Hallo allemaal, Ja daar ben ik weer.. laatst een vraag over de voeding, nu over het slapen. Ik heb het idee dat ons kindje slecht slaapt. Hij is nu bijna 3 weken.. 's nachts krijgt hij nog 1 voeding. Het duurt lang voordat hij in slaap valt na zn laatste voeding 's avonds..maar na die van de nacht slaapt hij goed tot 's morgens 6 uur ongeveer. Maar, overdag.. Hij heeft vandaag bijvoorbeeld alleen geslapen van 06.30 uur, tot 10.00 uur. En voor de rest is hij al de hele dag wakker..hij dut wel wat in met de fles drinken, of als ik hem vast heb.. Maar als ik hem in bedje leg dan begint hij na 10 min. te huilen, wat uiteindelijk krijsen wordt.. Ik wil hem niet verwend maken door hem steeds op te pakken als hij maar een kik geeft, maar als hij na een paar min. zo krijst dan haal ik hem toch maar... (heb ook een keer geprobeerd hem te laten liggen, met het idee dat hij wel ging slapen, maar hij bleef krijsen dus toch maar weer gehaald). In de eerste week, toen de kraamhulp nog hier was deed hij dit ook wel, maar dan was er bijna altijd wel iets (vieze luier, of het was voedingstijd..) Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. In het begin dacht ik dat hij gewoon huilde om opgepakt te worden, want zo gauw ik dan aan zijn bed stond was hij stil. Maar nu huilt hij dan vaak nog als ik hem oppak. Soms denk ik dat het eraan ligt dat hij honger heeft..maar dan heeft hij net daarvoor (een uur eerder ofzo) zn fles gehad. Heb t cb al gebeld, mocht de fles ophogen maar dat werkt dus ook niet...1,5 - 2 uur daarna heeft hij weer honger. Ik heb gevraagd of ik niet beter meerdere flessen kon geven, en dan niet zoveel erin.. Maar ze vonden het beter om het bij 6 overdag te houden, en 1 's nachts. In de kinderwagen slaapt hij wel beter, of als ik hem naast me neerleg op de bank.. In de box houdt hij zich ook niet lang rustig. Maar ze hebben toch meer slaap nodig lijkt me..? Of zal t nu gewoon door de hitte komen? Ik probeer wel een ritme erin te houden, van slapen-voeden-effe knuffelen, weer slapen.. Maar ik weet niet goed wat ik hieraan kan doen.. iemand tips?
misschien proberen in te bakeren? misschien word hij wel wakker omdat hij schrikt van de ruimte om hem heen, bij mij werkte dat direct t kan natuurlijk iets heel anders zijn! maar t proberen waard toch
Als mijn jongste niet direct in slaap valt geef ik haar een speentje Meestal rol ik dan een spuugdoekje op en die leg ik in haar armpjes en losjes voor haar mondje. Heb het idee dat ze dat prettig vind want ze kroelt er altijd even mee en de speen valt er niet uit. Nu scheelt het dat ze rustig is en de speen zoiezo niet snel kwijt is. Ze slaapt wel altijd(soms ook zonder speen trouwens) Sommige zijn echt anti speen maar ik heb geen tijd en zin om aldoor met haar te lopen, dat doe ik alleen als ze sàvonds het zuur heeft of er is echt iets. Dat huiltje is echt anders.
Je kan idd inbakeren.. Heef ie een speen? En voor de rest gewoon bij je houden.. Lekker in de kinderwagenbak in de huiskamer leggen.. Hij is nig zooooo klein dat in eigen bed slapen komt wel en nee je verwend hem daar echt niet mee! Je kan ook nig een draagdoek kopen
Ze zeggen juist dat je ze vanaf het begin af aan wakkker in hun eigen bed moet leggen. Zodat ze leren dat ze zelf in slaap vallen.
Hij is pas 3 weken dus zou hem nog lekker bij je nemen als hij huilt. Hij kan ook last hebben van krampjes waardoor hij huilt.
Dat leren ze niet als ze zo klein zijn hoor. De meeste kinderen geven dat zelf heel goed aan, wanneer ze wakker in bed kunnen. Mijn dochter viel altijd aan de borst in slaap en dan legde ik haar slapend over. Sinds 3,5 maand was ze nog wakker na de voeding en dat is ook de tijd waarop ze altijd wakker in bed ging. Ze heeft nooit gehuild voor het inslapen. TS: gewoon bij je houden als hij huilt/onrustig is. Een draagdoek is misschien wel fijn.
Wie zijn "ze" precies? Baby lekker bij je houden. Pas 3 weken oud na 9 maanden in je buik. Heeft alleen voeding en mama/papa nodig ) Iets leren is nog laaang niet van toepassing
Inbakeren had ik ook over gelezen ja, maar er staat ook bij dat je dan eerst moet kijken of er geen andere oorzaken zijn.. Kan het altijd nog proberen, maar met deze hitte lijkt het me sowieso niks om hem zo in te pakken..hij trapt nu zijn lakentje al van zich af Een speentje heeft hij idd ook.. Hij valt normaal ook zonder speen in slaap, maar als hij zo huilt dan geef ik hem deze ook, dat helpt wel. Alleen gaat ie er zo mee tekeer dat die speen er binnen no time weer uitvalt.. De laatste dagen houdt hij vaak zn handje ertegen zodat ie er niet zo snel uitvalt Nou ja ik zal het even aankijken.. Er komt ook nog bij dat mn vriend, net als met de voeding, het niet helemaal eens is met mijn aanpak..die vindt dat ik hem aanleer dat hij opgepakt wordt als hij huilt, als ik hem steeds bij ons pak. Maar het is alsof de duivel er mee speelt..want nu slaapt hij wel weer goed.. zal t maar even aankijken..bedankt voor de tips!
heb ook een dochter die vanaf het begin s´nachts goed sliep en overdag steeds kleine slaapjes deed. doet ze nu nog.
Wij hadden hetzelfde. Onze dochter sloeg zichzelf steeds wakker. Heb haar eergisteren in de puckababy gedaan want de hele dag met haar op mn arm, daar ben ik dus geen voorstander van want dan krijgt ze teveel prikkels en geen rust en regelmaat. En ze slaapt! Overdag zeker 7 tot 8 uur en vanacht heeft ze voor het eerst doorgeslapen van 24.00 tot 6.00! Ze is nu meer tevreden en na elke voeding knuffel ik met haar tot ze gaat gapen en over haar oortjes wrijft.
Oh dat is wel netjes Baibey. Ik denk dat het hier aan de krampjes/voeding heeft gelegen.. Ben naar Omneo overgestapt, nu zijn de krampjes zo goed als weg voor zover ik merk..en gaat het slapen ook een stuk beter .