Deel hier al jouw handige huis/tuin/keuken trucjes! Zo las ik net een topic omtrent mieren, krijgen we weer de maden in de kliko en de kleine fruitvliegjes. Maar ook vlekken uit kleding, vieze ramen etc etc.. ik ben benieuwd wat jullie allemaal al ooit eens uit hebben gezocht!
Oeh, dat is ook een goeie! Bedankt voor de tip Ik doe wel altijd de gordijnen dicht als mijn zoon die dag aan de ramen heeft gelikt of er met zijn handen op heeft gezeten na het verorberen van een Cornetto. Als je luxaflex hebt kun je die dan ook beter even dichtdraaien.
Ik zou zijn handen dan gewoon onder de verf doen en allemaal hand afdrukken op het raam laten maken, dat verbloemd de cornetto en ben je ook nog eens pedagogisch bezig.
Veel bladluis op je plant? Stop een teentje knoflook in de grond, sproei de bladluizen van de plant en ze komen niet meer terug. Werkte hier perfect! Alleen afsproeien was niet genoeg. Ramen of spiegel wassen? Behalve met een krant kun je ook nawrijven met een hydrofiel luier. Streeploos schoon! Doe ik al jaren
Sudo crème zou sowieso verboden moeten worden . Dat doet zooooo zeer als het schraal is of er open wondjes zitten Maizena inderdaad werkt top