geen fruit en geen brood

Discussion in 'Voeding' started by Prutske, May 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prutske

Prutske Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    1,352
    1
    36
    Zundert
    Onze zoon is nu 7,5 maand. En sinds anderhalve week wil hij geen fruit meer eten! Dus nu heeft hij geen tussendoortjes. Heel af en toe s middags een klein beetje yoghurt.

Brood wil hij zelfs nooit!
    Ook drinken anders dan melk gaat er zo goed als niet in zelfs niet met dit weer. (wel gewoon plasluiers).

Even ons schema:

7.30 150/5 fles
    10.15 fruit (bied het wel aan, hij eet er eigenlijk niks van)
    12.15 180/6 fijne granen pap van een bordje
    15.45 fruit, broodkorst o.i.d (aanbieden wordt bijna niet van gegeten
    17.30 groentehap+yoghurt gaat er in als een speer ong. 200 gr groente en 100gr yoghurt
    19.30/20.00 180/6 fles met 3 theelepels rijstebloem

Hebben jullie tips hoe hij iets anders gaat drinken en wat te doen met het fruit?

2. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Iets anders drinken dan (moeder)melk deed mijn zoontje ook niet op die leeftijd, ook niet met warm weer. Gewoon water blijven geven in een flesje. Vaak bijten/ sabbelen ze daar wel op en krijgen ze toch nog extra vocht binnen.

Geef je vers fruit of potjes? Als je die laatste geeft zou ik proberen om gewoon vers fruit aan te bieden.
    Wbt brood, gewoon aan blijven bieden komt vanzelf goed.

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    1,352
    1
    36
    Zundert
    Hij krijgt bijna altijd vers, toen hij in het begin geen vers meer wilde. Wilde hij nog wel fruit uit een potje. Nu wil hij geen van beide.

Gisteren wel een stukje komkommer in de hand gegeven hier sabbelde hij wel goed aan. En we blijven ook gewoon water of thee aanbieden. Maar onder lichte druk van het cb van de week ook diksap en een supersapje van nestle meegebracht. Dit lijkt hij nog minder te vinden als water.

Ach ja hij is in ieder geval wel erg tevreden. En volgens mij hapt hij ook wel eens water uit het zwembadje(iedere keer vers water erin hoor)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Stom CB, diksap en supersapje slaat nergens op, is alleen maar slecht voor de tanden.
    Je kut i.p.v. water of thee ook thee met een wolkje melk geven, gewoon half schepje kv in een fles slappe thee. Speel ook eens met de temperaturen, het ene kind drinkt beter als het heel warm is, de ander wil juist koud of lauw.

Als komkommer wel gaat, dan kun je dat toch geven? Ook al stukken (water)meloen geprobeerd? Je kunt ook tussen de middag extra groente geven, is een gezonde snack hoor!
    Pap i.p.v. brood is prima als je maar een beetjenop het maximum aan zuivel let.

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

brood lust ze hier ook niet en van fruit alleen geplette banaan.

drank lust ze hier wel de olvarit drankjes, en zo de sapjes van groeifruit( wat dan weer helpt voor hare stoelgang waar ze heel veel problemen mee had). water wil ze hier ook niet. dat heb ik geprobeerd van haar 4 maand tot haar 9,5 maand. ook als ik dat olvarit drankje geef aangelengt met water wil ze het ook niet.
    nu ik heb wel een heel difficile dochter qua eten en drinken. ik geef wel die dingen van fruitsap ook al zijn ze minder gezond, gewoon omdat ik wil dat ze vocht binnen heeft. ze drinkt ook niet zoveel melk meer ( zo as ik al zei een moeilijke)

ik zou doen zoas jij doet blijven aanbieden maar niet pushen.

succes

6. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Niks onder druk doen van het CB. Helemaal niet als je er niet achter staat. Af en toe een beetje slappe diksap is niet erg. Alleen opletten dat hij daar niet de hele dag van drinkt.

(water)meloen is ook idd een goede tip. Onze zoon vond dat héérlijk. Ik zou me er nog niet al te veel druk om maken. Als hij dorst heeft gaat hij echt wel drinken. Gewoon goed blijven letten op de plasluiers. Zoals ik al zei, mijn zoon dronk toen ook niet veel extra en die heeft het ook prima doorstaan.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Inderdaad lekker stukjes komkommer geven, of stukjes wortel of zo (gekookt/gestoomd)... Hier ook altijd een slechte fruiteter en nog steeds! Persoonlijk vind ik het belangrijker dat ze groenten eet dan dat ik zo moet pushen met fruit. Watermeloen is wel een goed idee, kan ik hier ook nog wel een keer proberen...

Hier dronk ze overigens ook nog niets anders hoor op die leeftijd!
    Vanaf 11 maanden ging ze in een keer wel water drinken uit een tuitbeker. In de fles moest ik ook vooral niks anders stoppen, want dan werd ie gewoon weg gegooid...
    Ik deed, toen ik eenmaal overgestapt was op flesvoeding, gewoon extra water bij de fles als het warm was of zo.
    Zou persoonlijk écht niet al die sapjes gaan geven om je kindje maar te laten drinken. Straks wil ie nooit meer 'gewoon' water drinken...
    Thee kun je natuurlijk ook proberen, met een lekker smaakje.
    Hier drinkt ze sinds kort 1 a 2 bekers diksap per dag, dit om haar te laten oefenen uit een gewone beker. (want water komt alleen maar uit een rietjesbeker :D)

8. Prutske

Prutske Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    1,352
    1
    36
    Zundert
    Hier gaat nu bij iedere fles ongeveer 10cc extra. En vanavond had hij het zo warm dat hij zowaar ook 10cc water uit de fles heeft gedronken.

Melk komt uit een blauwe fles (difrax) en water uit de witte. Idd ook expres zo gedaan. En yoghurt wordt erg goed gegeten en das natuurlijk ook lekker fris. Vind het niet nodig voor iedere middag maar met dit weer.

Vanmorgen heeft hij ook 3 hapjes eierkoek gegeten in de wipstoel en er verder nog wat op zitten sabbelen dus we blijven gewoon van alles proberen en aanbieden.

9. Prutske

Prutske Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    1,352
    1
    36
    Zundert
    Gier gaat er na het doorkomen van de 1e 2 tandjes ineens weer goed fruit in en ook water gaat nu redelijk. Alleen brood heeft hij nog geen zin in. Dan maar lekker pap eten

Share This Page