Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ccwomen, Aug 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ik heb even advies nodig!!
    Eerst mn verhaal....
    Ik heb 2 zoontjes, 1 van net 2 jaar en 1 van 10 mnd!
    Mijn jongste zoontje slaapt overdag altijd erg onrustig / moeilijk!
    Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks lijkt te helpen....! Helaas!
    Hij gaat altijd rond 13.00 uur naar bed en valt zelf in slaap, maar word altijd na ongeveer een uurtje huilend of jengelend wakker, en krijg hem dan bijna niet meer in slaap terwijl hij nog wel hartstikke moe is, en vaak maakt hij ons andere zoontje ook wakker en die gaat ook niet meer slapen, dus zit ik om 14.00 al met 2 wakkere kindjes (die niet vrolijk zijn omdat ze te kort geslapen hebben)...
    Ik merk dat ik erg geirriteerd ben als ie s'middags weer wakker word, niet goed ik weet het, maar dit gaat al 10 mnd zo en ben t wel een beetje zat aan t worden!!
    Nou zitten we er al een tijdje aan te denken om zijn kamer naar zolder te verhuizen, zodat ik hem soms gewoon kan laten jengelen zonder dat hij zijn broer wakker maakt!!!
    Bijv vanmiddag: Hij ging om 13.00 naar bed, slaapt binnen 10 min en om 14.00 word hij jengelend wakker..., heb een speentje gegeven, maar ging daarna huilen ( ook omdat hij mij gezien heeft en er dan uit wil), dus ong 10 min in zn kamertje gelopen met hem in de hoop dat hij in slaap viel, maar niet dus....
    Heb hem terug gelegd en ging neit huilen, maar lag een beetje te praten...(nou prima!!!), maar om 14.45 ging hij weer liggen jengelen, en dan meot ik er dus weer gelijk naar toe omdat hij dan anders zn broer wakker maakt...
    En dit gaat eigenlijk iedere dag zo!
    Dus wat zouden jullie doen? Kamertje naar zolder verhuizen?
    Ik voel me dan een soort rot...''pakken'' we hem zn kamertje af enzo...Begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel?!
    Ennnn als iemand nog tips heeft zodat ik hem langer kan laten slapen s'middags heeel graag,want ik weet t niet meer!!

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Niemand ????

3. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Poeh lastig, ik zou als ik jou was eerst hem laten liggen, soms word mijn dochter ook vroeger wakker na een uur bijv, terwijl ze normaal 2a3 uren slaapt smiddags, dan leg ik haar weer terug en zeg dat ze moet gaan slapen en ga weg, opnieuw muziekje aan en zeg dat het nog geen tijd is om eruit te komen.
    Dan huilt ze ook weleens maar gaat daarna wel weer slapen.

Ik zou dan er eerder voor kiezen om je oudste naar beneden te halen als die wakker word en je jongste dan te laten liggen, maar zou hem niet zo 1, 2 3 uit zijn kamertje halen voor naar zolder.

Zou eerst proberen om zijn cirkeltje te doorbreken op deze manier.

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    Wel herkenbaar hoor. Vooraf de irritatie die je zelf kan voelen omdat de een de ander wakker maakt etc. Ik liep de hele tijd op m'n tenen 'als er maar niet één wakker wordt', als de bel/telefoon etc ging schrok ik. Ik vond het niet fijn. Uiteindelijk heb ik me maar erbij neergelegd: het loopt zoals het loopt.... Het heeft geen zin om mij daar druk om te maken en de rest van de dag geirriteerd te zijn. Wakker is wakker, niet willen/kunnen slapen dan niet. Als ze het nodig hebben gewoon daarna nog een slaapje laten doen. Het blijkt nu na 16 maanden dat de jongste gewoon minder slaap nodig heeft.
    (Z'n kamer verhuizen zou ik zelf niet doen denk ik)

5. Trieske

Trieske Actief lid

Oct 10, 2010
    188
    0
    0
    Ik zou ook niet gaan verhuizen hoor. Je weet nooit hoe dat in die kleine bolletjes opgevat word. Mijn methode (inmiddels) Als de een wakker word erna toe. Wil hij/zij echt niet meer slapen dan mee naar beneden. Hij/zij wil niet meer? Prima maar je broer of zus wel dus dan naar beneden. Ik probeer het te nemen zoals het is, me er niet meer zo druk om te maken. heeft lang geduurd hoor voordat ik dat kon

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik zou niet meteen zijn hele kamer verhuizen naar zolder. Je kunt hem wel tijdelijk in een campingbed op zolder leggen voor zijn middagslaapje. Uiteindelijk gaat hij straks over op 1 slaapje per dag en misschien dat ie dan wel langer slaapt??

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Vind t erg moeilijk....
    Dit gaat al 10 mnd zo namelijk, de eerste 3 / 4 mnd waren helemaal drama, heeft heeeel veeeel gehuild en sliep overdag nauwelijks!
    Ja in mn armen en dan hazeslaapjes!
    Uiteindelijk ging hij beter slapen en ook in zijn bedje op zijn kamertje, alleen is t bijna altijd te kort en maakt vaak zn broer wakker!
    En die heeft zijn rust ook nodig!
    Ik loop nog steeds bij de osteopaat met hem omdat zijn nekje/ruggetje/heup telkens vast zitten, maar dat gaat al een stuk beter, dus denk haast dat t daar niet meer aan kan liggen!
    Hij heeft een erg moeilijke start gehad, had zijn sleutelbeentje gebroken tijdens de bevalling, heeft verborgen reflux (gehad) en kma (gehad) !
    Hij is nu sinds 1 maand van zijn medicijnen af en sinds 1,5 week over op standaart voeding en ook dit gaat allemaal goed!
    Vraag me vaak af of ik misschien iets verkeerd doe?!!!
    Hij slaapt s'morgens ongeveer 1 uurtje en dan s'middags ongeveer 1 uur (soms langer als ik geluk heb) !
    En verder niet meer...doet al een tijd geen ''laat'' middagslaapje meer, brult dan alles bij elkaar als ie op zn bedje gelegd word!
    En gaat bijna altijd om 18.30 uur bed omdat hij het gewoon niet langer op houd...
    Maar ik kan hem dus gewoon niet laten jengelen / huilen want wil graag dat mn andere zoontje ook aan zn rust komt!
    Anders zou dat betekenen dat hij iedere middag wakker gemaakt zou worden en dan zit ik dus elke middag met 2 kindjes die te kort geslapen hebben en dat word er niet gezelliger op zeg maar! haha

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou de jongste beneden leggen in een campingbedje. dan ben je nabij en is hij misschien rustiger en de oudste slapt boven beter omdat er niet gehuild wordt. ik vind het nogal cru om hem op zolder te leggen zodat je hem kunt laten "jengelen".

aan je verhaal van je laatste stukje zou ik toch denken dat hem iets scheeld. heb je zijn oortjes al laten nakijken? of laten kijken naar kma?

voor inbakeren is hij te oud want hij draait al denk ik hé.

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ja vorige week nog naar de ha geweest oren zijn in orde! KMA heeft hij "gehad" is sinds 1,5 week over op standaard voeding!
    En bakeren is idd geen optie, heert wel ingebakerd gelegen maar vond hij ook niet prettig...
    Cru om hem te laten jengelen...ik laat hem echt niet huilen ofzo , maar elke keer naar hem toe moeten gaan omdat hun een beetje jengeld ...?!l en campingbed benede is ook geen optie hij slaapt dan helemaal niet als ie leven in huis ziet/hoort . Hij is pas nagekeken bij de ha en toen was alles goed dit vgaat al 10 mnd zo! Ik ga straks een afspraak maken bij de chiropractlr kookpan of hij iets kan betekenen en anders zou ik t niet meer weten...

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Fijn zo'n telefoonwoorden boek haha

11. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    vervelend dat je gaat twijfelen of je het goed doet.... volgens mij hoeft dat niet hoor ;) Het is lastig ff zoeken met twee en slaapjes en hun ritme.

hier sliep de tweede op die leeftijd ook 2x een uurtje en daarna gillen als ie weer naar bed gebracht werd. Je kunt ze niet dwingen om te slapen.... ik haalde hem dan snel naar beneden zodat de ander niet wakker werd. 's avonds vroeg naar bed, tja, dat is dan even zo. Misschien is ie bijna toe aan één langere slaap. De overgang is altijd lastig nl. Hier slaapt de kleinste nu 3 a 4 uur overdag en 's avonds gaat ie niet voor 20 uur naar bed. Ik zorg altijd dat de oudste al goed in slaap is, dan gaat de kleinste naar boven. Andersom houden ze elkaar wakker. Beneden is ie vrolijk aan het spelen, in bed is het even gillen nl.

Het is ff zoeken maar het helpt om het wat losser te laten anders geeft het jou stress en dat voelen je kids weer. Wat ik eerder zei: het loopt zoals het loopt, je kunt ze niet dwingen. Sjachie kids is niet leuk maar ook dat gaat over.

Heb je wel eens een draagdoek gebrobeerd voor je jongste? Hier ging dat super, dan kon ie lekker rusten/slapen en had ik m'n handen vrij voor de oudste.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

dokter kookpan, hihi.

maar goed het is natuurlijk helemaal niet grappig. hopelijk kan hij iets voor jullie mannetje doen.

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ja als dat t zou zijn over op 1 slaapje nou helemaal goed, maar vanmorgen heeft hij ook niet geslapen en is om half 1 naar bed gegaan, om half 2 word hij schreeuwend wakker!!! Hem getroost in zijn kamertje en en kon hem weer op bed leggen en ging weer slapen!! MAar om 14.00 weer huilend wakker en gaat dus niet meer slapen...
    Zit nu dus beneden te spelen, maar je ziet gewoon aan hem dat ie nog moe is....
    Maar ja wat je zegt je kan ze niet dwingen tot slapen (helaas)! haha
    Maar zal t er maar mee moeten doen denk, want heb alles als geprobeerd en niks lijkt te werken.......

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Eerlijk?
    Als dit al 10 maanden zo gaat, had ik me er (ok, zeker in het begin schoorvoetend) al 9 maanden geleden bij neergelegd dat het niet anders is... Je kan die kleine inderdaad niet dwingen om te slapen helaas, moe of niet. Maar dat scheelt jezelf denk ik ook een boel frustratie over het feit dat ze eerder wakker worden dan verwacht...

Ik bedoel het niet lullig hoor, echt niet. Ik merk gewoon bij mezelf dat op het moment dat ik bepaalde verwachtingen heb loslgelaten en de situatie heb geaccepteerd zoals die is, IK een heel stuk minder gefrustreerd ben en veel beter tegen eventuele vermoeide en/of jengelende kinderen kan. En geloof het of niet, mijn dochter werd daar zelf ook een stuk rustiger van en slaapt weer als een roosje 's middags! :)

15. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ja alleen is dat heel moeilijk omdat hij t namelijk wel kan!
    Zeker als hij goed in zn vel zit of net een behandeling heeft gehad bij de osteopaat!
    En mn gevoel zegt soms gewoon dat er ''iets'' is.... maar wat he?!
    Vrijdag hebben we nu een afspraak staan bij een manueel therapeute, zij heeft een eigen praktijk en werkt ook in het zh, en hoor hele goeie berichten over haar!
    Dus ben heel benieuwd of zij iets kan vinden...?!
    Zo niet dan weet ik het en moet ik er me erg zeker bij neer leggen dat t gewoon een moeilijke slaper is!

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Nou ja, of hooguit een wisselvallige slaper, dat kan natuurlijk ook...

Al wil ik je moedergevoel niet aan de kant schuiven en lijkt het me goed voor jouw gemoedsrust en voor je zoontje dat je laat onderzoeken of er misschien een reden is dat hij zo wisselvallig slaapt. Overigens zou zelfs dan de oplossing kunnen zijn je erbij neer te leggen maar dat is dan een ander verhaal natuurlijk.

Veel sterkte!

17. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Meestal slaap de oudste door het gehuil, maar soms ook niet. (s'nacht wel...!) maar als het voor komt dat hij wakker wordt van C en hij is dan niet in zijn hum onze B. Dan leg ik hem gewoon weer terug in bed en laat ik C beneden. heb je al geprobeerd om hem langer wakker te houden? Werkt hier goed bij C. C huilde veel als hij in bedje werd gelgd, maar hij wilde helemaal niet slapen. Na 15 min wel en sliep hij als een blok. Een ander ritme hielp hier ook super.

18. adi

adi Niet meer actief

Zoo herkenbaar om bang te zijn dat ze elkaar wakker gaan maken en je dan beneden zit met meerdere chagrijnige kids :)

Wat ik in die periode heb gedaan is de slaapritmes zo proberen te sturen dat ze NA elkaar naar bed gingen. Het gevolg was dat ik geen minuut rust had overdag (in de vorm van slapende kinderen), omdat altijd eentjes beneden was, maar de voordelen waren:
    - meer 1-op-1 contact per kind;
    - meer rust qua slapen. Ik liet ze daarna ook niet huilen, maar kreeg niet elke keer een hartsstilstand als eentje begon te huilen. Die kon ik dan rustig even gaan troosten, of laten kletsen in bed enz.

We hebben een paar maanden in zo'n fase gezeten, en deze aanpak bracht mij meer rust dan ze krampachtig proberen om tegelijk te laten slapen. Inmiddels slapen ze al een hele tijd alle drie tegelijk, heerlijk! :)

19. Babel44

Babel44 Niet meer actief

In het boek van Ria Blom staan veel goeie tips voor het langer laten slapen van je kindje overdag. En nee, dat is niet laten huilen zoals iedereen vaan haar denkt!) Je moet het alleen wel een week echt consequent kunnen toepassen om te werken, en dat lijkt me in jouw geval moeilijk met een ander kindje, maar niet onmogelijk. Het gaat erom nl dat je de rust bewaart in het kamertje, en zo de slaaptijd probeert te rekken.

Verder moeten ze in mijn ervaring op tijd naar bed om goed te slapen. En dat is hier soms VOOR de slaapsignalen, want de wereld is te leuk en ze spelen wel door als je ze laat ;)

20. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ze gaan eigenlijk altijd al tegelijk naar bed zo is het ritueel al heel lang, ook rust en regelmaat passen we al toe!
    M'n gevoel zegt dat er iets is, net zoals toen met reflux en KMA en beiden keren had ik gelijk terwijl de ka zei dat t geen KMA was!
    Alleen als hij eenmaal beneden is stopt het huilen en kan hij lachen en spelen dus dat spreekt m'n gevoel weer tegen, maar de osteopaat zei toen tegen me dat de blokkades vaak pijnlijk zijn als ze liggen en dat ze overdag zo bezig zijn dat z dat vergeten !
    Ik wacht vrijdag af en ben heel benieuwd wat zij ervan zegt en of ze wat kam vinden!
    Morgen gaan we eerst een dagje genieten in dolfinarium met dr kids!
    Ff m'n zinnen verzetten en geen slaapjes waar ik me druk over maak! Haha
    Maar goed ik moet gewoon er gewoon relaxer onder zijn, misschien helpt dat?!

Share This Page