Tuitbeker of rietjesbeker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Star87, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Even een vraagje aan jullie!:)
    Mijn zoontje van bijna 8 maanden wil ik zijn thee/sap en water binnenkort proberen te laten drinken uit een andere beker ipv zn flesje. Alvast een beetje oefenen:) Zn melk nog wel gewoon lekker uit de fles.
    Ik heb gelezen dat het beter is om uit een rietjesbeker te drinken dan een tuitbeker ivm de ontwikkeling van verschillende spieren en ze met een langdurig gebruik van een tuitbeker kunnen gaan slissen.
    Waar zijn jullie mee begonnen? Of kan je ook eerst tuitbeker doen en eventueel daarna een rietjesbeker?
    En tips voor goede merken zijn ook welkom, als het in ieder geval maar antilek is;)

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik heb tuit geprobeerd maar werkte niet.
    Rietje even wennen/door krijgen, paar keer verslikken ook, maar gaat nu goed. (10 maand bijna nu)

Star87 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Rietjesbeker is niet antilek maar ik moet zeggen dat als je er gewoon bij blijft t prima gaat hoor. Hier een gloednieuwe laminaatvloer en dat gaat prima.

We begonnen hier met rietjesbekers, die snapte ze niet, tuitbeker anti lek snapte ze helemaal geen bal van wat ze dr mee moest behalve de pinguin bestuderen en op de handsvaten bijten. De open neusbeker van difrax met wat yoghurtdrink er in ging wel goed en ze vindt t reuze lekker dus daar wilde ze wel moeite voor doen en t vloeit minder snel dus wat makkelijker met leren.

Toen kwam ik bij mn ouders en ik had een pakje drinkyoghurt mee met een rietje, wetende dat ze daar helemaal gek van was dacht ik joh, probeer t gewoon. Gaf haar t rietje en hield m zelf ook vast kneep heel zachtjes in t pakje en heeeeeey daar komt lekkers uit! Volgende teug deed ze gelijk zelf zonder mijn hulp en sindsdien snapt ze rietjesbekers en gaandeweg zijn we overgestapt naar vloeibaarder (verslikte zich nog wel eens omdat t doseren van zuigkracht nog even oefenen is) en drinkt ze zo ook appelsap, water, siroop etc.

Star87 vindt dit leuk.
  4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gewone beker al overwogen? Hier hebben wel dl gelijk aan een gewone beker laten wennen, nooit een tuit of rietjesbeker gehad. Nu kreeg ( en krijgt) zij alleen water of thee, dus als er wat naast ging was dat niet zo erg. Met een jaar dronk zij gewoon goed uit een beker.

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Haha ik snap dat dat inderdaad lastig te begrijpen is wat je in godsnaam moet met een rietje of tuit:p met een open beker en yoghurt is ook een goede manier om uit een open beker te leren drinken, goede tip voor daarna!:)
    Ik merk dat hij zijn eigen flesje steeds wil vasthouden maar laat m snel vallen en is lastig met omhoog krijgen van de beker, dat zal uiteindelijk met een rietje makkelijker zijn en de handvaten:) dankjewel voor de tips!:)

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 2 en heeft de tuitbeker nooit begrepen. Ze drinkt altijd uit een rietjesbeker (antilek). Vandaag bedacht ik me dat ik op korte termijn moet gaan oefenen uit een gewone beker. Ze gaat over 1 a 2 maanden naar de psz en ik neem aan dat ze daar tijdens het fruit eten drinken uit een normale beker.

Star87 vindt dit leuk.
  7. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Is
    Vanaf wanneer ben je daar mee begonnen? Hij moet het vastpakken van de fles zelfs nog onder de knie krijgen(vasthouden gaat wel goed alleen het omhoog kiepen) en aangezien het lastig is om alles tegelijk te doen; vasthouden, drinken, doseren, denk ik dag het makkelijker is om met wat anders te beginnen dat ie eerst het vasthouden onder de knie krijgt. Zal wel tussendoor wat oefenen met een open beker.

8. DastyQueen

ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik daar ook niet meteen mee ben begonnen. Ik dacht telkens dat doen we wel als het mooi weer word en het niet erg is als ze nat word maar dat is er niet meer van gekomen. Ik heb nu zo een oefenbeker die je onderste boven kunt houden en dan niet lekt maar daar snapt ze ook niets van.

9. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Welke rietjesbeker heb je als antilek?
    Mag je haar bekertje niet mee geven mocht ze het nog niet snappen uit een open beker?

10. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ow die ken ik wel, die bekers met die gaatjes aan de zijkant/bovenkant?
    Het is ook lastig, hoe vroeger je ergens mee begint hoe beter. Komt wel goed!:)

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Bij onze zoon rond 8 maanden begonnen met een rietjesbeker, daarvoor kreeg hij ook sap/thee uit een flesje. Tuitbeker snapte hij niet.
    Bij dochter gelijk met 6 maanden begonnen, zij heeft nooit wat anders dan melk uit de fles gehad behalve s nachts dan krijgt ze wel een flesje water.
    Zij drinkt ook vanaf de 1e dag dat ik de beker aanbood ook al echt slokjes eruit.
    Open beker ben ik bij zoon pas veel later mee begonnen, had geen zin in al dat geklieder en de rietjesbeker was wel makkelijk, maar rond een jaar of 2 kon hij dat wel geloof ik.

12. DastyQueen

Ze heeft er 2 1 van nuby en 1 van difrax. De nuby gaat makkelijker, die van dirfax moet ze toch wat harder op duwen en zuigen.
    Ik denk dat het geen probleem is als ik haar rietjesbeker mee geef, maar vind het vooral van mij zelf nalatig dat ik hier nu pas mee ga starten.

13. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    O hier ben ik ook benieuwd naar! Ik geef af en toe wel slokjes uit een normale beker, maar meestal verslikt ze zich.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Overigens hield onze zoon zowel z'n fles als rietjesbeker heel snel zelf vast. Onze dochter vertikt t, die vind alles om d'r heen veel interessanter.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Volgens mij rond 7-8 mnd. Wij hebben dat gedaan icm rapley. Dat scheelt misschien wel. Daardoor kon zij al vroeg zelf goed haar eten naar binnen krijgen. Nu is zij qua coördinatie en handigheid ook wel vlot geweest, scheelt ook natuurlijk.

16. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wat knap! Houdt ze de beker dan ook zelf vast?

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nu zeker, maar rond een jaar kon ze zelf goed er uit drinken idd. Pakte zelf de beker van tafel af. En tuurlijk ging het ook wel eens mis, maar al doende leert men ;)

18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier op psz hebben ze tuitbekers voor de kinderen die het nog niet kunnen om uit een gewone beker te drinken. Ik ga vanaf morgen ook echt beginnen met gewone beker. Gewoon hydrofiel rond binden tijdens het drinken en hopen dat ze droog blijft.
    Bij mijn zoon wil ik het binnenkort ook gaan proberen. Maar die is pas 7 maanden.

19. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hier heb ik een tuitbeker geprobeerd maar dat werkte totaal niet. Hij snapt het niet en wordt dan boos :roflmao: . Op een terrasje ooit water besteld uit een flesje met rietje en meneer dronk meteen uit een rietje. Gelijk een rietjesbeker gekocht. Gewone beker gaat ook wel maar hij vind het vooral grappig daarin te blazen ;)

Vero0504 vindt dit leuk.
  20. DastyQueen

Ik heb van die silly billy slabbers en schortjes die zijn water dicht. Ik denk dat ik die nog even om doe als we beginnen met de normale beker.

Oceanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina