Hoe fruit eten (10 maanden)?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mmm, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Iedere dag vraag ik me weer af wat ik ons mannetje nu eens voor fruit kan geven. In principe krijgt hij altijd peer, banaan, appel, mango, soms wat aardbeien. Maar dat maak ik altijd nog fijn voor hem (behalve de stukken banaan dan, die eet hij lekker zelf uit z'n vuistje). Maar nu hij 10 maanden is kan hij toch allang meer fruit zelf eten, lijkt me. Alleen..... wat dan? Appel is nog veel te hard, mango veel te glibberig (en ook nog te hard volgens mij). Hoe doen jullie dat?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ons kindje heeft gelijk vanaf 6 maanden alles zelf gegeten.
    Harde fruitsoorten kun je even koken zodat ze wat zachter worden. Of niet in stukken snijden maar in dunne partjes.
    Verder volg ik het bijvoedingsschema van Stefan Kleintjes te vinden op www.borstvoeding.com.

Jij kan o.a. nog geven: meloen, mandarijn, druiven.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik bied ook altijd alles in stukken aan.
    Wat ik in het begin handig vond is om deschil bij het *pak* gedeelte te laten zitten. Zo glibbert het minder snel uit de handen.

4. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Mmm, perzik of pruim zijn ook lekker zacht als ze goed rijp zijn. Dat gaat hier prima. De mango vond ik ook wat glibberig en heb ik tot nu toe geprakt gegeven.
    Appel nog wat aan de harde kant.
    Maar ik geef zoveel mogelijk uit het vuistje. Mandarijnpartjes, halveren gewoon met velletje, pitloze druiven hetzelfde (overigens heb ik de afgelopen tijd steeds erg harde druiven en die krijgt ze niet weg).

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat geglibber valt wel mee, hoor... Jelle vind het eigenlijk wel leuk... En ik ook.. Ik lach me rot als ik zie hoe hij met zijn hele hand en arm een stukje naar binnen probeert te krijgen... :) Wat ik vaak deed in het begin was een stukje voor Jelle neerleggen en hem maar laten doen en dan tussendoor stukjes in zijn mond stoppen... En dan heel hard klappen als het goed gaat.. ;)

Mango gaat op zich wel, ik had van de week zo'n pakje kant en klaar gesneden blokjes van Ah, maar daar zaten ook nog wel wat harde stukken bij. Die heb ik zelf opgegeten en de wat zachtere aan Jelle gegeven... Smullen! :D

Deel Deze Pagina