welke melk na 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RomY25, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Ons mannetje is alweer bijna 6 maanden en dus is het bijna tijd voor opvolgmelk. Hij heeft tot nu toe de Nutrilon Omneo Comfort 1 gehad voor krampjes e.d. Nu heeft hij hier totaal geen last meer van, wat denken jullie kan ik overstappen naar een ander merk (of toch binnen Nutrilon blijven), of toch overstappen op de 2. Ik hoor graag jullie mening.

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Hoeveel drinkt hij nog? Dat is de belangrijkste vraag. Met 1 mag je max 30 schepjes per 24 uur, met 2 zijn dat er 24. Als het dus een kleine zuipschuit is kun je beter wat langer op 1 blijven. Persoonlijk zou ik wel bij nutrilon blijven, maar dat is gewoon maar een gevoel.

3. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Hij drinkt nog 4 flessen van 210... niet altijd leeg maar bied het wel aan, een klein vretertje dus hihi. bedankt voor je reactie!

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    je kan het gewoon proberen.. ik merkte namelijk dat ze van nr 1 veel meer dronk dan van nr 2 :)

5. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik had eerst nutrilon standaard 1 maar ben overgegestapt naar hero (voorheen friso) standaard 2 en ze doet het er prima op! Ben zelf overgestapt omdat ik elke x misgreep met de nutrilon als de schappen weer geplunderd waren.

En van 2 drinken ze toch altijd minder aangezien je dan ook andere hapjes erbij aanbied? (Fruit, groenten)

6. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Ik gebruikte Kruitvat Forte 1 (hongerige kindjes voeding).

Nu heb ik de standaard van Kruidvat 2 en werkt prima hij eet zoveel vast voedsel dat ik hem eigenlijk maar 3x per dag een fles geef het CB doet er ook totaal niet moeilijk over.
    Op KDV krijgt hij wel Nutrilon hij vind alles goed en heeft er ook geen last van.
    Ons ventje is zwaar maar ook lang dus heeft genoeg vet op zijn botjes:)

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In principe kun je gewoon elk merk geven die je wil. Eigenlijk ligt de oorsprong van alle soorten melk bij nutrilon of hero baby. Dus in die zin zal een ah/etos/jumbo/kruidvat etc voeding nooit enorm verschillen van of nutrilon of hero baby.

Ook kun je waarschijnlijk overstappen naar standaard, omdat de meest gevoelige periode betreft krampjes voorbij zijn. Dat scheelt kwa kosten ook wat.

8. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd eigen huis merk van de Etos gehad. Vanaf 6 weken zelfs al (na 6 weken borstvoeding).
    Na 1 jaar ben ik aanbiedingen af gegaan en heeft ie dus van v erschillende merken groei melk gehad, etos, kruitvat, Jumbo, A.H.

Nooit geen problemen gehad.

Na 1,5 jaar op koe melk over gegaan trouwens, als het aan mij gelegen had had ik dit eerder gedaan maar ivm vakantie nog even op de groeimelk aangehouden...

9. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij zijn met 6 mnd ook overstapt naar 2. Ons ventje krijgt Hero baby. Ik heb wel bewust voor een merk gekozen, omdat je dat (bijna) overal kan krijgen. Een eigen merk kun je echt maar alleen bij die winkel krijgen, dat vond ik een nadeel. Ik zou wel gewoon naar de standaard overstappen, aangezien z'n (ergste) krampjes nu wel voorbij zouden moeten zijn.

10. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zorgt dat je altijd 1 pak op voorraad hebt staan, moet dat geen probleem zijn toch?
    Gewoon een winkel kiezen die het dichts bij zit.
    Bij ons is dat dus de Etos, die zit tegenover een supermarkt. Dus kwa afstand maakt het hier niet uit.

11. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Wij gebruikten die voeding des tijds ook voor ons meisje.. Ben overgestapt naar de standaard voeding van Nutrilon.. Geen enkel probleem! Achteraf denk ik dat ik ook naar een voordeliger huismerk over had kunnen stappen zonder problemen.. Succes!

12. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier 2wkn terug overgegaan op nr2.
    Ze kregen ha van nutrilon (ivm kans op allergieën, alhoewel hypo allergeen niet heel veel blijkt te doen geloof ik, maar vond het toch prettiger), en ben gewoon op standaard overgegaan. Gaat prima hier. Ben nu ook voor eigen merk gegaan (huismerk Albert heyn).
    Wij zijn nu per pak 8-9 euro goedkoper uit.

Deel Deze Pagina