zelfstandig lopen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora en Boots, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi!

Even nieuwsgierig!:)

Wat waren de tekenen bij jullie kindje voordat ze zelfstandig gingen lopen?
    Hier trekt ze zich al een poosje op en staat nu steeds steviger. Sinds een paar dagen laat ze zichzelf ook los en blijft dan een paar seconden alleen staan. Zal het dan nu snel gaan of zegt dit nog niks?

Ook loopt ze langs de tafel, bank etc. Achter de babywalker vindt ze ook geweldig alleen gaat die nog iets te snel.;)

2. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    met ongeveer 11 maanden liep hij achter alles aan, en met 13 maanden liep hij goed los...
    En nu moet ik echt opletten, want hij rent nu de kamer door en kan nu ook zelf de trap op...

3. Tese

Tese Niet meer actief

Hier loopt hij ook achterr alles aan, zolang hij zich maar kan beethouden. Hij loopt ook erg op zn tenen, ik ben benieuwd wanneer hij dat gaat afleren. Als hij staat dan staat hij wel plat op zn voetjes.

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn dochter begon al met optrekken toen ze 8 maanden was, maar het echte loslopen pas met 14 maanden. Iedereen zei: oh, het lopen zit eraan te komen hoor, wacht maar! Maar het duurde dus nog een half jaar. Ze zeggen dat als een kindje los gaat staan, het dan niet lang meer duurt. Maar toen duurde het hier alsnog 3 maanden eer ze los ging lopen.

Dus ik geloof niet dat er tekenen zijn.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ja hier zei ook iedereen: Die loopt voor zn verjaardag los!
    Nou zondag is ie jarig, maar geloof mij dat hij niet los loopt voor zondag!

6. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

O, ja dat zegt iedereen hier ook hoor. Maar daar trek ik me niks van aan, zijn vooral de enthousiaste oma's die dat zeker weten. Met het rollen, zitten en optrekken zag ik het wel aankomen. Dan was ze al een paar dagen bezig en zei ik tegen mijn man'dat gaat niet lang meer duren'en dan gebeurde dat ook binnen een paar dagen. Daarom was ik wel benieuwd hoe lang het nu nog kon gaan duren.

Maar gelukkig heeft ze alle tijd!:)

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Vlotte dame! Goed hoor! Dean doet precies het zelfde en hij is bijna 13 maanden. Ik weet bij Dominique dat het echt met stapjes ging. Maar elke week een stapje verder. De eerste stapjes waren op mijn eerste Moederdag *zucht*... Je kan je voorstellen dat ik me geen mooier cadeau kon wensen..

Maar haar eerste stapjes waren van papa naar mama, met ongeveer een meter er tussen. en zo bouwde ze het uit, van meubelstuk naar meubelstuk lopen enz...

Dean vind het kruipen makkelijker en heeft geen ambities om te gaan lopen :D, althans, nog niet. Als hij achter de loopkar staat, kruip hij weer weg, daar waar zijn zus niet zonder kon. Echt twee verschillende kinderen, maar uiteindelijk met het zelfde resultaat.

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook 1 die al tijd bezig is met lopen achter blokken wagen en aan de hand, staat los, ook los te dansen (wiebelen op muziek) af entoe doet ze 2 a 3 stapjes en grijpt zich dan weer snel vast.

ben beniuewd of ze idd met haar verjaardag los loopt (2 week) maar heb er toch een beetje hard hoofd in hahaha

9. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Isa ging twee weken voor haar eerste verjaardag loslopen. Ze liep al een tijdje aan je hand (eerst twee handen dan 1 hand) en achter een karretje (haar rollator hihi) Wij gingen als ze losstond een meter voor haar zitten op onze hurken met de armen uitgestoken en moedigden haar aan. "kom es lekker knuffelen!" En dan steeds een meter verder gaan zitten. Als ze naar je toe liep heel hysterisch: JAAAAA Goed zo!!!! Dat vond ze zo leuk dat ze niet meer te stoppen was.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Hier stond ze met net 9 maanden, met 10 maanden liep ze langs de meubels met haar handjes vast en pas met 16 maanden liep ze los, dus het kan alle kanten op ;).

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza trok zich met 8-9 maanden ook op, een paar dagen later begon ze langs te stappen en in de tussentijd experimenteert ze wisselend met zelf staan of een paar stapjes los. Maar nog niet echt los lopen dus.
    Ze durft wel steeds iets meer en dat merken we hier vooral aan het feit dat ze eerst 1 handje los durfde bij het stappen en nu zich meer zelf vast begint te houden, in plaats van dat wij dat doen en haar wat omhoog houden/in evenwicht houden.
    Maar ook hier leek het dus vroeg te gaan komen, maar toch niet dus. (Althans: ik vind zelf vanaf 13 maanden ergens zelf gaan lopen niet vroeg meer, maar gewoon normaal).

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochtertje trrok zich ook op met 8/9 maanden, loopt al twee maanden langs meubels. Iedereen riep dat die vast snel liep, maar ze is nu bijna 13 maanden en het ziet er niet naar uit dat ze snel gaat lopen. Lijkt wel of de fijne motoriek nu voorrang krijgt, want ze praat wel veel opeens. Ach, dat lopen komt vanzelf wel.

13. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier zeiden ze ook dat noa snel zou gaan lopen
    met 6.5 maand trok ze zich op aan de box en bleef dan staan met 8 maanden ging ze rond de tafel maar 1 dag naar haar eerste verjaardag liep ze pas en iedereen dacht dat ze voor het jaar zou gaan lopen NOT

14. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is sinds 2e kerstdag helemaal los gaan lopen, al weken ervoor liep hij stapjes los maar dan moesten wij tegenover elkaar gaan zitten zodat hij wist dat we hem op zouden vangen. Hij durfde zelf nog niet echt het initiatief te nemen om te gaan lopen.
    Maar nu 2e kerstdag 's ochtends liep meneertje ineens heel de kamer rond en is niet meer te stoppen. Ook durft hij buiten enzo te lopen! Was nog even het durven zeg maar!
    Hij was vrij laat met optrekken (11 maanden) en langs de meubels lopen (12 of 13 maanden) en nu met 15 maanden loopt hij dus los.

Ik had het nog niet verwacht van hem maar zo zie je maar dat het ineens kan gebeuren.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met bijna 8 maanden ging de kleine man staan. Een week of twee later liep hij door de box (langs de spijlen). Weer een weekje later liep hij langs de bank e.d maar het heeft geduurd tot zijn eerste verjaardag tot hij echt los liep (een paar weken daarvoor wel een paar stapjes). Kunnen en durven zijn duidelijk twee verschillende dingen ;)

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre staat sinds 8 maanden, en loopt nu langs de muren en tafels enzo, en soms laat ze per ongeluk los. Iedereen zei hier ook, oh, ze gaat vast snel lopen! Maar nee hoor, als ze loslaat schrikt ze zich rot en meestal valt ze dan. Ik denk dat er niet echt tekenen zijn, waarschijnlijk loopt ze ineens weg :)

17. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca ging ook met 8 maanden staan en een week later kon hij ook zelf zitten, vervolgens zelf zitten en zo. Als snel volgende het lopen langs de meubels en met 10 maanden ging hij los staan. toen ging hij ook steeds vaker van het ene meubel naar de andere lopen met eerst de handen vast en toen steeds meer durven. Dat leek bij hem wel het sein om steeds meer te durven. Toen luca zijn balans los staand aan het oefenen was, ging hij steeds meer durven. Hij liep uiteindelijk met 11 maanden en een week los.

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Nena loopt wel al een aantal weken een stap of 8 los. het gaat steeds beter en vandaag deed ze er denk ik een stuk of 14 achter elkaar, maar als ze bijna op haar eindbestemming is laat ze zich vallen! Ook als ze heel snel wilt laat ze zich zelf vallen lijkt het...
    Ben benieuwd wanneer ze echt los gaat lopen!

19. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    Jah hier oowk sinds 8 maanden optrekken, sinds een 3 dagen staat hij 10 sec los en stapt 1 stap los,, loopt aan 1 hand,,
    We wachten gewoon af,,

Tekenen geloof ik persoonlijk niet echt in,,

Liefsz 8)

20. Nijntje

Nijntje Actief lid

8 nov 2008
    180
    0
    0
    Wat ik opvallend vond is dat mijn dochter midden in de kamer opstond uit zit zeg maar en toen los stond. Hierna is ze heel snel gaan lopen. Ze liep een dag nadat ze 11 maanden werd.

Deel Deze Pagina