Overlast door duiven

Discussion in 'De lounge' started by Nahla2013, May 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Hai dames!

Ik heb een schitterende balkon van 12 meter breed op het zuiden.
    Alleen de duiven vinden het hier ook heerlijk vertoeven, ik word er gek van! Deze duiven zijn zo brutaal om gewoon naar binnen te komen als we met de deuren open slapen en ze laten zich niet makkelijk wegjagen of afschrikken. Plastic zakken aan de balustrade hangen helpt niet, een grote nep roofvogel helpt niet, een kater helpt niet (de mijne werd gewoon weggejaagd door ze), een hond helpt ook niet (chihuahua).

Wie o wie heeft de ultieme tip? Moet ik maar een Amerikaanse stafford kopen of zo???

Vergiftigen of doodschieten mag niet omdat het een bescherm diersoort blijkt te zijn als jullie me dat willen adviseren.

2. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    jammer dat je het vervelend vind.. ik zou het juist leuk vinden denk ik (ligt er ook aan hoeveel natuurlijk.. 1 of 2 zou ik leuk vinden)

misschien kun je de dierenbescherming bellen voor tips.. die weten vast genoeg diervriendelijke manieren

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik heb een baby en duivenpoep schijnt net zo slecht voor je gezondheid te zijn als rattenpoep. Echt, m'n hele balkon is ondergescheten. Elke keer schoonmaken is zinloos omdat ze terug blijven komen.

Ik hou heel veel van dieren, maar deze vliegende ratten kunnen wat mij betreft tegen een muur aan vliegen

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je kan touwtjes ophangen met CD's eraan. Door de schittering van het ronddraaien komen ze niet.

5. minon

minon Niet meer actief

In zn schoonmaakprogramma deden ze inderdaad cd's aan touwtjes naar beneden. Soort vliegengordijn zegmaar. De ontlasting en de bacteriën die die beesten bij zich hebben zijn inderdaad super ongezond.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Grappig, dat van die cd's... Nooit geweten.

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
  8. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    De cd's werkten bij mijn oude balkon niet. Het enige wat werkte was een net spannen. En zorgen dat er zelfs geen klein kiertje is, want ze komen er doorheen... Die beesten schijten een kilo per week!

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Een vriendin van mij heeft zo'n aparaatje neergezet. Die reageert op beweging en dan geeft hij een piepje. Mensen horen dat niet maar vogels wel. Dit helpt bij haar goed. Terwijl haar bovenbuurvrouw altijd voert.

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zou zelf ook denken aan een net spannen.

11. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

Sep 3, 2012
    2,314
    0
    36
    Een mooi huis
    Nee dat helpt niet, 95% kans dat hij er vriendjes mee wordt :cool: maar succes met de overlast, duiven zijn echt brutale lucht-ratten ..

:D

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja duiven hebben de e coli bacterie in hun ontlasting! Dus weren die handel... De enige tip die ik heb is een net spannen ..

Share This Page