Hai dames! Ik heb een schitterende balkon van 12 meter breed op het zuiden. Alleen de duiven vinden het hier ook heerlijk vertoeven, ik word er gek van! Deze duiven zijn zo brutaal om gewoon naar binnen te komen als we met de deuren open slapen en ze laten zich niet makkelijk wegjagen of afschrikken. Plastic zakken aan de balustrade hangen helpt niet, een grote nep roofvogel helpt niet, een kater helpt niet (de mijne werd gewoon weggejaagd door ze), een hond helpt ook niet (chihuahua). Wie o wie heeft de ultieme tip? Moet ik maar een Amerikaanse stafford kopen of zo??? Vergiftigen of doodschieten mag niet omdat het een bescherm diersoort blijkt te zijn als jullie me dat willen adviseren.
jammer dat je het vervelend vind.. ik zou het juist leuk vinden denk ik (ligt er ook aan hoeveel natuurlijk.. 1 of 2 zou ik leuk vinden) misschien kun je de dierenbescherming bellen voor tips.. die weten vast genoeg diervriendelijke manieren
Ik heb een baby en duivenpoep schijnt net zo slecht voor je gezondheid te zijn als rattenpoep. Echt, m'n hele balkon is ondergescheten. Elke keer schoonmaken is zinloos omdat ze terug blijven komen. Ik hou heel veel van dieren, maar deze vliegende ratten kunnen wat mij betreft tegen een muur aan vliegen
In zn schoonmaakprogramma deden ze inderdaad cd's aan touwtjes naar beneden. Soort vliegengordijn zegmaar. De ontlasting en de bacteriën die die beesten bij zich hebben zijn inderdaad super ongezond.
De cd's werkten bij mijn oude balkon niet. Het enige wat werkte was een net spannen. En zorgen dat er zelfs geen klein kiertje is, want ze komen er doorheen... Die beesten schijten een kilo per week!
Een vriendin van mij heeft zo'n aparaatje neergezet. Die reageert op beweging en dan geeft hij een piepje. Mensen horen dat niet maar vogels wel. Dit helpt bij haar goed. Terwijl haar bovenbuurvrouw altijd voert.
Nee dat helpt niet, 95% kans dat hij er vriendjes mee wordt maar succes met de overlast, duiven zijn echt brutale lucht-ratten ..
Ja duiven hebben de e coli bacterie in hun ontlasting! Dus weren die handel... De enige tip die ik heb is een net spannen ..