Aan je 1e foto's te zien hebben wij exact dezelfde tafel. Maar ik kreeg er dus een fles met beschermer/reiniger en spons bij..
Mensen kopen kunststof vaak voor het onderhoudsgemak, maar eigenlijk moet je kunststof even goed behandelen als hout. Het onderhoud is wel iets makkelijker. Twee keer per jaar inwrijven met speciale beschermer brengt je echt al een heel stuk. Daarbij komt dat goedkope kunststof vlugger schade vertoont dan duurdere kunststof. Het zit zo: De meeste kunststoffen zijn composieten: een samenstelling van verschillende materialen. Die chemische samenstelling bepaalt de levensduur, maar ook de mate waarin de meubels bestand zijn tegen uv-straling en tegen weer en wind. Kunststof is dikwijls gevoelig voor uv-straling. Je zou enigszins vereenvoudigd kunnen zeggen dat kunststoffen zijn opgebouwd uit schakels die driedimensioneel verbonden zijn. Uv-stralen 'knippen' als het ware sommige schakels door en gaandeweg wordt de structuur daardoor brozer en breekbaarder. Zo verkleurt, vervormt,... de kunststof. Bij goedkopere kunststof zijn de schakels gemakkelijker door te knippen bij wijze van spreken. De beschermer zorgt ervoor dat de schakels minder vlug doorgeknipt worden. Dit geldt voor alle kunststoffen: gevlochten als riet, geweven als textiel, imitatie van hout, met een pure plasticlook ... Ik vind het zonde dat verkopers daar niet meer aandacht aan besteden en mensen een goed onderhoud aanraden. Als verkoper haal je hier toch geen eer uit. Mensen besteden vaak veel geld aan een tuinset en krijgen dan dit! TS, het lijkt al een stuk beter en hopelijk trekt het nog wat weg. Maar ik zou toch eens bij een goede verkoper wat raad gaan vragen mbt onderhoud en reinigen!
Dit zou ik echt onacceptabel vinden! Ik zou hier zeker mijn beklag over doen bij de verkopende partij en kijken of je een alternatief kunt krijgen. Het betreft een tuintafel, geen gouden koets! Dat je de tafel moet behandelen prima maar dat ie Total loss is na een regenbui zou niet moeten kunnen. Je hebt als consument echt rechten, en je mag redelijkerwijs verwachten dat een tafel die jou verkocht is als buiten tafel ook als zodanig gebruikt kan worden.
Balen... Wij hadden van de week iets vergelijkbaars met de bbq. Afgelopen zaterdag gekocht en een keer gebruikt. Woensdagmiddag zie ik dat dat er nog water staat op het plastic over de bbq . Heb het er af gehaald om te laten drogen, maar de kap zat al helemaal onder de lichte vlekken . Snapte niet helemaal hoe dat kon want het zeil is niet lek. Maar het zal idd het inbranden geweest zijn nu ik dat zo lees.
Wij hebben zo'n tafel nu 5jr. Tis wel een doorleefde tafel geworden. Inmiddels kan het ons niet zoveel meer schelen. Als ik het netjes wil hebben gooi ik er een kleed overheen. In het begin baalde ik er ook van en heb ik van alles geprobeerd. Heb het op een gegeven moment geaccepteerd .
Wij hebben ook zo'n tafel. Nooit gehoordd van onderhoudsspul. Wij hebben vooral vlekken van vettige kindervingertjes. Ik heb al gemaild met de winkel waar ik de set kocht, maar geen eens reactie.. Dus als iemand de oplossing weet.. hoor ik het graag