voedingskussen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happynienja, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    martijn lijkt het heerlijk te vinden om op het voedingskussen te slapen, vooral als hij net zn flesje heeft gedronken en hij wat meer moeite heeft om niet te spugen.
    ik snap wel van hem dat het lekker ligt want dan kan de voeding goed zakken maar ik heb hem dan meestal al een tijdje recht op gehouden.
    en slapen op een voedingskussen lijkt me toch niet goed voor zn rug.
    maar er zijn veel momenten dat hij niet anders wil, dan heb ik al vanalles geprobeerd en leg ik hem op het kussen is hij binnen een paar seconde vertrokken.
    ik probeer hem trouwens wel altijd eerst gewoon in zn bed te leggen en het kussen als laatste redmiddel te gebruiken.
    kan ik hier mee door gaan? of is het echt niet goed voor hem?
    ik heb ook al geprobeerd om het hoofdeinde omhoog te doen maar dan glijdt hij naar beneden of zakt hij opzij.
    hoop dat jullie tips hebben.

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Tja....
    niet slapen is ook niet goed voor hem ;)

In het begin wilde ons meisje altijd in onze armen slapen (lijkt me ook niet goed), en hebben we haar ook best regelmatig half op een kussen gelegd (ook ivm spugen, wel onder toezicht).
    Een dutje in de wipstoel lukte zo rond 2mnd ook zo lekker, dus ook gewoon gedaan.

Mijn mening: zolang een babietje de meeste uren maakt in bed, horizontaal (of een klein beetje omhoog ivm spugen), dan vind ik het goed hoor.
    Een kindje moet ook gewoon lekker kunnen slapen toch?

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    volg je gevoel zou ik zeggen. Het enige waar ik wel even op zou letten is zijn temperatuur; ik vond dat mijn meisje altijd snel heel warm werd als ze op het voedingskussen lag, ze kon daar haar warmte blijkbaar slecht in kwijt. En als dat bij jou ook zo is, zou ik het niet als slaapplek gebruiken.
    Verder denk ik dat het goed is om het bijv max 1x per dag te doen ofzo, zodat het bedje de 'hoofdslaapplek' blijft. Maar dat zijn dingen die je vooral op je eigen gevoel moet doen.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    dank jullie wel voor jullie reactie's.
    ik leg het voedingskussen in het bedje dus zijn plek is wel in het bedje alleen niet helemaal plat op zijn rug op het matras.
    ik denk ook dat het niet blijvend is.

Deel Deze Pagina