Hallo, Ik heb vanaf gister avond/ nacht last van een harde plek in mijn rechter borst. Ik heb al geprobeerd dit weg te masseren onder het voeden maar deze blijft. Ook heb ik al warme compressen gebruikt. Ik hoop niet dat dit op een borst ontsteking uitloopt. Zijn er nog meer tips die ik kan proberen? Gr. Kat
Hoi Kat. Hoop dat je zere plek snel weggaat! Heb er zelf eigenlijk nog nooit last van gehad maar mij hebben ze het volgende verteld; - Meestrijken vanaf het begin van de borst naar de tepel toe, dus niet de hele tijd op 1 plek blijven. Mag wel in 'rondjes' wrijven, maar dan geleidelijk richting de tepel gaan. - Datzelfde en dan onder de warme douche. - Je kindje op een andere manier aanleggen zodat de melkkanaaltjes in de andere delen van je borst ook leeggedronken worden. Bijv rugbyhouding. Meer weet ik ook niet! Maar misschien de andere moeders wel! Groetjes Bolbuikje.
wat bolbuikje al schrijft indd. en je kunt borst ook een keer proberen helemaal leeg te kolven. 5 minuten later weer kolven. ik heb het ook gehad, maar bij mij was die harde plek na twee dagen weg, middels bovenstaande tips. houd het wel goed in de gaten
Dank jullie wel dames, Ik heb net weer warme compressen erop gelegd en gekolfd. Helaas kwam er niet veel uit maar de harde plek is al minder (de pijn trekt echt richting oksel). Zodra de kleine weer komt probeer ik de rugby houding eens. Het is toch zo dat het kinnetje richting de harde plek moet, of? Maargoed ik ga het iig proberen. Gr. Kat
Ja dat klopt... het kinnetje richting de harde plek. Sterkte en ik hoop dat je er snel weer vanaf bent.