Ze zeggen dat drinken uit een gewone beker nu goed is om te doen, dat dat beter is voor de spraakontwikkeling. Ben wel wat aan het oefenen met Jasper, maar hij drinkt hooguit één slokje en gaat dan veel knoeien door in het drinken bellen te blazen Ik laat dat maar even voor wat het is, hij zal het op een dag wel leren/willen. Nou vraag ik me af of er nog veel verschil is tussen een tuitbeker en een beker met rietje. Is het ene beter dan het andere of maakt het niet veel uit? Is de techniek zo'n beetje hetzelfde, of is het ene toch beter voor de spraakontwikkeling of tandjes dan het andere? Wat is jullie idee hierover? Drinken uit het rietje begint hij een beetje door te krijgen...een voordeel is dat hij de beker niet hoog hoeft te houden. Hij kan wel uit een tuitbeker drinken, maar als de inhoud minder wordt, houdt hij de beker nog niet hoog genoeg...ik duw dan zijn armen wat omhoog bij de elleboog. Dus waar drinkt jullie kindje uit, uit een tuit of een rietje en wat is volgens jullie beter, of maakt het niet zo veel uit?
Sjoerd drinkt uit een beker met een rietje. Die tuitbekers vind ik een drama...ik zat de hele dag met die beker omhoog hahaha. Volgens mij is het ook beter, tenminste dat werd op het CB gezegd.
Hier gebruiken we een rietjes beker en idd om die reden dat ze het principe van die hele tuitbeker niet snapte dat ze hem omhoog moest houden. Maar ik heb geen idee wat er beter is van die 2.