want ze zijn gewoon allemaal goed.
    Ze mogen er per dag zo lang in als jij (en je kindje) willen/fijn vinden. En je kan 'm eventueel ook voor je oudste kindje gebruiken (ik draag Milan ook nog regelmatig).

Een aantal merken geweven draagdoeken: didymos, hoppediz, girasol, ellevil, neobulle. Maar er zijn er nog veel meer hoor!

Ik zou denk ik voor een beginner een hoppediz aanrader, omdat die toch relatief goedkoop zijn (55 euro volgens mij) en gewoon heel goed. Je kan later altijd nog een duurdere bijkopen als je wil, maar dat is natuurlijk helemaal niet per sé nodig.

4. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Voor een kleine baby zijn de doeken van ByKay heel fijn.

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik heb 'n geweven doek van Miel & Malice (redelijk onbekend hier, is wel 'n dikke doek), 'n ringsling van Hoppediz en 'n rekbare (tricot) doek.

Ik prefereer zelf echt de geweven doek. Ik heb Hanne daar vanaf de eerste week in gedragen. De ringsling gebruik ik voor korte stukkies, ook vanaf bijna moment één...

Over 'n tijdje ga ik er nog een doek bijkopen, een lichtere voor de zomermaanden, maar ook dat zal absoluut weer 'n geweven doek worden.

Draagzak zou ik weg doen. ;)

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    @ draagzak. Ondingen. Zou ik niet eens aan iemand op MP willen verkopen.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik heb nog wel een tricot-slen voor je liggen.

8. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik heb er 1 van ByKay.. ideaal.. zit goed.. ontlast je rug.. (ik voel niet eens dat ik m omheb;).. zit goed stevig.. is mooi en ik vind m makkelijk omknopen.. je kunt m echt een paar jaar gebruiken.. verschillende draagmogelijkheden..verschillende kleuren.. uni..met print.. en niet idioot duur.. ik heb m via www.draagdoek.nl

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Je mag een draagdoek vanaf dag 1 onbeperkt gebruiken, er zit dus geen maximale tijd in qua uren...

Voordeel van een rekbare doek is dat je hem voor kan knopen, en dan pas je kindje erin doen. Rekbare doek van Draagdoek.nl (ookwel een Bykay genoemd) heeft een speciale weving waardoor ze minder warm/dik zijn als een tricot slen en ze hangen ook minder door bij zwaardere kindjes.

Nadeel rekbare doek: Je moet goed oefenen met strak knopen om je kindje erin te doen zodat kindje niet onderuit zakt. Maar dit kan je vlug onder de knie hebben ;)

Ik vind een rekbare doek nog steeds fijner voor een pasgeborene omdat deze ook veel zachter zijn dan een geweven doek... ik kan mijn peuter van 18 maanden er ook nog steeds indragen.

10. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Dat kan ik bevestigen haha. Renske begint enorm te worden, en dan moet je dus JUIST goed strak knopen, net heb ik echt een genante aftocht gehad vanuit het park naar huis, want ze had zich er gewoon uit gewerkt en hing zowat op mijn dijen :)

Tijd dat ik een andere doek in gebruik neem, denk ik. Ik heb ook een Mei Tai - die zijn ook prettig maar vond ik niet geweldig toen ze nog echt klein was (het is een stugge, voorgevormde doek om in te zitten, niet handig als de beentjes nog opgevouwen onder het lijfje zitten).

11. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    de rekbare doeken zijn heerlijk voor pasgeborenen, mits het niet te warm is want tricot is een warme stof.

mocht je kindje ouder worden en je mocht besluiten ook op je rug te dragen, dan adviseer ik je over te stappen op een geweven draagdoek.. tricotdoeken zijn er nl iets minder geschikt voor.

Share This Page