Dreumes wil niet meer slapen overdag. Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door boannan, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Mijn zoontje wordt volgende maand 2 jaar en sinds een paar weken hebben we de grootste moeite om hem overdag in slaap te krijgen.

Hij zit al een jaar denk ik op 1 slaapje (dat was al vrij vroeg - zeker voor een kindje met een ernstige hartafwijking) en ging altijd om 11:30 naar bed (in de ochtend wakker rond 7u) en dat hebben we nu sinds 1 week verlaat naar 12:30 en we zijn nu 2u verder en net als ik hem uit bed wil halen blijkt hij te slapen :(.

Het is niet zo dat hij het niet meer nodig heeft want als hij niet of nauwelijks slaapt is hij of einde van de dag heel erg huilerig want moe of hij valt alsnog in slaap en wordt heel chagrijnig wakker.

Er zijn voor ons 2 grote nadelen om hem nog later naar bed te brengen. 1. is dat hij tijdens zijn slaap een grote portie voeding krijgt via de sonde die in 2u inloopt en 2u later aansluiten is geen optie omdat we dan einde van de dag in de knoei komen met voedingsschema (hij eet/drinkt zelf niets en krijgt alles via de sonde). 2. dan krijgen we hem 's avonds niet in slaap. Hij gaat om 19u30 naar bed.

Hoe doen/deden jullie dat? Tips?

2. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wat vervelend allemaal.

Mijn zoon sliep met 2 jaar ook niet meer smiddags, maar ik bracht hem wel altijd naar zijn kamer. Zijn zusje was toen net geboren en het gaf mij even 2 uurtjes rust (van 1 tot 3).
    Hij speelde dan vaak heel rustig met wat knuffels op bed.
    Is dat geen optie voor jullie?? Of trekt hij de sonde eruit als je er niet bij bent (omdat jullie het in zijn slaap doen)??

Hij ging bij ons dan 's avonds om 7 uur weer naar bed.

Overigens was hij wel heel moe en vervelend aan het einde van de dag als ik hem gewoon beneden hield. Dus hij kreeg toch iets van rust mee in die paar uurtjes boven.

Deel Deze Pagina