Puckababy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koraal82, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Hoi,

Mijn zoontje slaapt overdag steeds maar 45 minuten en dan wordt hij wakker en gaat hij huilen. Vaak merk ik dat hij daarna nog moe is maar dan krijg ik hem moeilijk weer in slaap. Omdat hij nogal met zijn armen maait heb ik een paar dagen geleden de puckababy ( de piep-versie omdat hij pas 10 weken is) gebruikt. Nou dat heb ik geweten.....toen ik hem er de eerste keer in stopte keek hij mij al super zielig aan maar ging toch slapen. Na 45 min werd hij weer wakker en begon hysterisch te huilen. Ik heb hem er toen uitgehaald en bij zijn volgende slaapje er weer ingestopt. Echter toen wist hij wat er ging komen en begon hij non stop te huilen. Heb van alles geprobeerd maar hij bleef huilen/krijsen, ook hem troosten in de slaapzak op schoot hielp niet. Uiteindelijk ben ik gezwicht en heb hem er uit gehaald. Hij zat nog een uur na te snikken op mijn schoot, echt zielig...

Mijn vraag is of jullie hier ook ervaring mee hebben en of jullie tips hebben? En zijn er ook andere tips om hem overdag beter/langer te laten slapen? Ik heb al diverse boeken gelezen (oa stephanie lampe) maar heb nog niets ontdekt wat helpt.

Bedankt!

2. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ik heb de piep ook gehad. En hier hielp het om haar er langzaam aan te laten wennen. En erbij te vertellen wat we gingen doen. En eerst lekker knuffelen met de piep aan armpjes eruit en dat steeds wat verder brengen.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik had 2 Piep's gekocht en maar 1 gebruikt voor 2x ofzo maar mijn meisje vond het niks!
    Wel met hydrofiele luiers, dat vond ze wel heel fijn!
    Vond het wel zonde van het geld, zijn best prijzige dingen!

4. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Wij gebruiken de puckababy al sinds dat onze kleine man 4 weken oud was. Eerst van iemand een weekje de piep gebruikt, toen was hij dus 5 weken en toen zelf eentje gekocht. Ik heb wel meteen de mini gekocht aangezien onze meneer erg aan de grove zijde is en hij dus super strak lag in de piep. Dat was nou ook weer niet nodig vond ik, het ging er alleen maar om dat hij zichzelf niet meer wakker kon maaien met zijn armpjes. Nu is hij morgen 12 weken en gebruiken we de puckababy nog steeds en ik vind het geweldig!!! En onze kleine man ook!!!

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn dochter werd er meteen rustig in. Wat zielig dat hij zo huilde, dan had ik hetzelfde gedaan. Heb helaas zo geen tips voor je.

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ach, wat een zielig gezicht moet dat geweest zijn. Misschien is hij al wat te oud om er nu nog mee te beginnen? Mijn zoontje is vanaf 8 weken ingebakerd en dat was de eerste keer ook protesteren, maar daarna ging het goed en werd hij helemaal rustig en gaperig als ik hem inwikkelde. Sinds dat hij 6 maanden was (en uitgebakerd moest worden), heb ik hem overdag op zijn buik gelegd en sindsdien slaapt hij op zijn buik of op zijn zij. Maar kan me voorstellen dat je dit nu nog niet wilt doen, omdat hij nog zo jong is. Toch deed ik het op die leeftijd overdag ook weleens. Als hij beneden lag te slapen en ik het in de gaten kon houden. Hij sliep dan veel langer!

Deel Deze Pagina