gezocht: naai patronen pavlik bandage

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door quschke, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Oproep van een vriendin:

Mochten jullie iemand kennen die patronen heeft om kinderkleding te maken voor kindjes die in een spreidbroek zitten (heel kleine kindjes) dan zou ik graag met die persoon in contact komen.
    Mijn nichtje heeft speciale kleding nodig vanwege haar Pavlik bandage en het aanbod is niet groot en ook best onbetrouwbaar. Onbetrouwbaar omdat men aangeeft dat het voor elke spreidbroek is of bv voor 1 bepaalde spreidbroek en dan blijkt het in de praktijk precies te zijn wat het kindje niet aan mag. Vanuit het zzh hebben ze een leenbroekje kunnen krijgen en een site waar ze wat kunnen bestellen maar ja dat is dus schreeuwend duur en juist de kindjes onder de 1 jaar groeien knoerdhard.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij, en daardoor een vriendin kunnen helpen. Alle info is welkom.

GRoetjes Quschke

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Misschien 2e hands kopen uit elkaar halen dan heeft ze een goede patroon? Dan kan ze het qua maten steeds vegroten.

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn dochter heeft ook een Pavlik, maar die kan gewone kleren aan hoor. Onder draagt ze een legging of maillot en daar de pavlik overheen. En boven een shirtje of jurkje in een iets ruimere maat!

pretletter.jpg

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    ah schattig en vrolijk meisje ondanks die spreibroekjes!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook op andere fora idd veel gelezen over altijd een legging of wol-zijden broekje eronder en dan jurkjes of tuniekjes erover. Een spijkerbroek zou ik er niet zo snel onder doen zeg maar ;)

6. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Hun is net afgeraden om leggings te gebruiken en dergelijke. vandaar dat ze ook juist op zoek is naar patronen om zelf aan de slag te kunnen.

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik kreeg juist het advies om het zo te doen. Vreemd dat die adviezen zo verschillen. Ik werk al 10 jaar in de kinderopvang en heb al heel wat pavlikjes gezien en heb het nooit anders gezien.

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wat is dat nou weer voor iets vaags? Weet je toevallig waarom?
    Je kan de legging er ook overheen doen en dan extra hoge sokjes aan.
    Mijn oudste heeft hem 9 maand omgehad en gewoon altijd een legging aan!

9. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hier ook gewoon leggings gebruikt!

En voor het stoere een spijkerlegging :) wel hele zachte stof.

Waarom is hun dat afgeraden? Vind dat erg apart. Gewone joggingsbroekjes kregen wij ook over de Pavlik heen.

10. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Dus helaas niemand die zo creatief is en naai patroontjes heeft??

Deel Deze Pagina