Baby en vuurwerk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ffff, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Dag allemaal,

Misschien hebben jullie nog een goede tip? Ons meisje van 11 maanden is altijd al een lichte slaper geweest. Ik had er niet zo over nagedacht in de aanloop naar O&N, maar ze wordt nu telkens wakker van de knallen. Al 3 nachten op rij is ze 's avonds in toenemende frequentie wakker en ook haar slaapjes zijn overdag maar kort (en altijd afgelopen binnen 30 seconden na een knal). Gevolg: beheurlijk chagerijnige baby. En we moeten nog 3-4 dagen! Wie herkent dit en heeft de gouden tip? Ik heb al gegoogled maar overal staat alleen maar dat de meeste baby's er wel doorheen slapen, en dat is dus niet zo bij ons. Oordoppen lijken me buitengewoon onveilig. Ze ligt al op de stilste kamer van het huis..

Tips? Ervaringen van soortgelijke lichte slapers over hoe snel ze weer in haar normale doen zal zijn na O&N?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Gehoorbescherming op?

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hier idem dito met een van net een jaar, ze slaapt normaal wel als een blok beton maar een of andere mafkees in deze buurt is met dermate zwaar vuurwerk aan de gang dat ze nog zo'n diepe slaper kan zijn dat ze t gewoon op een gillen zet. Overigens zijn er hier hoektanden en kiezen bezig, 1 puntje van een hoektand pas door en de rest is vervelend aan t doen dus ze is al lastig in slaap te krijgen op t moment en dan zal je net zien, slaapt ze net en gaat er weer een rotknal af. Overigens sloeg ze vorig jaar precies om 00:00 aan terwijl er bij ons oude huis op dat moment geen enkel vuurwerk afgestoken werd.

We doen er hier niks aan qua dopjes of geluidsbeperkingen. Ze slaapt wanneer ze moe is en of dat overdag of 's nachts is laat ik nu maar even helemaal los. Afgezien dat vanaf 'nachttijd' (19:00) ze niet dr kamer afkomt (calamiteiten en evt naar huis rijden als we op bezoek zijn uitgezonderd) en ze dr slaapzak aanheeft.

Ze stort gewoon in en slaapt dan ineens 3-4 uur ipv een klein dutje wat ze normaal rond die tijd doet, ik maak dr niet wakker dan voor eten/drinken en laat dr gewoon slapen. Rupsje nooit genoeg meldt zich wel wanneer ze wat wil.

We plannen gewoon even niets in en volgen haar in haar slaap/speel behoeften wat we eigenlijk toch altijd doen. Ze lacht wat minder en is zichtbaar vermoeider maar goed, die tandjes doen ook gezellig mee dus of dat nou vuurwerk of hele vervelende tandjes zijn, dat verschil merk ik eigenlijk niet. Man is vrij, ik moet helaas werken maar ach die paar dagen/nachten onrust kunnen dr ook nog wel bij en ipv samen boodschappen had ik al een voorraad ingeslagen en de rest neem ik mee vanuit mn werk. Vorig jaar deed ze er niet moeilijk over toen was ze nog net geen 3 weken, dit jaar gaan we t meemaken maar ik verwacht er weinig bijzonders van, met een sprong is ze ook een ramp met claimen en onrustig zijn en dat trekt wel weer bij na een paar dagen, zal dit ook wel zijn. Mocht ze heel hard gaan huilen of bang worden dan zit ik gewoon bij haar in de kamer.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Haha wel lezen. Voor de jaarwisseling zou je kunnen kiezen voor de draagdoek in combinatie met gehoorbescherming.
    Zonder toezicht gehoorbescherming is misschien een minder goed idee idd.
    Overdag zou je natuurlijk haar bij je in de buurt kunnen leggen met oordoppen.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben een geluiddichte koptelefoon speciaal voor baby’s, misschien die aanschaffen?

Verder geen tips, hier slapen ze er altijd doorheen.

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Gewoon het ritme vasthouden wat nu waarschijnlijk een zooitje wordt.
    Anders lekker warm inpakken in de kinderwagen en een lekker stuk gaan lopen overdag. Geeft ook een beetje rust.

Mijn zoontje is geen lichte slaper, maar wordt ook wakker van de knallen recht onder zijn raam...je doet er niks aan.
    Ook zijn er hier meer tandjes in aantocht en we zitten midden in de verlatingsangstfase... dus baal ook als een stekker als hij wakker wordt van de knallen.
    Overdag ga ik dus met hem wandelen als hij wakker wordt en dan kan hij lekker tutten. Ik doe de kap dan helemaal naar beneden zodat hij een soort hutje heeft. Hij vindt dat heerlijk op van die onrustige/slapeloze dagen.
    In de nacht kan ik hem alleen geruststellen. Ik ga naar hem toe en geef hem een aai over zijn bolletje, een kus en zijn knuffeltje. Vaak valt hij dan weer in slaap.
    Gelukkig (ik klop het gelijk af) is het hier (nog) niet losgebroken met de knallen. Heel af en toe een knal..

7. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Lastig!
    Niet echt tips, maar denk aan het feit dat het maar één nachtje is:)

8. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Geen tips, maar ik zie er ook als een berg tegenop. Echt de meest irritante dag van het jaar met kleine kinderen. Vorig jaar ging onze buurman (hij is iets van 26 denk ik) ook aan de slag voor het huis met zo'n enorme mat om 12 uur. Dus ben een beetje bang dit keer. Hopelijk krijgen ze ook snel een baby;)
    Mijn dochter van 5 is ook bang voor knallen, dus daar hebben we zo'n koptelefoon voor gekocht. Kan blijkbaar ook voor baby's maar dat lijkt me niet zo lekker zitten. Sterkte!!!!

9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik vind het ook lastig. Ze lijkt nu door de losse knallen heen te slapen maar ben bang voor de tijd vlak na 0.00 uur. We zijn net verhuisd naar deze wijk dus heb geen idee hoe erg het hier wordt.
    Ze slaapt nog bij ons op de kamer en zou 1-1 naar haar eigen kamer gaan. Alleen onze kamer is aan de straatkant en die van haar aan de tuinkant...

10. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Ik kan me er niet zo druk over maken. Vorig jaar werd de kleine wakker want het knalt hier flink (7 maanden oud). We hebben gefacetimed met opa en oma en toen ging hij weer slapen.
    Dit jaar zal hij vast weer wakker worden dus we houden de babyfoon in de gaten. Mag hij even naar beneden, misschien iets drinken en slaapt dan weer verder.
    Het is 1 nachtje, dat overleeft hij wel :)

Pinkblossom en Blijdorp vinden dit leuk.
  11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Die losse knallen zorgen hier altijd voor meer problemen dan wanneer het los gaat
    Dan wordt het een soort ruis daar slaapt hij zelfs beter op als normaal

12. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wat lastig zeg. Hier nog nooit last gehad. Bij ons slapen de kleintjes er altijd gewoon doorheen. Ook om 12 uur 's nachts door het gedreun.
    Is het een idee om juist voor geluid in het kamertje te zorgen?
    Bijv een radio zachtjes aan? Dan is er al geluid bij haar en komen de knallen misschien wat minder duidelijk.
    Maar ja dan moet je wel weer dat afwennen.
    Het is gelukkig maar een paar dagen. Sterkte allemaal met de onrustige kleintjes.

13. tuc

tuc Niet meer actief

of het minder wordt als die een baby krijgen vraag ik mij af hoor. Wij vieren oud en nieuw altijd met een groep vrienden en inmiddels hebben al die "kleine" jongens:p een baby/kind en we knallen gezellig door:D

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha mijn man is zo'n klein kind wat vuurwerk betreft. Inmiddels zelf een zoon van 3,5 en die staat helemaal enthousiast voor het raam hoor! Hier wordt elke avond al een sierfonteintje in de achtertuin afgestoken. Hier zal ook echt nooit oud en nieuw zonder vuurwerk worden gevierd ben ik bang. :D

Verder... Het is maar 1 nachtje, eigenlijk maar een paar uurtjes en vanaf maandag is het allemaal weer over. Ik heb me er nooit zo druk om gemaakt in elk geval. Slapen ze, dan slapen ze. Zijn ze wakker, dan even eruit, even kijken en als het weer rustig is terug naar bed, eventueel met een flesje melk, dan zijn ze vaak zo weer vertrokken.

tuc vindt dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier knalt het al een paar avonden, helaas dus niet maar 1 avondje. Mijn kinderen slapen er doorheen, maar kindjes van de buren slapen al een week slecht door het geknal telkens.

16. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Nouja, het is dus niet 1 nachtje, het is al 4 dagen en we moeten nog 3 dagen.. Vandaar dat we wat moedeloos beginnen te worden ;) Het is een heerlijk kind, maar slapen is drama. Nooit in de wandelwagen, nooit in de auto, nooit ergens anders in huis dan in haar bedje in een stille, donkere kamer.

Gisteravond ging het goed, maar ook weinig knallen. Nu staan ze weer voor de deur te knallen en is ze telkens wakker :( Beetje moedeloos want ze was al helemaal over de zeik omdat ze vandaag maar een half uurtje heeft kunnen slapen door het geknal (2x na 15 min wakker). Ik sta op het punt om te vragen of ze niet even 100 meter door kunnen lopen, maar wil ook niet 'dat mens' zijn ;) Had daar zelf zo'n hekel aan als tiener.

Ik heb gekeken naar die babykoptelefoons maar het lijkt me niet zo veilig om zonder toezicht mee te slapen :| Ander geluid is wel een idee, ik heb een white noise app gedownload en als ik er zo nou weer heen moet om te troosten dan zet ik die aan ;)

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Edit: het begint hier hard te regenen.. ben ik sadistisch dat ik blij ben? :D

Suuzan en Blijdorp vinden dit leuk.
  17. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik hoop stiekem ook op veel regen zondag :D oke zal redelijk zijn van 18.00 - 18.30 ff droog. Kunnen ze alles ff laten knallen en dan regen:thumup:

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik snap ook wel dat het vervelend is, maar ik denk dat je er niet zoveel aan kan doen.
    Overigens is mijn man er niet zo 1 die zich al dagen misdraagt hoor, om 18.30 samen met onze zoon even zo'n gekleurd fonteintje en de rest van het v
    Ja snap ook wel dat het in jullie geval vervelend is. Als ze hier voor m'n deur gaan staan knallen en m'n kind wordt er wakker van dan zou ik ze inderdaad vragen of ze dat ergens verderop willen doen, dan maar een zeurpiet, maar voor zo'n stel jongens moet me dat geen probleem lijken.
    Ik heb des tijds onze klussende buren ook wel eens gevraagd of ze rekening wilde houden met het middagslaapje van onze zoon aangezien ze ruim een half jaar hebben geklust, beetje rekening houden met elkaar vind ik niet meer dan normaal.
    Denk dat het hier qua vuurwerk dan nog relatief rustig is, hoor af en toe een knal maar dat is denk verderop in de wijk, zeker niet hier in de straat.

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Groot nadeel aan vuurwerk (naast t slapen): dochter van net een jaar heeft gillende keukenmeiden gehoord, drie keer raden welk geluid ze op dit moment probeert na te doen...pfffffff

20. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Oei :eek:

Deel Deze Pagina