tummy tub of badje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door gerda, 8 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerda

gerda Actief lid

15 nov 2005
    242
    0
    0
    wat is er makelijker de tummy tub of een badje? tot hoelang kunnen ze in de tummy tub? gr gerda

2. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Met die vraag loop ik ook al een tijdje, heb nu besloten om ze allebei aan te schaffen, tummy tub heb ik cadeau gekregen van de kraamzorg, maar lijkt me toch iets minder makkelijk.

3. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Als ik goed heb kunnen ze in de tummy tub heel erg kort. Wat de kraamvrouw van mijn zus had gedaan was gewoon een emmer gepakt en kleintje daarin "ondergedompeld". Mijn zoon is bijna 2 en boven de 13,5 kilo. We hebben nu van het badje is niet meer veilig en dus willen we niet meer gebruiken. Hij doet door de weeks douchen en in het weekend (of 's avonds) deden we in bad, maar ons bad is groot en vullen duurt lang en hij vind het dan leuk om met zijn speeltjes vloer nat te maken (lees badkamer in een zwembad te veranderen). Dus deden we de laatste tijd het badje in het grote bad zodat het niet teveel kliederboel wordt. Dus als je een rustige kind krijgt die ook gemiddeld zal wegen kun je eigenlijk tot 1,5 jaar het badje gebruiken. Als ik goed heb de tummy tub tot 3 of 4 maanden?

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Toen ik mijn babyuitzet aan het aanschaffen was zat ik ook met dezelfde vraag. Ik heb voor een badje gekozen omdat badje langer mee kan en tummy tub niet. Scheelt ook weer in je portomonee. ;)

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn schoonzus heeft de tummytub, anders kocht ik hem ook niet

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb ergens gelezen dat je een Tummy Tub ook vrij lang kunt gebruiken hoor. Tot zeker een maand of 9?
    Ik heb ze nu beiden een badje en Tummy Tub. Het badje hebben we nog steeds van de oudste (6 jaar) en van mijn moeder hebben we de Tummy Tub gekregen.

7. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik heb ze ook beide tycho vond het badje dus helemaal niets aan toen heb ik maar een tummy gekocht en dat vond hij geweldig vanaf dag1, ze zeggen dat ze zich veiliger voelen omdat het zo klein is...

8. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kheb gekozen voor het badje

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Je kan de tummy tot wel 12 maanden gebruiken!

Daarna kunnen ze in de douche of in het grote bad.

Een gewoon badje erbij is ook een optie, maar het schijnt dat baby´s het erg lekker vinden in zo´n tummy.

Als de mogelijkheid er is zou ik beide aanschaffen.

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb beide met standaard 2e hands gekocht voor € 20,--. Het hoeft dus helemaal niet zo duur te zijn.

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    :idea:

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb de bubble van bebejou. Is iets groter dan de tummytub. Daar kunnen ze echt lang in hoor.

13. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

heb het alle 2

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb alleen een badje.

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik had ze ook beiden.
    Vond die tummy tub echt ideaal en mijn dochtertje helemaal :D die heeft echt genoten,lekker springen en spartelen.
    En zo'n tummy tub kost maar iets van een tientje geloof ik.
    Toendertijd in ieder geval.

16. Miffie

Miffie Lid

28 nov 2006
    32
    0
    0
    In- en verkoopster Babyspeciaalzaak
    Wouw kosten ze dat nou nog maar!

een tummytub van het echte merk tummytub kost tegenwoordig €17,95
    een shantala babybath (van happy baby of delta) €14,95
    en een babybubble (tummy tub van bebejou) kost met decoratie €19,95 en zonder €17,95

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Dat is toch helemaal niet duur?
    Volgens mij heb je bij de hema ook goedkopere?
    En anders op marktplaats kijken.
    Als je dat ding zelf niet meer gebruikt kan je hem ook weer verkopen.
    Of van vrienden/familie overnemen?

18. Celina heeft lang in de tummy tub gezeten ze vond het heerlijk, ze was geloof ik een maand of 6 toen ze er voor het laatst in zat.
    Maar wij hebben een badje en tummy tub.

19. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    toevallig had mijn moeder het laatst over de tummy tub. Ze had dat bij een vriendin gezien (ze kan eindelijk met vriendinnen over oma-zijn praten).
    Dus ik ben wat informatie gaan zoeken

Voordeel is dat het voor het kindje het vertrouwde van de baarmoeder geeft, en dat het water er lang (20 min) warm in blijft. Ook leren ze makkelijker staan. Tot in ieder geval 6 maanden kunnen ze erin maar vaak ook langer.

Zelf denken wij voor een gewoon badje te gaan, is wat ruimer, vooral voor onszelf.

20. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben allebei. Emme gaat nu eigenlijk alleen nog maar in de tummytub. Ze vindt het heerlijk. Je ziet haar gewoon genieten. Ik zou dat niet willen missen. Het badje vindt ze ook ok, maar ik weet zeker dat ze de tummytub fijner vindt.

Pim

Deel Deze Pagina