Ik vroeg me af wat de meeste gebruiken. Haar melk geef ik momenteel niet meer in de fles maar in een antilekbeker. De laatste fles geef ik wel nog in de gewone fles. Het beste is om zo vroeg mogelijk met een gewone beker te beginnen voor de mondmotoriek enz. Knoeien is er dan wel bij! Kan ik ook het antilek'dopje' uit de antilekbekers halen en haar eerst te laten wennen dat ze niet meer hoeft te zuigen (dan is het dus een tuitbeker geworden), en dan de gewone beker? Tja, ben aan het denken wat ik zal doen. Hoe pakken jullie dit aan?
mijn zoontje heeft bij het brood een tuit beker zonder anti lek.(knoeien hihi) en een flip it beker voor zijn sapjes soms ook nog een kleine fles. savonds gebruik ik altijd nog een fles.
Mn docjhter dronk ene tijdje uit een rietjesbeker en rond de 1ste verjaardag uit een gewone... mn zoon laten we meteen uit een gewone drinken. Nu nog met hulp maar leert hij uiteindelijk vanzelf wel
Bij Stijn zijn we meteen met de beker begonnen omdat hij de tuitbeker helemaal niks vond, hij drinkt nu sinds 2,5 maand er helemaal zelf uit.
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen Bij Stijn moesten we er goed om denken dat hij echt de beker met 2 handjes vast pakte, dat heeft eigenlijk het langste geduurd. Je kan beginnen met in bad te oefenen als je kleine dan knoeit dan is het niet zo heel erg
wat is eigenlijk t verschil tussen tuitbeker en antilek?een tuitbeker is toch antilek of zie ik dat verkeerd?
Hoi hoi, Mijn dochter krijgt nog gewoon haar flessen, maar sap of water dronk ze met ongeveer 6 1/2 maand al uit een beker. Mijn zusje werkt op een creche en gaf me deze tip omdat Mayra geen water of sap uit de fles wilde drinken en een tuitbeker vond ze ook niet echt interessant. Ze werd namelijk ook bijna boos als ze ons uit een beker zag drinken. Ze doet het ook echt goed. Ik geloof dat het ook goed voor de spraakontwikkeling schijnt te zijn. Je kunt het altijd proberen. Het kost je alleen wel wat meer tijd inderdaad, en ik zou zeker wel een slab om doen Grt, Lesley
Antilekbekers hebben een ventiel zodat er niets uitkomt als je ze ondersteboven houdt. Wat ons betreft was antilek meteen ook antidrink. Zelfs mijn man en mij lukte het nauwelijks iets uit zo'n beker te zuigen! Hier hebben we het drinken in gewone bekers of met rietjes aangeboden als het niet uit een borst kwam.
Jim krijgt zn melk gewoon nog uit flessen maar bij zn brood uit een gewone beker,vind hij veel interessanter! We doen dan een handdoek om en knoeien maar! Hij neemt nu al echt slokjes maar vast houden en omhoog dat lukt nog niet echt!
Ik geef Sofie nu iedere middag wat thee uit een gewone beker (glas) deze houd ik natuurlijk nog vast maar dat wil ze ook al wel zelf In het boekje wat ik van het CB heb gekregen wordt een tuitbeker afgeraden omdat dat ook zuigen is net zoals een flesje. Uit het glas drinken gaat eigenlijk wonderbaarlijk goed, ik gok dat ze 25% morst ofzo. Heb op het KDV gevraagd of ze dit ook kunnen doen maar daar hebben ze begrijpelijkerwijs geen tijd voor dus ze zal daar wel aan de tuitbeker moeten. Geen probleem vind ik. Ze heeft daar ook wel eens en speen en thuis niet, gaat gewoon goed. Succes met jou keuze! Groetjes Lisette
Heb ook een tuitbeker (niet antilek) gekocht op advies van cb... wat een speurtocht zeg, alle bekers zijn anti-lek! maar heb er EI-nde-lijk een drinken ging redelijk natuurlijk wat gemors maar dat makt niet uit; maar drinken aan de fles met een speentje vind hij nog steeds veeeeeeeel lekkerder