Hallo allemaal, Onze dochter (morgen drie weekjes oud) drinkt niet goed. Ze komt vaak niet aan de minimale intake die ze zou moeten hebben. Ze ligt in het ziekenhuis en heeft nu ook een sonde zodat ze bij kunnen geven. We zijn nu ook andere voeding aan het proberen maar tot nu toe heeft het nog weinig resultaat. Ze is verder niet ziek. Volgens de arts lijkt het op prematuur drinkgedrag,dit zien ze wel eens vaker en komt vanzelf wel weer goed je weet aleen niet waneer. Ik vroeg me af of er meer ouders waren die dit herkennen, en wat jullie ervaringen er mee zijn/waren. Groetjes Lin79
Hoi, Onze zoon is geboren met 35.4 en dus prematuur. Hij vertoonde dit drinkgedrag in het begin ook en van de een op de andere dag dronk hij ineens alle flesjes leeg en nu drinkt hij zelfs meer dan zou moeten (volgens het cb is het 150 ml per kilo hij is nu 3 kilo dus 450 en hij drinkt nu rond de 600). Hij blijft echter wel gevarieerd drinken, s'morgens bijvoorbeeld maar 40ml terwijl hij s'avonds 135 drinkt. Misschien kun je dat proberen? In het begin toen hij de sonde had kreeg hij elke keer 60/65ml, vanaf het moment dat we hem zelf laten aangeven hoeveel hij wil gaat het beter! Succes!
Mijn dochtertje kon de eerste 10 weken ook niet zelfstandig alles drinken. Ik legde haar dus steeds aan, kolfde daarna af, en gaf die melk d.m.v. vingervoeding. Ik zorgde ervoor dat ze, zeker in het begin, elke 2 a 3 uur dronk. Ze was randprematuur trouwens. Zodra ik tepelhoedjes gebruikte hapte ze wel beter trouwens. Ik liet haar ook elke week minstens een keer wegen, om de groei goed in de gaten te houden. Gelukkig heb ik door erg regelmatig voeden en kolven kunnen voorkomen dat ze kunstvoeding kreeg.
Merel heeft de eerste maanden altijd te weinig gedronken. Sommige dagen kwam ze niet boven de 500 cc terwijl ze dan 700 zou moeten hebben. Cb vond dat het geen kwaad kon. Sommige weken groeide ze maar 50 gram. We hebben verder niks gedaan, alleen voeden op verzoek. Nu gaat het heel goed, maar dat heeft dus ff geduurd! Heel veel succes.
bedankt voor de reacties! Fijn om te lezen dat het bij jullie goed is gekomen. Dat geeft je toch al meer vertrouwen. We zullen het rustig afwachten en hopelijk gaat ze (binnenkort) ook goed drinken! gr Lin79