Tuitbeker of rietjesbeker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Star87, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Hier nooit een tuitbeker gebruikt. Direct een rietjesbeker en later ook bidon. Maar eigenlijk al vrij vlot gaan oefenen met een open beker met 2 oortjes eraan. Ja tuurlijk is het wel eens een knoeiboel geweest, en nog gaat het wel eens mis. Hij is inmiddels 20 maanden en drinkt nu dus alleen nog uit open bekers of een pakje drinken met rietje.

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Nooit een tuitbeker gehad inderdaad ivm de spraak.
    Wij hebben als eerst met een 360beker geoefend en later met een rietjesbeker.
    De rietjesbeker staat hier altijd op tafe voor zijn water en die pakt hij dan ook zelf.
    Tijdens de lunch drinkt hij uit een gewone beker, maar die hou ik nog wel vast, hij begint net door te krijgen dat hij kleine slokjes moet nemen, door moet slikken en dan een volgend klein slokje kan nemen.

Wij zijn iets voor 6 maanden begonnen met een 360 beker en rond 7 of 8 maanden met de rietjesbeker.
    Uit een gewone beker drinkt hij pas sinds kort dagelijks.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee joh, maakt toch niet uit? Hier ook een rietjesbeker gehad en amper geoefend met een gewone beker. Ik had gewoon geen zin in dat geklieder. En met 1j10m kon ze het ineens gewoon zelf. Dus als je nu gaat oefenen, zal ze het vast snel kunnen hoor. Ik snap zelf de behoefte niet zo van snel uit een gewone beker drinken :oops:

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Met 7.5 maand dronk ze hier uit een rietjesbeker.
    Ze snapte het gelijk!
    Ben fan van de avent rietjesbeker. Die zijn anti-lek & niet kapot te krijgen.

Toen 2 gekocht & heb ze nog steeds dagelijks in gebruik.

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Hier kregen ze beide echt niks uit een rietjesbeker. Dus begonnen met een tuitbeker. Met de tafelmomenten ook al snel gestart met een open beker. De jongste was denk ik iets ouders dan een jaar en dronk toen alles uit een gewone beker. Wellicht ook uit noodzaak, want ik vergat standaard zijn tuitbeker mee te nemen als we ergens heen gingen :rolleyes:

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.281
    25.751
    113
    Wij hebben een rietjesbeker. Duurde wel even voordat hij het goed kon. Mijn zoon is een nogal krachtige drinker, dus of hij verslikte zich of hij liet het grootste deel van een slok weer uit zijn mond lopen. Maar uiteindelijk is het gelukt en drinkt hij er goed uit.
    Een gewone beker oefenen we wel mee. Maar kan ik zeker niet aan hem zelf overlaten. Hij is nogal van het gooien als hij ergens klaar mee is en daar heb ik dus echt geen zin in met een open beker.

DastyQueen en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    Hier ook rietjesbeker die van Difrax, vindt ik heel fijn. Had zelf ook egoïstisch geen zin om te oefenen met open beker en nattigheid en gekke is ze krijgt af en toe slokje van ons en sinds 3 maanden kan ze eigenlijk zomaar gewoon uit een open beker drinken.

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Met 7 maanden begonnen met een tuitbeker voor water. Drinken ging goed maar het kantelen heeft ze niet door.
    Met 9 maanden een rietjesbeker gegeven en die snapte ze meteen en hoeft niet te kantelen. Van Avent en lekt niet en ze hoeft er ook niet op te bijten.
    We hebben sinds ze 10 maanden was ook een munchkin daar drinkt ze ook uit maar die kantelt ze soms niet ver genoeg.
    Ze eist nu (1jr) soms uit onze glazen te drinken. Alleen komt t vaak te snel en verslikt ze zich of kiept t over zich heen.

Als net ergens dat door Rapley het drinken uit een open beker makkelijker ging. Dat is hier dus niet het geval.

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Het is per kind wel erg verschillend wat lukt of wat ze willen hoor.
    Q dronk al een tijdje voordat ze 1 jaar werd alleen nog maar uit een open beker, ook gewoon zelf. Ze moest niks van een fles of tuitbeker hebben.
    M kon al best vroeg uit een open beker drinken (per ongeluk ontdekt omdat we bij mijn schoonouders waren en een flesje waren vergeten). Wanneer zij een open beker krijgt is het vooral spelen met de inhoud..
    Soms drinkt ze uit een tuitbeker, ik geloof dat we de antilek van de prenatal hebben.
    Maar bijna altijd drinkt ze uit een rietjesbeker, gewoon van de Hema.
    Overigens wil ze melk echt alleen maar uit een fles, als het ergens anders in zit drinkt ze het niet.

Zo zie je, 2 kinderen waar je een zelfde aanpak mee probeert maar echt met het tegenovergestelde resultaat.

10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hier drinkt ze uit een rietjesbeker en in bad wordt er geoefend met een open beker. Waarbij het natuurlijk veel leuker is om water uit je mond te laten lopen dan het daadwerkelijk op te drinken. :)

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Wij begonnen met een tuitbeker, hij begreep het wel maar werd meer mee gesmeten en verslikte zich heel erg vaak. De rietjesbeker was veel interessanter, ik zou de goedkoopste nemen omdat je dan niet hard hoeft te zuigen (hema, maar absoluut niet anti lek)

Wil je daarna een hele fijne anti lek raad ik Nuk aan.

12. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier met 7 maanden denk ik begonnen met open beker van difrax. Nu 10 maanden en drinkt heel netjes! Ze vind het ook reuze interessant en er is echt wel geknoeid en ze heeft zich ook echt wel verslikt. Ik houd haar beker vast en dan kan ze zelf doseren met haar lippen.

Tuitbeker heeft ze nooit begrepen. 2 verschillende gehad en allebei was gooi en smijt materiaal.
    360 graden beker schoot ook niet op. Moeten ze toch nog zuigen wat ze dus niet begreep.
    Nu sinds 3 weken heeft ze ineens uit het niets de rietjesbeker ontdekt. Eerste paar dagen 1 grote natte kliederboel maar toen snapte ze dat ze haar lippeneer moest sluiten om het rietje en drinkt zo hele slokken weg. Wij hebben de avent rietjesbeker.

Wij wisselen dus wel af. Vind gewone beker heel belangrijk voor haar ontwikkeling maar rietjesbeker is weer erg handig onderweg als ze dat ook goed door heeft

Succes!

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

vandaag bij het broodje voor het eerst een beker melk gegeven (wel zo een oefenbeker van difrax met neus opening) en het ging in 1x goed op een nat neusje na. Maar geen kliederboel die ik verwacht had.

ButterflyPassion, Oceanna en Hinti vinden dit leuk.
  14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Gisteren ook geprobeerd maar madam wilde echt niet ze kreeg een hele Peuterpuber aanval.

15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.488
    113
    Hier drinkt hij uit een antilek tuitbeker (van Avent). Af en toe oefenen we ook met een gewone beker.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat zei ik toch? ;):thumup:

DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Baby2onderweg

Baby2onderweg Actief lid

29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Hier is de rietjesbeker van avent echt een enorm succes, nooit een tuitbeker gehad dus daar heb ik geen ervaring mee.

Deel Deze Pagina