Tuitbeker

Discussie in 'Voeding' gestart door grasspriet84, 24 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ha meiden,

Eigenlijk had ik eens voor de lol mijn zoontje slokjes gegeven uit een normale beker. Het was een hoop geknoei natuurlijk, maar hij pakte de beker goed vast en wilde ineens alle thee opdrinken. Zal vast zijn, omdat hij het leuk vond om te doen.

Nu vroeg ik me af of dit een teken is dat hij met een tuitbeker kan beginnen. Heb er nog geen een en vind het een beetje zonde om er een te kopen als dit nog niet nodig is.

Wat denken jullie?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    of je hem nu nou aanschaft of over een maand.
    Je zal hem toch een keer nodig hebben. ;)

Hier overigens een rietjesbeker gekocht.
    Gaat echt super. Voordeel is, dat ze haar fles niet hoeft te kantelen.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze oudste snapt nu met 2 jaar nog steeds niks van de tuitbeker 🙈 Ze drinkt vanaf 7 maanden uit een rietjesbeker

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier geen tuitbeker, maar een gewone beker. water erin en oefenen/smeren maar. 's morgens krijgt hij een borrelglaasje met smoothie (dat is wat dikker) en dat gaat al heel goed.

Rietjesbeker snapt hij niks van, hij kantelt hem (en dat vind ik dus ht nadeel van een rijtjesbeker, ze leren de beweging niet), we hebben wel zo'n oefenbeker van Avent, dat is net een gewone beker maar lekt/morst minder door het 'dopje' .

5. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Mijn zoontje lukte het niet om uit een tuitbeker te drinken. Wij hadden zo'n 360 graden beker, te koop bij babydump. Kunnen ze meteen al echt uit een beker drinken zonder te knoeien.

6. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier simpele tuitbekers van nuby gebruikt vanaf 4 maanden. Is wel een harde tuit, op zachte kauwde hij alleen

7. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vanaf 7/8 maanden drinkt dochter uit tuitbeker. Ze wist al gauw dat ze de beker moest kantelen. Eerst alleen slokjes, nu drinkt ze er ook echt uit. Heb onlangs wel gelezen dat rietjesbeker voor de mondmotoriek beter is. Daar gaan wij dus binnenkort mee beginnen. Uit een gewone beker drinken, daar oefenen we ook al mee maar is over het algemeen nog erg nat...

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Van mijn schoonzusje had ik een oefenbeker van Avent gekregen in de luiertaart. Hier kwam ik gisteren achter.. haha! Ook een fles met zon gat erin, zodat hij zelf kan drinken.

De oefenbeker was geen succes. Hij kauwt erop en maakt de drinkbeweging niet. Toen de fles gebruik die hij zelf kan vasthouden. Hij kauwt dan op de speen (het geluid van rubber is natuurlijk zooo leuk). Hield de fles vast en dronk af en toe ook uit se speen. De dus de thee ging erin.

Een rietjesbeker ken ik niet. Ga ik eens opzoeken. 😊

Deel Deze Pagina