Wie ervaring met baby en peuter en geen box?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Zonnetje3, Jan 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Ik ben even nieuwsgierig naar mensen die geen box hebben aangeschaft.
    Een box is heel Nederlands (andere landen hebben het vaak niet) en omdat we niet veel ruimte voor een box hebben ben ik heel benieuwd hoe andere ouders zonder box dit doen.

Belangrijk detail, we hebben ook wen peuter rondlopen, dus hoe kun je dat oplossen?

Alternatief is een kleine ronde box op wieltjes, maar oriënteer me ook op mogelijkheden zonder box.

2. Deebje

Deebje Bekend lid

Mar 2, 2013
    960
    27
    28
    Female
    Wij hebben wel een box, maar anders een draagdoek... Handen vrij en toch je kleintje bij je...

3. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Dank voor je reactie.
    Dragen ga ik sowieso doen!

Gaat me meer om als baby even lekker wil liggen en eigen gang wil gaan en dat peuter er niet overheen walst ;)

Dat si eigenlijk de enige reden waarom we een box zouden aanschaffen, maar misschien zijn er andere ideeën.

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Zo nu en dan een camping bedje opzetten om als box te gebruiken?

5. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    De wagenbak in de kamer?

6. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

Jul 6, 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik woon in Zweden en idd een box kennen ze hier niet en wij hebben er dus geen een. Ook niet gemist, ik speelde vaak met de kleine op het speelkleed. Hij op zijn buikje en ik ernaast en anders in de draagdoek als ik in de keuken of ergens bezig ben soms ook in het wipstoeltje mee.

Nu met een baby erbij en een dreumes eigelijk net zo. De baby dan, dreumes speelt en vliegt er op los in huis. Die is echt overal en nergens waar ik ben.

7. LSQ

LSQ Niet meer actief

Wat je in andere landen ook vaak ziet, zijn van die verplaatsbare flexibele hekjes. Hiermee kun je een (klein) gedeelte van je ruimte veilig afbakenen en vervolgens weer eenvoudig opruimen na afloop.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kan prima hoor zonder box, ik legde onze kleine even in de wagenbak als ik ging plassen oid. Verder veel in de draagdoek, soms even wipstoel tijdens koken oid en met spelen veel op de grond.

9. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

Feb 18, 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Hier in Zweden hebben de meeste mensen het inderdaad niet, maar ik zie het de laatste tijd wel meer in de webwinkels aangeboden. Wij hebben een speelkleed voor op de grond gekocht, zo ging het bij mijn schoonbroer ook, bij beide kinderen. En we hebben een wipstoeltje voor als ik bv straks moet plassen etc.

10. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    speelkleed, kinderwagenbak, even in de wipper, of zo'n babyzitje voor op de triptrap. kan allemaal prima. de peuter kan er ook gewoon omheen spelen, is hier vaak ook naast zijn broertje op een speelkleed aan het spelen. Alleen even extra opletten dat er geen grote onhandige voorwerpen iets te onvoorzichtig worden gedeeld...:)

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb een box (meegenomen naar hier toen ik eens op vakantie was in België) maar woon in Spanje en niemand heeft dat hier. Hoe doen mijn vriendinnen het? Ze hebben net als jij een dreumes of peuter rondlopen. Simpel, de baby slaapt overdag in een wiegje op wieltjes en wanneer ze beginnen te kijken, rollen, beentjes pakken e.d. leggen ze ze op een (plooibaar) matje of babygym. Slapen doen ze in het wiegje tot ze te groot worden en naar het ledikantje (in de babykamer) overgaan. Ik vind een box handig, maar zie dat het niet hoeft zoals zij het doen. Als ze moeten koken bijvoorbeeld en ze willen het kindje niet alleen laten, zetten ze het in het wiegje dat ze rollen tot in de keuken of ze zetten ze in de eetstoel. Eén van mijn vriendinnen heeft een plooibaar park. Dat zijn zo van die hekken (in de vorm van een zeshoek) die rechtstreeks op de grond staan (goed vastgemaakt) en die je makkelijk kan inklappen als je kindje het niet gebruikt en ze legt er dan een dekentje in zodat het niet te koud is. Dat is ook een optie maar vind ik minder makkelijk.

Share This Page