Domperidon

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door tasje, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Hallo Heidi,

mijn dochter is 6 maanden, gelukkig geef ik nog borstvoeding en ben ook van plan dit nog lang te doen.
    Helaas met 4,5 maand een dipje en met 5,5 nog een...Dochter werd ontevreden en via de huisarts domperidon gekregen (+clusterkolven avond en veel aanleggen overdag)
    Gelukkig gaat het nu goed. Ik slik 3 pillen per dag.

Ik heb van de huisarts een recept meegekregen voor 3 maanden? Maar de apotheek vond het (te)veel. Dus krijg steeds vier pakjes per keer. En zij gaven aan, wanneer er genoeg melk is..ik weer kan stoppen. Direct. Nu lees ik op internet dat je het moet afbouwen?

Melk lijkt nu genoeg, dochter is tevreden en met haar gewicht gaat het super!

Kun jij mij vertellen hoe en of ik eventueel kan afbouwen?

Alvast bedankt!

Groet,

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik weet niet of je nog antwoord zoekt op je vraag maar inderdaad verstandig om af te bouwen om gaande weg te zien hoe het gaat. Niet in een keer dippen en weer opbouwen dus, liever gereguleerd afbouwen. Soms kun je op 1 of 2 tabletten verder, soms heb je een status quo en blijf je hangen op 1 tablet. Soms kun je helemaal afbouwen.

Deel Deze Pagina