Tula free to grow (coast)?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Oranjerood, 3 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oranjerood

    Oranjerood Actief lid

    12 feb 2014
    128
    59
    28
    Mijn jongste heb ik redelijk vroeg in een ringsling gedragen, en wat is dragen een uitkomst als je er al 1 rond hebt lopen! Handen vrij met koken en andere dingen..

    Nu twijfel ik om ipv of naast een ringsling ook een draagzak aan te schaffen. De ringsling vond ik soms vervelend omdat je toch schuin draagt. Vooral als ze wat zwaarder worden. Ook zou mijn man eerder een draagzak pakken dan de ringsling (teveel gedoe).

    Mijn oog is gevallen op een tula free to grow. Wie heeft hier ervaring mee en hoe bevalt het? Is het ook fijn dragen met een newborn?
    Ik.zie dat ze ook een coast versie hebben, waarbij het rugpand van mesh is gemaakt.. wat de draagzak meer ademend maakt. Ik ben zelf nogal snel warm van mezelf, en zal eind juni begin juli bevallen.. dus denk dat dit wel fijn is. Maar zie dat de normale versie van de tula meer gangbaar is?

    Ik hoor graag van jullie ervaringen! En eventuele andere adviezen mochten andere draagzakken beter bevallen. Moet wel vanaf newborn te dragen zijn!
     
  2. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Ik ben groot fan van mijn tula maar niet voor een newborn, die verzuipt erin.
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik vond het een rampding. Newborn past er niet in en ik vond hem stug.

    Ik zou als ik jou was een draagconsult doen.
    Ik ben toen op lennylamb carrier uitgekomen. Die was zo fijn!
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.
  4. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.853
    1.668
    113
    Vrouw
    Wij hebben nu de tula explore. Zit ook heel mooi bij onze newborn. Maar ik draag zelf het liefst met een bamboe rekbare doek als ze zo klein zijn. Mijn man vind de tula explore al wel heel fijn dragen.
    Bij de jongens hadden we een gewone tula maar die kan pas later gebruikt worden. Daar had m'n man eerst een marsupi, echt perfect voor een newborn in de zomer.
     
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij hebben een tula ftg gehad. Bij de eerste hadden we een draagdoek, ik vond het onhandig, de tula ftg was geweldig :)

    Mijn "newborn" was 5,5kilo toen hij naar buiten mocht dus daar heb je niet veel aan ;)

    Waarom hebben we gekozen voor de tula ftg: wij zijn beide lang (ik 1,88m) en mijn man heeft een buikje, ik brede heupen (en mechanische bekkeninstabiliteit). Hij was prima te verstellen van heel klein tot heel groot. Ook omdat we een groot kind verwachtte was het fijn dat hij er niet snel uit zou groeien.

    Zelf heb ik hem gekocht bij een online winkeltje van iemand die alleen maar draagzakken verkocht. Was niet (veel) duurder dan een grote webshop maar ik vond het fijn dat ik nog even 2 vraagjes kon stellen.

    We hebben hem inmiddels 2e hands alweer verkocht voor 20,- minder dan onze aanschafprijs.
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik heb een tula en ben er zeer tevreden over.
    Mijn dochter ging er pas in toen ze zo'n 6 weken was... eerder zat ze er niet fijn in en vond ze het ook echt niet prettig.
    Nu vindt ze het heerlijk en valt dan ook vaak in slaap.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb een tula ftg coast.
    Echt heel veel gebruikt bij de jongste.
    Vond het een heerlijk ideaal ding.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  8. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Hier een normale tula ftg en heel veel gebruikt. Toen hij 2 weken oud was aangeschaft. Mijn zoon was wel groot (55 cm en meer dan 4 kilo bij de geboorte). Ik ben zelf klein en mijn man is lang, wij vonden de tula allebei heel fijn! Makkelijk en snel op je lichaam af te stellen en baby zit er zo in.
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Fijne drager maar niet voor een newborn. Mijn zoontje 8,5 pond verzoop er in. Toen een marsupi aangeschaft. Dikke aanrader. Nu pakt mijn man de ftg en heb ik een artipoppe gekregen. Fijner dan de tula. Maar ook een heeel stuk duurder
     
  10. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Altijd draagzak passen, wat voor de een heerlijk zit is een ramp voor de ander. Ik vind zelf de Tula’s lomp en stug en ben met draagzakken van Isara gaan dragen.
     
  11. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ik had een soepele tula free To grow en mijn buurvrouw een stugge. Er zit best wel verschil in de stoffen kwam ik achter.
    het ligt er echt aan hoe groot je kindje is of wordt geschat bij de geboorte.
    Onze jongste was bijna 4 kilo en paste er goed in.
     
  12. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Draagzakken zijn net als jeans of bh's, de pasvorm is bij iedereen verschillend. Ik heb de Tula FTG Coast zelf veel gebruikt, maar bij draagconsulten is deze zeker niet de meest populaire drager. De Coast is nog ietsje groter dan de gewone versie, hij past vanaf een ruime broekmaat 56. De FTG past bij maat 56/62, nog niet direct vanaf de geboorte dus.

    De Marsupi is een fijne newborn drager voor de zomermaanden, maar is er nog veel meer keuze. De Isara the One, Hoppediz Primeo, Ergobaby Embrace, Isara Quick zijn ook fijne dragers.
     
  13. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik heb bij mijn dochtertje ook de Tula Free to grow aangeschaft. Ik krijg nu al weer zin om dat ding van zolder te halen:D
    Ik vond hem geweldig. Mijn dochtertje paste er met een paar weken ook echt wel in, ze was wel ruim 8 pond met de geboorte, misschien scheelt dat.. Ruim een jaar gebruikt volgens mij, daarna overgegaan op de peuterdrager die ik van mijn zoontje al had.
    Ik had ook een ringsling en draagdoek maar voor buitenshuis vond ik de draagzak toch wat steviger en praktischer.
     

Deel Deze Pagina