Tuitbeker? Rietjesbeker? Gewone beker?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debsel82, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Mees krijgt inmiddels ruim 10 maanden BV en dat gaat prima. Als ik er niet ben krijgt hij afgekolfde melk uit een flesje, dat gaat niet prima. De laatste tijd weigert hij dat vaak pertinent, maar zolang hij wel z'n fruit eet (evt wat melk erdoor) en ook brood en groente goed gaan, haalt hij de melk wel weer in als ik er ben. Geen vriendjes met de fles dus... Met het oog op de zomer vind ik het echter toch wel fijn dat hij ook overdag wat vocht binnenkrijgt. Van de tuinbeker snapt hij nog niks (zonder ventiel gaat het enigszins, krult mooi z'n tongetje om de tuit :) ) en ook rietjesbeker lukte vorige week nog niet.

Welke bekers gebruiken jullie bij je bv kindjes? En hadden ze die snel door?

2. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    rietjesbeker.
    Ze dronk wel eens water uit mijn glas met een rietje (gewoon spelenderwijs bij het eten). Toen ben ik met 10 maanden haar eigen beker gaan kopen.
    De tuitbeker gaat hier niet goed en ben daar ook mee gestopt. Daar bijt ze op. Heb het vervolgens zelf geprobeerd, maar inderdaad nog knap lastig om daar iets uit te krijgen ;)

Nu is ze bijna 1 jaar en oefenen we ook met een bekertje.
    Afgekolfde melk krijgt ze nog wel uit de fles.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een gewone beker. Bij de oudste met 6 maanden mee begonnen en ze snapte het al snel, dronk met 8 maanden flinke hoeveelheden. De jongste kreeg na 10 weken bv, volledige sondevoeding. Zijn al snel begonnen met een gewone beker, dat begon ze rond de 7,5 maand goed door te krijgen en met 8,5 maand dronk ze alles uit een gewone beker (Geen sonde meer nodig dus)

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik ben overgegaan op de rietjesbeker van de Hema, kruipfruit snapte ze ook al en rierjesbeker werkt hetzelfde. Als je eerst een knijpfruitje geeft kan je zachtjes knijpen en dan snapoen ze heel snel dat ze moeten zuigen.

5. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    De Munschkin Miracle cup (o.a. bij AH) vind ik echt ideaal, lekt niet, zuigen maar dan uit een gewone beker.

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Gewone beker. Hier met beide kinderen vanaf het moment dat ze wel eens iets anders dan bv te drinken kregen daarvoor een gewone beker gebruikt. Bij de oudste nog een oefenbeker van Difrax, is ook open maar met iets andere vorm waardoor ze niet de beker op zijn kop hoeven te houden voor het laatste beetje.

7. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Thanks! Gewone beker vind ik wel lastig omdat hij graag zelf doet, maar is eigenlijk ook wel weer ideaal. Die mini munchkin zal ik ook eens kijken.

8. Noefli

Noefli Lid

8 okt 2014
    22
    0
    1
    NULL
    Hilversum
    Hier een rietjesbeeker van Prenatal huismerk... Maar een keer voor gedaan en hij snapte het meteen 😊
    Ik vind hem wel handig omdat hij ook in de tas overall mee heen kan (deksel afsluitbaar) en hij heeft oren dus makkelijk om vast te houden!

9. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Interessant topic... ik zat me n.m. gister af te vragen wanneer ik moet gaan oefenen met ander drinken dan bv (en dan waaruit) maar 10 maanden is dus oke? Dan kan er ook een melkvoeding vervangen worden ofzo? Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik jou topoc even gebruik voor deze vraag debsel82 en anders verwijder ik m

10. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Geen probleem hoor! In principe is het volgens mij zo dat je kindje zeker tot een jaar niks anders dan bv nodig heeft, maar je kunt wel al oefenen met bijv bv in een bekertje. Zelf wil ik ook af en toe wat water geven of laten geven als ik niet in de buurt ben, maar dat vervangt niet echt een voeding. Sowieso kijk je naar je kindje - die regelt zelf hoeveel bv hij of zij nog wil.

Deel Deze Pagina