Hoe snel brengen jullie je kindje naar bed? Hier heel snel als ik merk dat ze het niet meer trekt. Daar voel ik me wel eens schuldig over maar ze valt dan in bed wel meteen in slaap! Straks ook: ze was doodmoe maar door die rottige hoest is ze een paar keer wakker geworden. Ze lag in bed van 12.30 tot 15.00. Toen flesje en tussendoortje gegeven. Boekje gelezen op schoot en daar begon het gapen alweer. Nog even in de wipstoel maar daar werd ze helemaal hyper van. Eenmaal in bed inmiddels alweer een half uur geleden weer meteen vertrokken. Dus maar 1 uur en 15 minuten op geweest. Ik heb vaker van deze dagen de max is nog steeds 2 uur. Doe ik het niet zo maar zoals laatst op het kdv dan is ze helemaal over haar toeren en lukt het eten en drinken niet. Laatst hadden ze haar daar niet in bed gelegd en we kwamen thuis, heb haar om 16.45 in bed gelegd en om 20.00 maar eens wakker gemaakt voor het eten. Ze slaapt dan ook nog gewoon de hele nacht door (gelukkig)
hier gaat ze als ze moe is hoor. dus zo gauw als niets meer goed is niet in de box niet op de grond niet spelen alleen maar hangen tegen papa of mama hoppa naar bed. en dan word ze meestal jengelig dus na 5 min jengelen gaat ze naar boven en 99% dat ze dan gelijk gaat slapen ze hebben hun slaap nodig dus je moet je niet schuldig voelen moe is moet klaar
Hier ook hoor. Zodra ze "ongezellig" wordt en gaat jengelen, hop, meteen naar bed. Ze slaapt al voordat ik de deur van haar kamertje weer door ben Als we te lang wachten, lukt het in slaap vallen niet meer. Meteen in slaap vallen is naar mijn idee een teken dat je het juist op het goede moment doet. Ik voel me ook schuldig af en toe, alsof we haar op bed leggen omdat ze ongezellig is. Maar dat is het niet. We leggen haar op bed omdat ze moe is. En dat is voor haar gewoon het best. Ze is nu 17 maanden en nog is ze na max. 2-3 uur wakker moe. Ze doet nog 2 slaapjes van 1,5-2,5 uur.
Fijn om te horen! Ze slaapt nog hoorde haar daarstraks nog even piepen ze was haar speen kwijt en ik zag dat ze nog moe was. En weg was ze weer. Wel ideaal want ze slaapt overal ook als ze ergens anders is. Ben alleen vanavond en ben zelf eerst maar gaan eten....