Migraine met neurologische uitval, wie ook?

Discussion in 'De lounge' started by mol81, Feb 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Afgelopen avond heb ik voor het eerst sinds tijden weer migraine gehad. Begon met wazig zien, geen gevoel meer in mijn linkerarm en gevoelloze mond. Daarna enorme hoofdpijn achterin. Manlief heeft de hap gebeld en we moesten direct langskomen. Alle kenmerken van een infarct maar het bleek migraine met neurologische uitval te zijn. Medicatie gekregen en dit hielp goed. Nu voel ik me een stuk beter.

Wie heeft dit ook en heb je je leefstijl aangepast? Ik rook niet, drink niet, heb wel een stressvolle baan, maar ben nu best wel bang om het weer te krijgen.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Heftig zeg! Kan me voorstellen dat je erg bent geschrokken.

Hier wel migraine maar niet echt uitval.

Ik kan wel minder goed uit mijn woorden komen dan. Maar geen idee of dat ook echt uitval is.

3. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,254
    0
    0
    Eindhoven
    Hier ook veel migraine! Gelukkig niet met veel grote neurologische uitval, wel wazig zien, gevoeligheid voor licht en geluid, zien van flikkers en nog natuurlijk heel erg pijnlijk.

Ik heb tijden gehad dat ik nauwelijks meer voorruit te branden was. Zo veel aanvallen had ik. Je niet meer wist hoe je moest gaan liggen. Zolang ik maar in slaap kon komen was het daarna al een stuk minder. Wel onder begeleiding van veel medicatie.

Dat heeft bij mij erg veel geholpen. Ik heb betablokkers gehad en tijdens aanvallen twee verschillende soorten medicatie (triptanen).
    Gelukkig gaat het nu heel wat beter! Betablokkers heb ik afgebouwd en de hoofdpijnen die ik nu heb zijn veelal met paracetamol en soms iets sterkers te verhelpen.

Wel heb ik mijn levensstijl hierop aangepast. chocolade, kaas en veel witte producten, zoals witbrood, witte rijst en dergelijke kan de migraine versterken. Een hele grote switch in mijn leven, maar wel een hele goede geweest door dit zo veel mogelijk te laten staan. Ook gebruik ik geen pil meer om deze reden.
    Ook ik rook niet en drink nauwelijks, rode wijn laat ik dus staan.

Daarnaast heb ik nu een baan die al een heel stuk minder stressvol heb. Ik zou er wel twee keer over nadenk om weer terug te gaan naar mijn oude (zeer stressvolle vakgebied)

Wat ik je in ieder geval zou adviseren is om een dagboek te maken van je hoofdpijnen. Mocht het dus vaker voor gaan komen dan een verwijzing naar een neuroloog vragen.

4. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ik heb het in mijn laatste zw-schap gehad! dooodeng! de eerste keer dat ik het had. heb het totaal 4 keer gehad. na de zw-schap niet meer..

ben je veranderd van (hormonale) anticonceptie? is er iets anders wat veranderd is in de omstandigheden?

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier ook, ook uitval erbij. Begint met wazig zien, soms kan ik met een oog niks meer zien, soms zie ik alles in golven.
    Dat is voor mij het teken dat ik snel medicijnen in moet nemen. Idd het opschrijven, want dan kun je zien wanneer je het krijgt, ook opschrijven wat je eet ed. Ik drink ook geen rode wijn meer, qua eten maakt het bij mij niet zo eel uit. Ik ben nl juist wel de pil gaan slikken, dat beperkt het bij mij tot de stopweek. Sterkte!

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Yup ik heb deze type migraine. Mijn leven heb ik er niet echt op aangepast, alhoewel, ik eet bepaalde dingen niet meer om migraine te voorkomen. Ik probeer stress zoveel mogelijk te vermijden maar voor de rest heb ik mijn leven er niet op aangepast, ik wil namelijjk niet dat het mijn leven beheerst, het beste is om op dat moment de aanval gewoon over je heen te laten gaan. Er is vrij weinig aan te doen, ja iedere dag medicijnen om migraine te voorkomen maar ik persoonlijk wil dat niet, ik heb nu Maxalt en werkt inmiddels voor geen meter meer.

Mijn hele linker kant van mijn lichaam verlamd, het begint in me hoofd en je voelt het dan zo naar je gezicht trekken, dan naar je tong, dan naar mond etc etc.

Het is echt heel vervelend en gelukkig heb ik ze ook niet iedere maand, helaas wel eens in de 2 maanden :(

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik ken het ook, hoewel ik al tijden geen echte aanval meer heb gehad. (afkloppen!)
    Stekende hoofdpijn achter een oog, "kringeltjes"zien, maar een "half beeld" hebben, tintelende tong/mond/handen, en uiteindelijk niet meer kunnen praten of andere dingen zeggen dan je bedoelt.
    heel eng en heel naar.
    Ik heb mijn leven er niet op aangepast, hoogstens minder koffie gaan drinken.
    Sterkte!

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Leven aanpassen, nee niet meer. Heb ik wel gedaan en het leek alsof het erger werd. Alsof je erop zit te wachten ofzo.
    Overigens wissel ik maxalt af met 2x advil en 2x pcm. Dat werkt bij mij als een trein!

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Een jaar of 10 geleden heb ik voor het eerst een migraine-aanval met uitval gehad. Ik zat in de brugklas en wist niet wat me overkwam. Ik ben toen zo geschrokken dat ik er een hyperventilatie-aanval bij kreeg. Gevolg, ik voelde een gedeelte van mijn lichaam niet meer en begon enorm te trillen.
    Ik ben naar de HA gebracht die eerst dacht aan een epileptische aanval.
    Hij kreeg uiteindelijk door wat t was en door de hyperventilatie te stoppen knapte ik iets op. Toen kreeg ik mijn imigran en ben ik thuis gaan slapen, daarna ging het beter.

Heel soms heb ik nog wel eens een migraine-aanval met uitval. Maar meestal is het enkel een aura en spraakverlies/niet uit de woorden kunnen komen.
    Wel heb ik dat ik hele stukken kwijt ben, dingen niet kan herinneren.

Nu tijdens de zwangerschap heb ik geen migraine meer. Maar voor deze zwangerschap zat ik op 3 tot 4 aanvallen per week. Het leek bij mij te wijten te zijn aan mijn werk. Ik zat hele dagen achter de computer te werken.
    Ik ben uiteindelijk gestopt en kort daarna werd ik ook zwanger, dus ja, waarom t nu exact gestopt is komen we na deze zwangerschap wel achter.
    Maar ik denk wel dat het van het werk kwam want toen ik eaar begon, begonnen te migraine-aanvallen ook zovaak te komen.
    Ik kreeg preventief propranolol en metoprolol, voor een aanval neem ik imigran icm diclofenac.

Na de zwangerschap laat ik de preventieve medicijnen eerst staan ivm borstvoeding. Mocht t toch weer terugkomen moeten we kijken wat we gaan doen, bv met veel migraine en daardoor niet goed voor de meiden kunnen zorgen of kv met een "gezonde" mama zonder migraine.
    Ik hoop niet voor die keuze te komen staan. Ik pas mijn levensstijl daar wel op aan, mede ook om de BV uiteraard, maar geen alcohol, niet meer roken e.d.
    Hopelijk helpt dat ook...

Er zijn dus medicijnen voor, maar het is wel even zoeken wat voor jou het beste werkt..

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik ken het ook, migraine-met-aura.

Inderdaad, bij mij altijd in deze volgorde:
    - Niet meer kunnen lezen
    - Fiebeltjes zien
    - Blinde vlekken (dit is het moment waarop ik als de sodemieter Sumatriptan moet nemen en maken dat ik veilig thuis kom.)
    - Tintelende pink
    - Tintelende wang en tong
    - Niet meer uit mijn woorden kunnen komen
    ... en dan komt De Hoofdpijn, al of niet met braken.

De eerste keer dat KatMan er getuige van was, kon ik hem gelukkig waarschuwen voor wat komen ging, anders had hij serieus 112 gebeld.

Ik had hier een paar keer per jaar last van toen ik begin 20 was. Daarna meer dan 10 jaar geen aanval meer gehad, tenminste niet met neurologische verschijnselen. Wel 'gewone' migraine, die heel duidelijk bij mij door hormoonschommelingen en spanning komt.

Daarvoor heb ik een tijdje preventief een bepaald medicijn geslikt, maar daar voelde ik me niet prettig bij, en ben ik mee gestopt.

Toen ik voor de mmm hormonen moest spuiten heb ik een verschrikkelijk heftige aanval gehad met aura, van de Utrogestan. Dus weer die hormonen...

En vorige maand: drie in één week vanwege fataal slaapgebrek vanwege de geboorte en moeilijke start van Xavi.

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik vermoed ook dat ik vaker lichtere aanvallen heb gehad. Ik heb wel vaker slechter zicht gehad en daarna eenhoofdig gevoel. Als ik dan op mijn ademhaling lette, ging het weer over. Gisteravond was erg schrikken. Maar als ik jullie zo lees, wel herkenbaar. Ik heb nu een tablet voor op de tong (moet smelten) en pijnstilling. Dat heb ik in een doosje gedaan zodat ik het mee kan nemen als ik op pad ga. En ik moet misschien toch maar weer gaan sporten. Iets doen. Wie weet helpt het. En hopelijk duurt het nog heel lang voordat ik het weer krijg,

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Ja hier bij mij bleek het dat ik meer last had als ik producten met aspartaam nam.. Dit is een zoetstof en word vooral in lightproducten gebruikt

13. SuusD

SuusD Fanatiek lid

Jan 8, 2013
    3,004
    3
    38
    Ik heb het ook ben totaal verlamd behalve benen en armen moteriek heb ik bijna niet meer ik val de hele tijd om
    Ik kan niet meer praten allemaal wartaal en ben totaal blind de hoofdpijn is niet te omschrijven ik huil mezelf in slaap 3 dagen erna is het pas volledig over de dag na de aanval kan ik wel lopen praten alles maar niet in het licht zitten en elke naald kan ik horen vallen en doet pijn (hoofdpijn) en heb last van hyperventilatie
    Het begint bij mij met gevoel loze handen daarna wangen en mond dan ga ik wazig zien dan moet ik binnen een half uur in het donker liggen en dan krijg ik de rest bij de 25 min kan ik niet meer goed lopen

Het gebeurt bij mij door angst of stress

Share This Page