Hooikoorts :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Mississippi, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Het is sinds een week of 3 weer feest :( het begon met lichte benauwdheid en wat hoesten maar sinds gister ben ik gewoon zwaar verkouden, met tussendoor wat niesaanvallen. Word er zo moe van :( vandaag is het prachtig weer maar durf zowat niet naar buiten... Heb van de ha een neusspray gehad die werkt wel redelijk maar de verkoudheidsklachten blijven gewoon. Bah voel me ellendig!! Nog meer zware hooikoortspatienten in de zaal? Heeft iemand de gouden tip?

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Brandnetelsoep of brandnetelextract schijnt te werken.

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ja, hier! Ik nies en snotter me suf, ik word er zo moe van! :(

4. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Ik ook! Ik heb overlegd met de HA en de apotheker. Blijkt dat je loratadine 10 Mg wel gewoon mag slikken, hoewel in de bijsluiter staat van niet. Apotheker heeft het opgezocht en mij ook laten zien (ik was wat wantrouwend) dat onderzoek heeft aangetoond dat vanaf het tweede trimester er geen gevaar is voor de baby, eerste trimester is onvoldoende onderzoek naar gedaan. Vandaar dat het in de bijsluiter staat. Maar... Je hoeft natuurljk niet zwanger te zijn om hooikoorts te hebben... ;) (ik dacht even dat dit bij zwangerschap - gezondheid stond)

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Brandnetelsoep had ik nog nooit van gehoord (als medicijn tegen hooikoorts) bedankt!
    Marleen jij ook zo erg? Verschrikkelijk he :( bij mij is het alle slijmvliezen opgezet, snotteren, verstopte neus en heel veel hoesten. M'n hele hoofd zit dicht... Heb het idee dat het elk jaar erger wordt...

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Verabloembos: bedankt voor de tip :) ben idd niet zwanger (meer) dus het is voor mij geen probleem dat de meeste medicijnen niet mogen...
    Alleen de meeste dingen helpen niet of maar een beetje.

7. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Ik zie net je onderschrift inderdaad! :( knuffel voor jou!

8. Islah

Islah Niet meer actief

Helaas geen gouden tip, ik heb ook erg veel last van alle antihistaminica die ik tot nu toe heb geprobeerd. Het enige waar ik gelukkig geen last van heb, zijn de oogdruppels. Je kan wel je neus en ogen (onder je ogen eigenlijk) insmeren met vaseline, zodat de pollen waarmee je direct in aanraking komt beperkt blijven.
    Honing uit eigen omgeving schijnt ook te helpen.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Pfff hou op in maart begon de ellende hier al.
    Ik heb pilletjes van de allergologie praktijk, Kestine. Die werken redelijk alleen mag nu dus helemaal niks gebruiken.
    Verder als je echt wanhopig bent kan je pissebedden eten, google maar eens..

10. Islah

Islah Niet meer actief

:$...

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Haha ja dat is ook mijn reactie maar t schijnt echt te werken..

12. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wat naar en ik weet hoe het is...:( Ik ben er sinds dit jaar pas mee bekend, na een lange aanloop pas gediagnosticeerd. HA dacht eerst dat het verkoudheid was, later ontwikkelde ik benauwdheids klachten, naar de eerste hulp, bleek dat ze niks konden vinden. En ik riep al februari dat het mogelijk een allergie kon zijn, maar volgens de ha was het erg onwaarschijnlijk omdat ik 33 was :(

Uiteindelijk wel een bloedonderzoek gedaan en bleek inderdaad dat ik hooikoorts had. Ik gebruik dagelijks budesonide neusspray en 5 mg desloratadine. Voor mij werkt het erg goed en ik heb werkelijk nergens meer last van. Dus misschien iets om voor te stellen aan je ha? Sterkte!

13. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Hier ook vreselijk. Ben er echt ziek van.. ik heb alles geprobeerd maar niks helpt. En pissebedden eten. Nee dankje. Jakkes:$

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hmmm en ik maar denken dat ik al weeeeer verkouden ben...zou ik gewoon hooikoorts hebben. Mijn ogen tranen, weer een verstopte neus, weer die ellendige kriebelhoest...

Misschien toch eens een testje ertegen aan gooien, als dat kan?

15. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Levocetirizine! :)

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Of gewoon een allergie pilletje nemen :p

17. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Kan je die gewoon ergens kopen bij kruidvat ofzo?

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja hoor :)
    Ik gebruikte altijd pilletjes met cetirizine er in, hou er rekening mee dat je wat duf kan worden..

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Whaa pissebedden? Serieus?? Ik las ook al ergens over regenwater drinken en idd honing eten uit omgeving. Het is gewoon echt niet leuk zo :( net toch even geprobeerd op een terrasje wat te eten maar voel me gewoon ziek worden ervan :( nou ja gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen ;) Ik heb het al vanaf m'n 6de ongeveer. Maar m'n zusje pas sinds een jaar of twee (25 jr.) dus je kan wel degelijk op latere leeftijd allergie ontwikkelen. Kan niet wachten tot het juli is, dan ben ik er weer vanaf!

20. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik ben een zware hooikoortspatient. Ben allergisch voor bomen en grassen, dus vanaf februari/maart t/m augustus/september de klos.

Tijdens mijn zwangerschappen en borstvoedingsperiodes (in totaal ongeveer 3,5 jaar lang) was het drama omdat ik bepaalde medicijnen niet mocht.

Na de borstvoedingsperiode van de jongste naar een goede allergoloog gegaan en die heeft mij het volgende voorgeschreven:

Desloratadine Tabletten 5 mg (ik slik er 1x per dag 2)
    Avamys neusspray (1x per dag 2x sprayen per neusgat)
    Seretide inhalator (2x per dag)

En ik heb HELEMAAL NERGENS meer last van. Ik kan eindelijk weer met mijn kindjes buiten genieten van het mooie weer, zonder niezen, loopneus, jeukende ogen en benauwdheid. Ben zo happy!

Deel Deze Pagina