Ben zo moe

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lydia31, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo meiden,
    Ik ben zo ontzettend moe.
    Mijn zoontje is de laatste 4 weken al elke dag tussen half 6 en 6 uur wakker.
    In het beging slipe hij dan smiddags 2,5 tot 3 uurtjes.
    Even tijd voor mezelf en mijn dochter.
    De laatste week slaapt ie maar 5 kwartier smiddags.
    Is dus om dit tijdstip erg moe, in bed leggen heeft geen zin want dan slaapt hij toch niet.
    Hij is dan alleen maar aan het krijsen.
    Nu ook, is erg huilerig en kan dan ook erg krijsen.

Ik zit er even helemaal doorheen, weet dat een groot deel bij hem ligt omdat ie in een sprong zit, of dat die er aan zit te komen.
    Maandag begin ik met een nieuwe baan en had graag wat uitgeruster willen beginnen.

Daarbij gaat dit weekend de klok ook terug dus zal het volgende week tussen half5 en 5 uur dat hij wakker is.

Wie oh wie heeft de gouden tip?????

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hoi! Nou hier ook iemand die zooo moe is! Geen tips helaas, die heb ik zelf nodig! Hier baby ook vroeg wakker en nog een paar keer per nacht, dus... :(

3. Storm

Storm Niet meer actief

Vast geen gouden tip, maar misschien je zoontje 'middags eerder op bed leggen om te voorkomen dat hij zo moe is dat hij niet meer wil slapen?

En ik weet niet hoe je over logeren denkt en of opa en oma daar zin in hebben of in de buurt wonen of wat dan ook, maar dan kun je even een dagje bijtanken, hoe lullig het misschien ook klinkt.
    Ik weet het, je kiest zelf voor kinderen en je weet dat dit erbij hoort, en blablabla, maar je kleintje heeft er niks aan als jij er straks helemaal doorheen zit. En opa en oma vinden het vast niet zo heel erg. Die zullen dan maar 1 keer zo vroeg wakker zijn en kun jij even wat langer slapen en heb je even quality-time met je dochter.

Mijn schoonouders boden het zelf aan toen mijn zoontje nachten achter elkaar de hele wereld aan elkaar krijste toen zijn boventanden erdoor kwamen (4 stuks op rij). Ik wilde het eerst ook niet, maar was op het laatst zo moe (tja, we moesten ook nog werken) dat ik het maar gedaan heb. Zo konden wij een nacht doorslapen en mijn schoonouders hebben zich er prima mee gered.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    11 maanden is een beruchte periode... hier was het ook een drama met slapen rond die tijd, en ik hoor het van heel veel moeders.
    Het is hier vanzelf weer overgegaan na een paar weken. Dus ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: afwachten... maar het is vreselijk zwaar, frustrerend en vermoeiend, ik weet het (en ik heb er maar 1)...

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    O ja, toch nog een tip. Mijn zoontje was ook een tijdlang onwijs vroeg wakker elke dag. Ik merkte toen, dat als hij toevallig een keer om 5 uur wakker werd omdat hij eng gedroomd had, en ik hem dan weer in slaap kreeg, hij ineens wel om half 8 pas wakker werd. Terwijl hij normaal (als hij dus niet 's nachts wakker werd) rond 6 uur wakker was.
    Ik heb daar ook een tip over gelezen in het boek de babyfluisteraar: als je kind 's ochtends heel vroeg wakker wordt, moet je hem eigenlijk een paar keer om half 5 's ochtends even wakker maken, en dan weer in bed leggen. Dan slapen ze langer door.
    Ik durfde dit zelf nooit aan, bang dat hij dan toch niet meer ging slapen :D Maar ja, het bleek dus wel echt te werken toen hij een paar keer toevallig om 5 uur wakker werd...

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

@Mikki, ja hier ook weleens om half 5, vaak lukt het dat ze na een half uurtje weer slaapt, (troosten of BV) dan gaat ze meestal tot kwart over 7 ipv half 7. Maar ja je mist zelf toch een half uur + inslaaptijd..

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    ik heb helaas geen tips voor je.
    Ik ben ook erg moe. Onze zoon komt nog een paar keer per nacht en overdag slaapt hij ook niet veel. Daarbij ben ik 2 maanden geleden met een nieuwe, intensieve baan begonnen, moet het huishouden gedaan worden en onderhouden we de sociale contacten.
    Op mijn vrije dagen probeer ik te gaan liggen zodra onze zoon ook wil gaan slapen. Maar voor mij is dat makkelijker omdat ik nog geen andere kinderen rond heb lopen.

8. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.

Wesley eerder op bed leggen heeft geen zin dan slaapt hij niet.
    Hij is ook nog is bezig om over te gaan op 1 slaapje.
    Bij de ga slaapt hij wel 2,5 uur.

Naar opa en oma kan niet.
    Mijn ouders wonen te ver weg + dat mijn vader nog 36 uur werkt en mijn moeder de kinderen niet alleen kan verzorgen, ze zijn nog net iets te klein.
    Mijn schoonvader + vriendin breng ik ze liever niet naar toe om te logeren.

Om half 5 wakker maken?? durf het eigenlijk niet aan, veel ste bang dat hij niet meer slaapt.
    Vanmorgen was het trouwens kwart over 6, nog steeds vroeg maar beter dan half 6 idg.
    Bij me in bed gelegd en daar heeft hij nog een kwartiertje liggen keuvelen.
    Met als gevolg dat we pas om kwart voor 7 beneden waren.

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Heel herkenbaar.
    Toen mijn zoontje 11 maanden was had hij ook zo'n periode. Kan alleen maar zeggen dat het vanzelf weer over gaat. Hier duurde het overigens zo'n 3 weekjes. Het sloopt je echt. Zeker als je ook nog gewoon moet werken. Even doorbijten nog meid. Het is een fase, echt.

10. fafje

fafje Niet meer actief

helpt het mss om voor zn bedtijd iets met hem te doen waardoor ie heel moe wordt...weet je wat ik vaak lees...dat sommige ouders johannesbroodpitmeel in de fles doen...dit dikt melk in...dan slapen hun kids langer/beter...zijn dan langer verzadigd...
    Moeilijk hoor..kan me voorstellen dat je gesloopt bent..

Of helpt als ie wakker wordt ff lang badderen/douchen en dan eten/fles dat ie mss nog ene dutje doet daarna..?

11. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Nee niets van dit alles helpt.
    Vanmorgen om kwart over 10 was hij zo moe dus naar bed gebracht.
    Na 5 min echt krijsen.
    Heb hem bij me genomen en toen is hij in slaap gevallen.
    Geslapen tot half 1 daarna niet meer.
    om 8 uur naar bed ( uurtje later ivm de klok) en ook toen gillen.
    weer bij me genomen en hij sliep met 2 min.
    Hij krijgt nog maar 2 flessen, een smiddags na de boterham en savond een papfles voor het naar bed gaan.

Gelukkig kan ik morgen wat langer liggen, manlief staat op.

Deel Deze Pagina