tuitbeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanJenA, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    hoi allemaal,

ik heb vanmorgen voor mn dochtertje een avent tuitbeker gekocht zie afbeelding :D alleen nu staat in de gebruiksaanwijzing dat dr alleen flesvoeding/borstvoeding en water mag iets anders mag niet.
    klopt dit en in welke tuitbeker mag dan wel iets anders dan dat wil dr namelijk een beetje diksap geven of groentesap

alvast bedankt!!!
    vond het wel vreemd dat het niet mag maar ja ga het niet proberen zonder advies aan jullie te vragen ;)

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wij hebben een beker van NUK... helaas niet tevreden omdat zoonlief deze vacuum zuigt...

maar ik denk dat ze de waarschuwing geven omdat diksap en roosvicee de fles/speen kan laten verkleuren...
    wij gebruiken een kleine Difrax fles voor de roosvicee en diksap en daar is de speen en het rubbertje onderin helemaal van verkleurd...

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja stom hè?! En dat lees je ook pas als je de verpakking eraf hebt..
    Geen idee waarom dat niet zou mogen ik heb het wel gedaan in ieder geval. En ik weet niet of dat ook geldt voor de bekers vanaf 12 maanden want kennissen van ons doen daar ook diksap in voor hun zoon. Alhoewel ik niet snap wat hij er mee moet want hij is al dik 1,5 jaar oud... Maar ja moet iedereen zelf weten natuurlijk.

4. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    Jaaaa inderdaad gelukkig na paar wijze lessen doe ik alles zo voorzichtig mogelijk openen en gelukkig is ie nog gewoon heel de verpakking dus hij kan gewoon terug als het zou moeten.

en het maakt me niet uit als het verkleurd als het alleen daarom is hihihi dan drinkt ze dadelijk lekker diksap !!!!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Die van mij snapt er nog niks van heb verschillende tuitbekers maar ze wil ze niet. Heb vanalles in huis en ze kan straks dus kiezen...

6. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    ook fijn toch ;)
    ashley wel pfff die drinkt zelf uit mn bidon hihihi dus ik wou gewoon iets voor dr eigen en dan denk je goed te kiezen aan avent whahaha en dan lees je dat in de gebruiksaanwijzing :( ach apart kind ;)

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Onze dochter is ook anderhalf en drinkt pas twee weken zelf uit een open beker ;)

En daarnaast is een antilektuitbeker ook wel eens handig als je onderweg bent..

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik bedoel dat iedereen het anders doet nu adviseerde ze ons bij het cb dat zodra ze kan zitten we gaan oefenen met een open beker.

Dat zal het hier wel gaan worden aangezien ze de tuitbeker echt niet wil.

Gisteren hoorde ik van een vriendin dat haar dochter van 2 nog een papfles in bed krijgt voor het ontbijt en ze neemt een fles melk mee in bed.

Dat zou ik absoluut niet doen.

Soms is het niet anders als het niet lukt maar wij gaan proberen om het niet te doen. Ben benieuwd hoe het gaat en wat er van gekomen is over een jaar...

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Mn jongste was iets ouder dan de jouwe maar ik ben begonnen met de beker zonder binnen tuitje (zeg je dat zo? ) Toen had ze door dat er drinken in zat. Tuitje er weer binnen in gedaan en toen ging ze zuigen. Misschien een idee voor je?

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zonder anti-lek bedoel je denk ik. Nee ook geprobeerd maar ze draait haar hoofd al om als ze me aan ziet komen.. Ook wel grappig want hoe bedoel je eigen willetje :D

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Yup, die bedoel ik :p

Khad het ook al eens eerder geprobeerd maar toen wou ze dr ook niets mee hoor, gewoon met een paar weken weer proberen

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat riep ik ook heel hard maarreuh is nog nie gelukt(dochter krijgt ooknog steeds fles melk 's avonds), maar ik hoop dat het jou wel lukt..:D

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    het kan/mag wel volgens mij staat dat ook in de verpakking.
    heb ook zo'n tuitbeker maar het moet goed verdund zijn en snel laten opdrinken omdat het lange sabbelen aan een fles/tuit slecht is voor het (aankomende) gebit.

nichtje drinkt ook uit een tuit vruchtensap en gaat prima idd een beetje verkleurd maar is meer vanwege het gebit. (en claims te voorkomen maarja we wonen niet in amerika ;))

Deel Deze Pagina