Flesvoeding op basis van geitenmelk. Ervaringen gezocht?

Discussie in 'Voeding' gestart door sweetbabygirl, 25 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mama's,

Momenteel geef ik borstvoeding aan ons zoontje van 11 weken. Ik hoop dit tot een maand of 6 vol te kunnen houden maar ben me wel vast aan het verdiepen in flesvoeding en vaste voeding.

Geitenmelk flesvoeding is echt in opkomst merk ik maar ken geen mensen die dit gebruiken. Ik heb begrepen dat er veel minder lactose inzit, veel meer calcium en vitamines en licht verteerbaar is dus zo op het eerste gezicht lijkt het een logische opvolger van de borstvoeding + eigenlijk vind ik dat kindjes al meer dan voldoende koemelk binnen krijgen. Maar goed prijzig is het wel dus wil wel zeker weten dat ik hier goed aan doem. Wie geeft ook geitenmelk, waarom en hoe ervaar je dit?

Alvast bedankt!

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Geen ervaringen met geitenmelk, maar waarom ga je met de borstvoeding stoppen als je er zo in staat? Vanaf 6 maanden wordt borstvoeding namelijk een stuk minder zwaar omdat je minder voedingsmomenten krijgt en je voeding ook vanzelf wat terugloopt als je kindje meer vast voedsel gaat eten.
    Maar als je toch over wilt stappen, zou ik om dezelfde reden ook niet teveel naar de prijs kijken omdat er met flesvoeding namelijk hetzelfde gebeurt, met de 6 maanden geef je misschien nog wel vrij veel, maar dat wordt ook snel wat minder de maanden daarna.
    Verder heb ik dus geen ervaring met kunstvoeding (behalve de eerste maand van mijn dochter, want die dronk niet goed en ik kwam te weinig aan kolven toe), want beide kinderen waren flesweigeraars (dochter pas na een paar maanden dus).

3. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik gebruik opvolgmelk obv geitenmelk. Eigenlijk puur omdat dit de enige melk was die mijn zoontje accepteerde. Ik heb 9 maanden bv gegeven, toen hij dit in zijn geheel begon te weigeren. Na nog 2 maanden kolven was mijn melk wel op, en moest hij wel aan de kunstvoeding. Helaas weigerde hij alles wat ik probeerde, behalve deze. Het is wel dure melk ja, ik heb gelukkig een goede aanbieding gevonden online, 50% korting ter kennismaking, alleen maar 1 per adres, dus even de familie ingeschakeld ;)
    Ik heb verder geen zinvol advies wat betreft de ingrediënten of samenstelling ofzo, maar mijn zoontje doet het er prima op, dus ik ben tevreden ;)

Oh, en mijn doel was ook tot een maand of 6 bv te geven als het lukte, maar daar kun je zo vroeg nog weinig over zeggen. Ik bleek het allemaal wel lekker makkelijk te vinden, dus ben nog zo lang mogelijk door gegaan.

Deel Deze Pagina