Kale plek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van 2 meiden, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn dochter draait en trekt veel aan haar haren als ze moe is;ze doet dit met name in bed om in slaap te vallen. Met als resultaat nu een behoorlijk grote kale plek aan de zijkant van haar hoofd.Op vakantie heb ik gemerkt hoe hard ze eigenlijk aan haar haar trekt; ik lag met haar op bed (1e dag, ze kon niet slapen) en ze rukt soms echt aan haar haartjes. We gaan as maandag even voor de zekerheid naar de dokter om te kijken of het niet een bacterie oid is, maar hetis zeer waarschijnlijk van het haren trekken.
    Ze heeft geen speen / duim oid dus dit is haar manier om tot rust te komen denk ik.

Heeft iemand tips?

Ons idee is nl haar haartjes kort te laten knippen (zoooonde), zodat ze minder aan d'r haar draait en haar een doekje met etiketjes te geven in bed in de hoop dat ze daaraan gaat 'prutsen'.

Heeft iemand ervaring hiermee en evt andere ideeën?
    Alvast bedankt!

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Dat is idd erg vervelend.Wil je dochter geen knuffeltje of tutlap?

3. mama van 2 meiden

Nee tot nu toe heeft ze daar nooit echt iets mee gehad; ze heeft wel een Nijntje in bed en die houdt ze vast als je die aan haar geeft als ze gaat slapen, maar die legt ze snel weer weg. Ook van die 'tutpopjes' wilde ze nooit echt.
    Nu maar hopen dat ze een tutlapje met etiketjes wel wil; denk dat ze een gewoon doekje gelijk werggooit.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

die etiket-doekjes zijn wel een goed idee, mijn dochtertje is ook een frummelaar en plukte ook heel erg aan haar haartjes en daardoor kreeg ze knopen en als ze aan die knopen trok dan trok ze haar haartjes eruit (zonder zichtbare pijn, pokerface and all :D ) daarna ging ze heel erg aan haar truitjes frummelen en toen heb ik frummeldoekjes geprobeerd, echt ideaal, ze plukt nu een stuk minder aan haar haartjes (af en toe nog wel) en ze frummelt zich een ongeluk aan die doekjes, ik geef ze haar overal, in de box, in de auto, op bed, het zijn knuffeltjes voor haar maar dan in de vorm van doekjes.

succes bij de huisarts maandag, hopelijk valt het mee.

5. mama van 2 meiden

Bedankt voor jullie reacties!!
    Had t er net met een vriendin voor en die raadde aan het eerst met handschoentjes te proberen; is iets minder rigoreus dan al t haar eraf natuurlijk. Vind t wel zielig omdat ze dan niks meer heeft om aan te plukken, zo'n etiketdoekje is dan ook niet te gebruiken voor haar denk ik.
    Toch vind ik t wel het proberen waard.
    Maar nu de vraag; hoe die goed vast te krijgen en wat gebruik ik er precies voor? Ik zat te denken aan hydrofielwashandjes of sokjes, maar ze moeten wel zo goed vast zitten dat ze ze echt niet af krijgt en t moet veilig zijn.
    Iemand een idee?

Deel Deze Pagina