Sinds mijn dochter ziek is geweest en een tandje heeft gekregen, wil ze weinig meer fruit eten. Het mag niet geprakt, want ze wil het zelluf doen, maar als ze dan geen zin heeft, dan pakt ze het niet zelf. En van mij neemt ze het niet aan! Ook avondeten gaat slecht, behalve rijst, pasta en vis (los, zonder groente of saus). Conclusie voor gisteren: halve banaan, 5/6 kleine stukjes paprika. Conclusie voor vandaag: groente NIKS fruit NIKS. Het gaat soms ook wel beter hoor, maar alleen als we haar echt iets geven wat ze heel lekker vindt, precies op de juiste tijd (niet moe, niet verdrietig, niet afgeleid). Bijv. broccoli gaat er altijd in. Maar ja, ik ga ook niet altijd broccoli eten... Hoe kan ik er voor zorgen dat ze (al is het stiekem) toch wat fruit/groente binnen krijgt? Dit lijkt me namelijk wel ongezond als dit zo doorgaat!
Heeft ze één tandje gekregen? Goeie kans dat de 2e ook onderweg is en dat ze daarom zich heel bewust is van haar mond. Goeie kans dat ze over een tijdje weer beter gaat eten. Succes! Kijk eens of knijpfruit een optie is. Kan ze waarschijnlijk wel grotendeels zelf doen. Je hebt ze ook in de combinatie fruit/groenten
knijpfruit is een goede inderdaad.. dat gaat er hier ook altijd makkelijker in dan gewoon fruit. Smurf hier at gisteren ook geen groenten..dus vandaag aten we pasta.. met een flinke groentensaus tomaten uit blik beetje knoflook gekookte sperciebonen dit allemaal in de pan.. even laten koken in een koekenpan kipreepjes met wat italiaanse kruiden roerbakken en dat toevoegen ff de staafmizer erdoor et voila.. voedzame pasta saus met veel groenten t ging er hier in als koek
Dat is een goed idee, dat knijpfruit! Ik hoop dat ze het interessant vindt, dan gaat het vaak beter Prut maken gaat helaas niet Mevrouw wil zelluf doen, dus ik mag niet met een lepel/vorkje in de buurt komen. Misschien idd ook nog wel van de tandjes hoor, dat het gevoelig is. Morgen iig even knijpfruit halen, eens kijken, bedankt!!
ik pureer ook alleen de saus.. en doe die over de macaroni.. er blijft genoeg aan de macaroni plakken zodat ze toch wat binnen krijgt.
En anders groenteomeletjes, dat vonden ze hier altijd wel lekker. Geraspte groente (wortel, courgette) of gepureerd mengen met losgeklopt ei en evt. wat meel, beetje op smaak kruiden en dan per eetlepel in de koekenpan bakken.
Iets wat koud is werkt over het algemeen bij tandjes goed. Is lekker tegen het tandvlees aan. Lepeltje in de hand geven, zodra dat haar mond in gaat... schep je een lepel erbij met wat fruit of groente. Even een weekje gewoon blijven aanbieden, kan ineens weer omslaan dat ze wel wil eten. Ze drinkt nog wel gewoon voldoende? Anders zelf een smootie maken met vers fruit?
Dirksmama, dat is een goeie! Ei vindt ze wel lekker, dus daar kunnen we mee smokkelen Mejosje, ja ze drinkt wel goed hoor, maar ze is niet zo gek op nieuwe smaakjes. Het moet allemaal wel precies zoals het altijd gaat en smaken zoals het altijd smaakt Fruit smoothie (banaan met kiwi en melk) heb ik laatst geprobeerd, maar wilde ze niet...
Ik heb hetzelfde probleem, maar dit heeft hier helaas niets met tandjes maar meer met een eigenwijze dreumes . Een tip van het CB helpt hier wel, en dat is fruit geven direct na zijn middagslaapje... vaak hebben ze dan wat dorst, en mijn zoontje pakt dan toch redelijk wat fruit. En verder geef ik altijd 3 soorten fruit verspreid op een groot bord en dat eet ik dan samen met hem op. Werkt hier ook goed. Mijn zoontje is dol op nasi, bami, pasta maar omdat hij dus ook alles zelf wil doen krijgt ie zo ook zo goed als geen groentje binnen. Groente verstoppen in sauzen lukt hier dus ook niet omdat hij met zijn handen eet. Wortels is de enige groente die hij wel eet, en ik maak dat de laatste tijd toch regelmatig klaar (1 a 2 x per week) omdat het me beter lijkt dan helemaal geen groente. Knijpfruit geef ik ook op hele slechte dagen.