tummy tub?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door stranger, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Goed, het is misschien een gekke vraag maar ik vind een tummy tub er uitzien als een emmer... Wat is het verschil tussen zo'n ding en een gewone emmer? :oops: :oops: :oops:

2. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    tja goede vraag vind het ook net een emmer

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik vond het net zo'n super grote beslagkom, ik heb er 1 die je op de zelfde standaard zet als het bed en zo'n bad met 2 van die zeep flesjes en ingebouwde therometer.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Een "goeie"Tummytub is doorzichtig zodat je je kindje er van opzij ook in ziet liggen. Verder is hij echt groter dan een emmer en met een brede rand.
    Ik heb er toevallig 1 goedkoop kunnen kopen, anders had ik gewoon alleen een badje gehad. Da's net zo goed.

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Vind em er eigenlijk ook niet zo bijzonder uit zien hoor. Maar ik kreeg em gratis van de kraamzorg. Dus ga em toch maar uitproberen. Heb er wel een badje bij gekocht.

6. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb bij mijn dochter in het kraampakket een Shantala-badje gekregen (is iets groter dan een tummy tub). Ik vond het een ideaal badje en mijn dochter vond het heerlijk.
    Ik heb wel een gewoon badje erbij gekocht.
    En wisselde een beetje af met badderen in het Shantala-badje en het gewone badje.
    Als je de haartjes wilt wassen is dat toch handiger in een gewoon badje.
    Gina

7. Niet meer actief

Nou hier even het verschil

de rand van een tummytub is zachter
    een tummytub is groter
    en een tummytub is van een ander materiaal gemaakt dan een gewone emmer, in een gewone emmer zitten vaak giftige stoffen verwerkt en in een tummytyb niet
    een tummytub bootst een baarmoeder na

hoe bedoel je hihihihi voorstander?!

8. Charos

Charos Lid

15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Ik denk dat ik ook maar een tummytub ga aanschaffen als ik de reactie's hier zo lees.

9. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Wij hebben de tub in gebruik (gewoon die van de hema, past ook op de badstandaard van de hema), en hij bevalt super! In het ziekenhuis ging Sibel ook in de tub, en daar raden ze hem ook echt aan. Zodra ze erin zit, neemt ze de houding aan die ze ook had in de baarmoeder, en ze wordt echt helemal relaxed (erg fijn als ze bv krampjes heeft!). Soms lijkt ze zelfs in slaap te vallen :rolleyes: . Het fijnste vind ze het wanneer ze ook met haar oren onder water kan! :)

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    hihi, bedankt voor de antwoorden! Was toch niet zo'n dwaze vraag als ik dacht ;).

Ik denk dat ik hem toch maar ga aanschaffen...

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    In welk kraampakket zit hij gratis?

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik vind een tummytub ook erg leuk.. helaas denkt Tim daar anders over!

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Pendrag: ik heb em gratis gekregen bij Kraamzorg Delfland. Weet niet waar je woont, dus je moet even kijken of ze ook in jouw woonplaats komen (ze doen volgens mij alleen het gebied rondon Den Haag, Rijswijk, Delft, Zoetermeer)

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @eve: daar woon ik niet in de buurt nee. Maar krijg van mijn verzekeraar wel een kraampakket. Iemand enig idee van de inhoud van het pakket van Zilveren Kruis/Achmea???

15. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin ging in der luieremmer :)

maar handig vond ik het niet , toen de kraamzorg weg was heb ik haar lekker in haar badje gedaan

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik vond het ook een onhandig ding en heb hem maar 2 keer gebruikt en uiteindelijk weggedonderd nadat ik er een keer behangplaksel in had gemaakt, doe mij maar een gewoon badje

17. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik was er ook vol van van de Tummy Tub. Totdat ik m'n dochter er in ging doen....Ze vond het helemaal niks. Ook ik liep te klungelen met de tub in bad en ik zelf ook in bad op m'n hurken. de tub paste dus niet in m'n badstandaard) Kreeg het ervan in m'n rug. Ik had geen standaard omdat ik alleen de tub had gekregen van iemand dus had zoiets van, als het een succes is haal ik wel een passende standaard. Dat was dus niet nodig. Misschien dat m'n telg op komst het wel lekker vind in de tub....het ziet er zo gezellig uit zo'n hummeltje in zo'n tub. :D

Groetjes Suus

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik werk veel met de tummy tub en vind het geweldig. Kindjes genieten als ze erin zitten !! De shantala is iets breder en vind ik fijner in gebruik !

groetjes linda (kraamverzorgster)

19. Annelies

Annelies Niet meer actief

dat kraampakket is waarschijnlijk een pakket met materialen die je nodig hebt rond en na de bevalling, zoals alcohol, kraamverbanden, matjes, navelklemmetjes.

20. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik zette de tummytub gewoon op de commode, dan heb je ook geen last van je rug.

Verder vond LArs het badje verschrikkelijk, krijsen dat ie deed!!! Dus een tummytub gekocht en hij ontspande meteen.

Deel Deze Pagina