Wanneer over op wandelwagen (bugaboo)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijn, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hoi dames,

Senna is nu bijna 3 maanden en al echt een grote meid aan het worden (ca. 6 kilo en 60cm)
    De reiswieg van de Bugaboo is erg lang maar smal en ze heeft er nog maar weinig ruimte in.
    Wanneer kun je of zijn jullie overgestapt naar het wandelwagendeel van de Bugaboo? Ik vind het nog wat vroeg nu, want ze kan nog helemaal niet zitten ofzo, maar volgens mij man is het zielig om haar nog heel lang in de reiswieg te houden.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Groetjes, Dolfijn

2. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Ik ben overgestapt naar de buggy stand van de bugaboo toen Sophie 4 maanden was,het fijne van deze wagen is dat die ook nog in half ligstand kan waardoor haar ruggentje niet belast wordt!
    Succes ermee?

Groetjes,

3. Hester

Hester Niet meer actief

Vanaf 4.5 maanden kon onze baby niet meer in de bak, hij kroop ook de hele tijd tegen de bovenkant aan en daardoor werd zijn hoofd daar helemaal rood van.

Eerst hebben we hem toen nog een tijdje in de maxi cosi + onderstel gedaan (even kort weg) of de draagzak (als we wat langer weg gingen) en nu zit hij in de buggy sinds een week (5.5 maand).

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij zijn overgestapt met 3,5 maanden. Ze paste niet meer en de wandelwagen kan helemaal plat.

5. Loewiese

Loewiese Actief lid

15 okt 2006
    124
    4
    18
    Wij zijn overgestapt het andere deel van de bugaboo toen ze bijna 7 maanden was, ze was toen 66-67 cm lang volgens mij. Het paste nog wel (al was er niet veel ruimte meer over) maar toen ging ze haar hoofd optillen als ze op haar rug was, ze wou echt meer om zich heen gaan kijken. In de handleiding van de bugaboo staat volgens mij ombouwen na 6 maanden of meer ddan 70 cm, maar dat weet ik niet meer zeker, kan je even checken! 3 maanden lijkt me persoonlijk wel erg vroeg! Al kan het andere deel ook best plat gelegd worden natuurlijk maar dan ligt de bak comfortabeler denk ik.
    Groeten
    Maaike

6. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Sienna is nu ruim 4 maanden en tilt continu haar hoofd op als ze ergens ligt. Ze wil gewoon altijd rechtop zitten, maar dat kan ze natuurlijk nog niet zelfstandig. Ik ga haar binnenkort in de wandelwagen doen denk ik (in bijna ligstand) dan kan ze wat meer om zich heen kijken. Ze heeft in de bak ook nog maar weinig ruimte zeker nu er met die kou nogal wat dekentjes in gaan.

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    met 5 en halve maand zijn we hier over gegaan op het "kinderwagen"deel van de bugaboo...was toen nog beetje te groot aar de kinderwagenbak was echt te klein....dus zat niks anders op...hele tijd in platte stand tot ons zoontje beetje kon zitten....nu kan hij zitten en zit hij half rechtop

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook de Bugaboo, Bram is 64 cm, maar past er nog steeds in.
    Zolang hij nog past, bouw ik de wagen nog niet om.

Deel Deze Pagina