Ik krijg meisje 5 april en ben an volop aan het inkopen Nu zij in die winkels vrijwel hetzelfde kortingen op hetzelfde kleertje 35% maar voorraad is beperkt 1-3 stuks. Ik vraag mij af krijgen die winkels nog meer korting 50-60-70? En als wel dan in welke maanden? Ik wil nu wat kopen maat 68 en 74 en weet niet zo goed zal ik wachten tot hogere kortingen of gewoon met 35% kopen?
oei dat is altijd heel moeilijk te zeggen, want als je wacht heb je het risico dat de kleding die je wilt hebben dan al weg is, maar als je nu koop heb je het risico dat de kleding die je wilt hebben als dat er straks nog is mogelijk nog goedkoper is. Ik zou zeggen wachten, want het gaat om een klein maatje en die zijn er vaak nog wel en dan heb je het nog goedkoper. Maar nogmaals, kan ook dat je dan net misgrijpt dat het dan uitverkocht is in de maat die je wilt hebben. meestal prijzen ze in december eind van het jaar nog flink af en begin januari.
Okey inderdaad sommige stukken zijn als 1 op voorraad of geen meer Lastig met maten en kleding vind ik het. Ik denk dat maat 68 rond 6-9 maanden uitvalt en maat 74 tot jaartje. Als ik vestje z8 wil kopen dan is nog lastiger... denk dat ik dan maat 80 neem dan kan zij het nog in de zomer dragen in koude dagen..
Ik zou echt niet zo ver vooruit kopen... Je weet niet hoe groot je kindje is en hoe snel zij groeit. Dan heb je straks allemaal kleding voor het verkeerde seizoen.
Nee ik koop geen jurkjes en geen jasjes dus dat scheelt anders inderdaad weet ik het seizoen niet.. maar alleen eigenlijk broekjes en longsleeves die doen zij toch altijd aan maakt niet uit welke seizoen... winter of zomer.. En enige inderdaad wat ik wil kopen is gevoerde veste van Z8 maar ik heb zo'n eentje van andere merk voor mijzelf en ik die draag ik dus qua weer vrijwel altijd tussen april en september, dus als ik maat 80 koop dan het bijna zeker dat zij het gaat dragen lijkt mij...
Broekjes, longsleeves, jurkjes (evt malliot en romper lange mouw plus shirtje eronder) enzo zou ik wel durven hoor. Ook tussenvestjes kan je altijd wel gebruiken. Gewoon deze dingen shoppen. Dan kan je later opnieuw in een uitverkoop kijken naar kleding die je op dat moment nodig zal hebben. Hier gaat zoontje als een speer, die is niet bij te houden qua groei. Nu 4,5 maand en 68 is nu aan zeg maar, gaan nu al richting de 74. Andere kindjes gaan wat langzamer, sommige nog sneller. Mijn oudste van bijna 4 zit in 92... HEMA - Kinder maatwijzer - HEMA