tuitbeker overslaan?

Discussie in 'Voeding' gestart door bunchy, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Deze slaan we denk ik over...
    hij is 7,5 maand en drinkt graag uit een bekertje of mijn theeglas...
    met heel veel geknoei maar vooral buiten met dit warme weer is dit natuurlijk helemaal ok!
    hoe doen jullie dit? of toch tuitbeker introduceren?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter heeft ook nooit een tuitbeker gehad, maar dronk meteen uit een gewone plastic beker. Glas zou ik niet geven ivm tandjes en het kapot kunnen bijten.

Eerst hield ik de beker vast voor haar, later kon ze het zelf. Als het goed gaat zou ik geen tuitbeker meer introduceren uiteindelijk moeten ze toch uit een gewone beker leren drinken. En als ze het goed kunnen waarom zou je het afleren.

Mijn zoontje van 8 mnd drinkt ook al uit een gewone beker, maar heeft ook een zachte tuitbeker. Komt omdat hij het eerst nog net wilde. Hij wil alles zelf doen en met hlp wordt hij meteen erg boos en drinkt hij niet meer.

3. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Heb dit bij het CB gevraagd en mij vertelden ze dat het zelfs beter is om te laten drinken uit een gewone beker....
    Het is niet erg om het over te slaan...
    Probeer het hier ook wel eens, wel veel geknoei idd..

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Geen tuitbeker is helemaal niet erg. Een gewone beker is beter voor de mondmotoriek en beter voor de tandjes. Hier ook geen tuitbeker. Thuis drinkt hij uit een gewone beker en als we onderweg zijn of op visite bij iemand anders gebruik ik de mykko 360 graden beker. Een gewone beker met een ring erin ze moeten dan drinken net zo als uit een gewone beker maar door het ventiel wat erin zit kunnen ze niet knoeien.

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    hoi jewe,

die beker klinkt ideaal! waarom gebruik je die thuis niet als het om precies dezelfde techniek vraagt?
    aanrader?

6. adi

adi Niet meer actief

Gewoon meteen met de gewone beker beginnen.
    Ik zie persoonlijk weinig verschil tussen die 360graden beker en een beker met een harde tuit. Bij beide hoef je niet te zuigen.

Bij ons hebben de volgende tips goed gewerkt tegen het vele knoeien:
    - beker/ glas met een brede opening kiezen. Dat de neus ook erin past zeg maar, zo kunnen ze makkelijker kiepen en drinken;
    - beker zo vasthouden dat het water net tegen de lippen aankomt, niet verder kiepen. Zo kan het kindje zelf de hoeveelheid bepalen wat erin gaat, en vloeit er niks langs de mond.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Thuis gebruik ik hem ook wel eens hoor. Maar ik vind hem met name handig voor onderweg omdat de bovenkant toch afgesloten is dus dan heb je toch een beetje het idee van een anti lek beker. Alleen dan zonder de tuit waar die toch niet uit drinkt.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier geen tuitbeker (gehad). Wel een rietjesbeker, wat ik erg handig vindt, die heeft ze altijd in haar buurt. Gewoon met water.
    Aan tafel drinkt ze uit een gewone beker.

9. tulip

tulip Niet meer actief

geen probleem om die over te slaan hoor. De oefenbeker van difrax is een hele makkelijke, daar zit een neusuitsparing in.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben bij beide meisjes de tuitbeker overgeslagen, bij Eva omdat ze 'm niet snapte en Lisa heeft van 2,5 maand tot 8 maanden helemaal niet gedronken en kon/kan niet uit een fles/tuit drinken, maar wel dus met 8 maanden uit een gewone beker. Ging eigenlijk meteen al zonder knoeien, maar we helpen wel, nog steeds, ze maakt geen aanstalten om zelf de beker vast te houden.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja gewoon een beker hoor.

Julian werden op het CB van die stapelbekertjes gegeven. Bedoeling was natuurlijk dat hij er iets mee deed ( stapelen?) maar hij begon te drinken, ha ha

Ik doe ook erg vaak gewoon lekker een bekertje. Ik houd hem nog vast natuurlijk. Maar buiten kan het prima met water.

12. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik ben ook van plan de tuitbeker over te slaan. Ik kijk hoe het gaat met een gewone beker, mocht het niet gaan of teveel knoeien, probeer ik ook de Kiddyboo - Mykko 360 graden. Mijn zus gebruikt die bij haar kindje (nu net 1) en is er helemaal enthousiast over.

Deel Deze Pagina