Johannesbroodpitmeel bijna 2 weken oude baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 4 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden, als onze kleine van bijna 2 weken oud drinkt klotst het naar binnen, vooral het begin van de fles. Hebben alles al geprobeerd, een andere flesspeen, rechtop voeden, fles tussendoor even uit mondje halen, niks helpt. Zou Johannesbroodpitmeel helpen? Mag je dit al zo vroeg gebruiken?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, dat mag. Maar het zou mijn voorkeur niet zijn.

Welke fles heb je, en welke heb je nog geprobeerd? Avent is bijvoorbeeld verschrikkelijk groot, ik snap niet hoe dat zo'n standaardfles is als volgens mij de helft van de baby's daarmee veel te snel drinkt. De enige fles die hier hielp, was Dr Brown met premature speen. Die kan je gewoon kopen via bol, dus je hebt hem meteen in huis als je wil. Mijn zoon heeft daaruit gedronken tot vijf maand, anders ging het te snel.

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    We hebben de S fles van Difrax

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ook de S speen geprobeerd? En ik geloof dat op Difrax ook de spenen Dr Brown passen. (Andersom namelijk wel).

Jbpm mag vanaf begin al maar als ze niet spugen is het ook niet echt nodig.

5. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Ik heb in het begin ook de prematuur speen van dr brown gebruikt. Mijn zoontje dronk ook zo snel. Met de prematuur speen ging het een stuk beter.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou ook de prematuurspeen van dr Brown gebruiken, de s speen ging hier pas goed met een maand of 3. Tot die tijd de dr Brown speen prematuur en daarna level 1. Passen ook gewoon op de Difrax fles trouwens, maar ik vond ik de eerste krampjes periode de dr browns fles prettiger.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Difrax flessen gaan behoorlijk snel.
    De dr brown fles met level 1 speen gaat al veel langzamer en is vaak goed genoeg. Zo niet, dan kan je de prematuurspeen proberen.

Elke voeding, ingeacht de hoeveelheid, hoort minimaal 15 minuten te duren. Het is dus heel goed dat je alert erop bent dat het te snel gaat. Sommige zien jbpm alleen al als bijvoeding, daarnaast heeft het grote kans op bijwerkingen. Het is dus veel beter om eerst de juist fles met speen te pakken.

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Wat anderen al zeiden, eerst de juiste fles en speen zoeken voordat je aan JBPM begint. Ik vond het vreselijk spul, wat een bijwerkingen...

Wij hebben ook Dr. Brown gebruikt :)

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Dr browns, fantastische fles. Difrax ging hier ook niet goed.

Jhbpm hebben wij hier wel gebruikt ivm verborgen reflux (ze was toen over de 8 weken) maar zeker zo jong zou ik t niet aanraden en zeker nog niet hiervoor. Tenzij t met ook de dr browns prematuur speen ook niet gaat. Jhbpm levert vaak verstoppingen en krampen op wat gepaard gaat met veel pijn voor die ukkies. Het lijkt onschuldig spul maar komt dus met een behoorlijke prijs als je kind er gevoelig voor is en dat weet je nu nog niet.

Mocht je in een later stadium toch jhbpm willen gebruiken, op 100ml 1 schepje jhbpm heb je dan flow 2 nodig (gebruikten wij) of de kersspeen van de kruidvat (hebben wij geprobeerd maar die ging toen te snel) die past ook op dr browns. Maar wat ik al eerder aangaf, geen jhbpm gebruiken tenzij alle andere opties niet werken.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Jep dat dus. Wij hebben wel op advies van CB JBPM gebruikt en moesten daar van de kinderarts gelijk mee stoppen. Deed meer kwaad dan goed.

Aegyo vindt dit leuk.
  11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

12. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik zou ook voor de Dr Brown fles met de prematuren speen gaan.

Deel Deze Pagina