Hoi Hoi Ja de tuintijd komt er weer aan maar weet iemand een goede tip om grind tegels veilig weer groen vrij te krijgen Ik zag afgelopen week met dat hele mooie weer dat ze toch wel heel erg groen de winter uit zijn gekomen....er grenst wel een grasveld aan het terras vandaar.... alvast bedankt doei Janet
Ik had hetzelfde probleem. Heb toen bij het tuincentrum groene aanslagverwijderaar gehaald. Maar dat hielp niet veel. Ben met een hogedrukspuit aan de gang gegaan en mn terrasje ligt er weer keurig bij!
Sop maken met Badedas. Eroverheen gooien en de schrobber of bezem erover. Laat maar een tijd intrekken en je kunt het zo wegspoelen. Doe ik al jaren zo.
ik heb bij ons de tuin tegels ook al schoongemaakt, en bij ons werkte die groene aanslag verwijderaar perfect (weet niet meer welk merk) was niet de goedkoopste maar het resultaat is er ook wel naar..... laat je anders eens informeren in het tuincentrum..
Grindtegels zijn heel hardnekkig om schoon te krijgen omdat ze niet glad zijn hihi nogal logisch met grindtegels Hogedruk kun je ook huren bij bouwmarkten als je zou willen of mss heeft de buurman ofzo er wel 1 die je mag lenen. Dat schrobben heb ik ook een sgedaan. Ligt natuurlijk ook aan de grootte van je terras maar dat was bij ons dus onbegonnen werk jammergenoeg.
Met Badedas (groen) hoef je niet te schrobben, eerder wat uitvegen zodat je alles raakt. Het gaat echt vanzelf los. Met een hogedrukspuitb spuit je het zand tussen de tegels uit. Bovendien zit alles naderhand onder de troep en.....de aanslag is nog niet dood!
Mijn man leent de hogedruk van onze (oude) buren en spuit er op los! Wordt prachtig allemaal (ik heb dan geen grind maar wel natuursteen, die worden ook groen!) Succes
Zout! Klinkt raar, maar doen we altijd. Gewoon een boel zout over je tegels uitstrooien en de regen doet de rest. Ook de groene aanslag reiniger van de Aldi is erg goed.
wij hebben groene aanslag verwijderaar van HG werkt prima met hoge druk spuit krijg je zo'n troep met al dat zand inderdaad
als je het biologisch wil doen is biotex heel goed. werkt prima (hetzelfde als katoo met de badedas) en het is biologisch afbreekbaar. ZIjn je gras en plantjes niet helemaal van slag!
flinke schep zout met kokend water, ff schrobben en weg is je aanslag... je bent alleen wel even bezig omdat in de waterkoker maar 1.5 ltr kan!
Nou tips genoeg we gaan ze uitproberen als het weer ff een beetje knap weer is bedankt allemaal! Groet JAnet
Meestal gaat het vanzelf weer weg wanneer de zon weer flink gaat schijnen. Ik doe er nooit zelf nooit wat aan.
zand overheen strooien en het dan wegbezemen heb ik van een collega k heb er zelf ook last van namenlijk