Ben net bij het cb geweest. Kleine man (9mnd) is weer helemaal goedgekeurd, alleen maakt de groeicurve van zijn hoofdje echt een afbuigende lijn naar beneden. Hij zit met zijn lengte wat boven het gemiddelde en met zijn hoofdje nu op de -2 lijn. Bij het volgende bezoek gaan ze er weer naar kijken. Maar ja, wat willen ze er aan doen? Hij ontwikkelt zich verder super. Eet goed, slaapt goed. Ze hebben z'n hoofdje wel 3 keer gemeten.... Hebben jullie hier ervaringen mee?
Mijn meisje haar hoofdje is ook klein. Ze is 14,5 mnd en haar hoofdje is nu 47,5 cm omtrek. Ligt ook onder gemiddeld. Zelf is ze erg lang dus soms valt het wel op. Ze is overal snel mee dus hersens zat. Daar ben ik ook niet bang voor. Ze zeggen ook wel eens bij cb dat haar hoofdje te klein is. Tja kan er weinig aan doen. Ze is zoals ze is. Het word verder wel in de gaten gehouden hoor. Ps je ziet het in de foto van haar in handtekening. Lang meisje klein koppie
Toevallig had ik net al even zitten googelen en had ik jouw fotootje al zitten bekijken. Je hebt vorig jaar ook op een dergelijk bericht gereageerd namelijk haha. Ja, ik maak me er ook niet echt zorgen over hoor. Maar vond het wel typisch dat zij het wel 3x gingen meten en er toch over bleven doorgaan. Hij is overigens 74,5 cm lang en heeft een hoofdomtrek van 43,5 cm. Hij is dus 9 maanden.
Klopt ik had die topic geopend Ik weet dat ze een klein hoofdje heeft. Ze word elke mnd gewogen en gemeten en ze nemen gelijk hoofdomtrek mee bij de ka in het zh. Op het cb luister ik er niet meer na omdat ka me heeft gerust gesteld
Hier een hoofdomtrek van 41cm ook klein dus. Maar mn vriend en ik hebben ook een klein hoofd en in mn buik liep dr hoofd ook aldoor achter (3 weken ongeveer) Wel volgt ze dr lijntje verder qua hoofd 1x was t maar 0,5 cm gegroeid en ging ze even kijken of alles in dr hoofd nog open was. Verder prima dus.
Hier ook een dame met klein hoofdje. Was in mijn buik al, kreeg steeds groeiecho's. Ze is geboren met hoofdomtrek van 30 cm bij 40 weken zwangerschap. Ze is nu bijna 8 weken en zit nu op 35 cm omtrek. Mijn andere kids hadden en hebben ook nog steeds kleine hoofdjes, zit in de genen! Zou me er niet zo druk om maken hoor.
Hier nog een met een klein hoofdje. Hoofdomtrek van 42,0 bij 9mnd bezoek. boog ook af naar beneden, levert veel stress op en verder niks. want het bleek later weer bij te trekken. gelukkig ontwikkelde ze zich ook prima en vlot, dus dat lijkt me het belangrijkste. afwachten maar..
Wij hebben ook 4 kinderen met kleine hoofdjes. Van de eerste weet ik het niet hoe dat was tijdens de zwangerschap, want toen had je alleen de 12 weken echo, maar bij de tweede en de vierde hebben we allemaal extra echo's gehad en ook guo's. Bij de vierde is er daadwerkelijk wat aan de hand, maar dit is tijdens de zwangerschap al te zien en meteen na de geboorte. De hoofdomtrek zit bij allemaal (bij de jongste weet ik het nog niet) tussen de 43 en de 44 cm op 9 maanden. Ik hoop dat dat je een beetje geruststeld. Het is vaak erfelijk bepaald, ik weet niet of jij of je man een klein hoofd heeft, want dat kan dus bij jullie kleine ook het geval zijn.
Hier hetzelfde met 9 maanden. Paniek lijn ging afbuigen. Nu met een jaar weer geweest en was weer helemaal bijgetrokken. De verpleegkundige zei tegen ons dat rond de 9 maanden er wel vaker een afbuiging te zien is, en vooral bij kindjes met klein hoofdje. Bij ons zoontje zaten de fontanellen ook al dicht dus vond het wel spannend. Maar zorgen om niks dus.
Hier ook een dochtertje met geen groot hoofdje, Ook toen ze in me buik zat was dit al duidelijk... wat zou het verder uitmaken toch? Wie weet groeit het straks wel evengoed nog hard...?