tuitbeker

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mamzie, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Drinken jullie kindjes goed uit een tuitbeker ofzo?

Erik vertikt het namelijk. En dan ( denk ik ) niet persee omdat het een tuitbeker is maar meer omdat hij niet lust wat er uit komt. Hij neemt maar een slokje uit de tuitbeker en daarna wil ie niet meer. Duwt het telkens weg.
    Heb al van alles geprobeerd. Diksap, roosvice, thee, gewoon water, pyamapapje enzo. Maar niks lust ie.

Kolven lukt me niet dus dat kan ik ook niet geven.
    Hoe kan ik Erik nou leren om uit een tuitbeker te drinken?
    Trouwens hij weigerd ook om uit een flesje te drinken.

Iemand tips?

2. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Het is beter om een kind zo snel mogelijk uit een beker te laten drinken. Nog voor het eerste levensjaar kun je al oefenen met het drinken uit een beker.

Drinken uit een beker is beter voor de tanden en de mondmotoriek (leren praten). Hoewel veel ouders kiezen voor het gemak, doe je er verstandiger aan de fles niet te lang te gebruiken en al zeker geen tuitbeker. Langdurig gebruik kan overigens leiden tot tandbederf.

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Maar dat word lastig als je kind niet wil drinken uit een fles of tuit beker.

Geen tips helaas. Ik zou gewoon blijven proberen op een dag pakt hij vast de beker wel. Succes ermee.

4. Female

Female Niet meer actief

Kynan gooit, slaat, smijt en bijt op een tuitbeker :)
    Dus ik doe het nu steeds met een gewoon bekertje. Hij laat de helft er weer uit lopen maar vind het wel interessant en probeerd steeds opnieuw.
    Ja je moet hem idd steeds slokjes geven en er steeds bij zijn,
    Maar als ze het eenmaal kunnen ben je wel meteen klaar.
    En ooit zullen ze het leren toch?! :)

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Wat geef je hem dan te drinken Female?

Tuitbeker lijkt mij gewoon heel makkelijk als we eens onderweg zijn of op bezoek. Dan wil ik niet lopen klooien met een gewoon bekertje.

6. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Hier is de rietjesbeker een succes (ook ideaal om mee te nemen), ook eerst tuitbeker geprobeerd dat was geen succes. En bij het avondeten oefenen we met een gewone beker.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier ging het het beste met een gewone beker, een rietjesbeker of zo'n spaflesje met bidondop.

Als hij nu niet wil, gewoon even laten rusten. Die van ij hebben de eerste 1,5 jaar ook vooral moedermelk gedronken.

8. Female

Female Niet meer actief

Ik geef hem water, thee (rooibos bijvoorbeeld) of melk.
    De smaak vind hij iig lekker.
    Ja wat ik al zei, het is wel wat meer gedoe nu. je moet er bij zijn, steeds een slab om enz. Maar dat vind ik niet zo erg. Op bezoek doe ik het ook gewoon zo.
    Oefening baart kunst denk ik maar :)

Deel Deze Pagina