Op marktplaats staan er een hoop te koop. Heb er zelf 1 voor 20 euro overgenomen, in nieuwstaat. Hier kan je ze ook bestellen (wel duurder) http://www.babyplus.nl/index.php?HCID=1 ... &ArtID=247
gewoon badje, tumy lijkt me echt niet praktisch , je kan hem zo moeilijk wassen, lijkt mij en bij een badje kan je een spul kopen waar hij kan in liggen en moet je hem ook niet altijd vasthoude, lijkt mij echt veel praktischer En als ik tog eens tumy wil proberen stop hem dan eens in een emer , gaat eeven goed Xx.
Vond deze info nog Bad De meeste babys vinden het heerlijk om in bad te gaan: lekker in het warme water, met papa of mama in de buurt. Maar het babybadje is voor je kleintje nog behoorlijk groot, waardoor hij zich een beetje bang of onrustig kan voelen. Om het baden voor je baby zo prettig mogelijk te maken, is de Tummy-Tub ontworpen. De Tummy-Tub Bij de ontwikkeling van de Tummy-Tub, die eenvoudig, veilig en praktisch in gebruik moest zijn, zijn verloskundigen, kraamverzorgsters, artsen en psychologen betrokken geweest. In de Tummy-Tub zit je baby rechtop, hij kan zijn armpjes en beentjes vrij bewegen en toch de wanden voelen, wat het gevoel van veiligheid en geborgenheid vergroot. Toch zit je kindje ruim genoeg in het water om hem warm te houden en hem goed te kunnen vasthouden en wassen. De brede bovenrand van de Tummy-Tub heeft geen scherpe randen en ondersteunt jouw armen en handen. Het badje neemt niet veel ruimte in beslag en is licht in gewicht. Doordat je minder water nodig hebt, kun je het ook tillen als je net bent bevallen. Het is grappig om de bewegingen van je kleintje te volgen door het doorzichtige materiaal, dat geen toxische bestanddelen bevat. De Tummy-Tub is stabiel van vorm en heeft onder de bodem een rubberen ring om glijden te voorkomen. Als je baby niet in slaap kan komen of last heeft van buikkrampjes, heeft warm water een kalmerende werking. Je baby voelt zich gewichtloos en kan lekker ontspannen. Dat kan natuurlijk ook prima in een groter babybadje, dat over het algemeen goedkoper in aanschaf is en meer plaats biedt voor speeltjes. Je kunt zon badje ook langer voor je kind gebruiken. De Tummy-Tub is geschikt voor pasgeboren babys (ook als ze een laag geboortegewicht hebben) en kinderen tot zes maanden. Sommige kleintjes willen er echter tot hun eerste verjaardag graag in! Gebruik overigens nooit een gewone emmer om je kindje in te baden: dat is absoluut niet veilig. Denk bijvoorbeeld aan het hengsel, de scherpe randen en het materiaal waarvan de emmer is gemaakt. Veilig in gebruik Is de badruimte lekker warm en tochtvrij? Voeg dan voldoende water toe met behulp van de schaalverdeling op de zijkant en zet de Tummy-Tub op een praktische en veilige hoogte. Je hebt minder water nodig dan voor een standaard babybadje, maar het water blijft toch twintig minuten warm, doordat het minder snel afkoelt. Er zijn verschillende manieren om je baby stevig vast te houden. Houd je baby bijvoorbeeld met zijn rug naar je toe onder zijn oksels vast (houd je handpalmen naar boven gekeerd). Leg je wijsvingers om de armpjes en houd met je andere vingers zijn borst vast. Met je duimen die over zijn schoudertjes liggen, houd je zijn kin vast, zodat zijn hoofdje niet voorover kan vallen. De achterkant van het hoofdje steunt op de palmen van je handen. Je kunt je kindje ook voor- of achterlangs met een arm onder zijn billen ondersteunen. Als je je baby aan de voorkant onder zijn kinnetje ondersteunt, heb je een hand vrij om te wassen. Als je kindje al wat groter is, kun je hem natuurlijk meer zelfstandig laten dobberen. Met zijn billen op de bodem zit hij stevig en als je minder water gebruikt, vergroot dat de veiligheid. Pas wel op met badolie: de huid van je kind kan er glibberig van worden! De Tummy-Tub is ook een goed hulpmiddel om te leren staan. In het water is het minder zwaar voor je kleintje om omhoog te komen en hij kan zich vastgrijpen aan de randen. Jij houdt daarbij natuurlijk een oogje in het ze
Interesant tekstje Dit heeft me tog ook aan het denken gezet Ag jah ik heb nog meer dan tijd genoeg om daar over na te denken... Xx.
wij hadden hier een emmer bij ikea gekocht voor 1,50 en daar hebben we de kleine eerst in gewassen, maar ook bij ons springt de kleine eruit. althans hij zet zich hard af van de bodem, grapjas. sindsdien gebruiken wij het badje, met zo een ligsteun erin, superhandig en verder gaat hij ook mee onder de douche. voordat je dus een tummy tub koopt zal ik het eerst eens met een gewone emmer, zonder scherpe randjes, proberen. scheelt je een hoop geld! succes met je keuze! joyce
@ augustus Dat is interessante informatie! Weet met de eerste dat hij moord en brand gilde als hij in bad ging water nagekeken op tempratuur en al, en nog kon hij er niet van genieten totdat hij met papa onder de douche ging...doodstil was hij! Heb nog een paar maandjes de tijd, dus ga lekker op mijn gemak Marktplaats afzoeken, misschien vind ik wel een badset (bad en tummytub)..wil dan wel zon gietijzeren houder voor de tummytub want heb inmiddels al de naam Shantala bad achterhaald
Wij hebben ook de tummy-tub van bebe-jou. Deze is groter dan een "normale" tummy en kan op het onderstel worden geklikt waar jeook het badje opzet. Emiel kan hier nog wel een hele tijd in. Hij vindt het heerlijk. Mijn man doet hem altijd in de tummy. Als ik Emiel in bad doe dan gaat hij in het badje met het zitje erin. Maar de tummy is nog favoriet.
onze dochter vond de eerste weken niks aan het badje maar ontspande heerlijk (viel zelfs in slaap) in de tummy tub. Zij lag in stuit en voelde zich veiliger hierin omdat ze erg klem en krap in de buik zat. Ze ging ook steeds zo hangen als in de buik.
Patricia, ik lees net dat je graag een gietijzeren houder wilt kopen voor de tummytub. Ik zou je de tip willen meegeven om erop te letten dat de houder in verschillende standen kan worden gezet, zodat je er later ook een grotere tummytub in kan klemmen als je kindje te groot is geworden voor de 'normale' tummytub. (Als je dat tenminste van plan bent.) Wij hebben helaas geen gietijzeren houder kunnen vinden waar de grote tummytub in past (maar eerlijk gezegd hebben we daar ook niet intensief naar gezocht) en hebben nu een onderstel wat je ook voor een badje kunt gebruiken. Deze is geschikt voor zowel een kleine als een grote tummytub.
ons zoontje vond het normale badje verschrikkelijk eng. eigenlijk pas toen hij echt zelf kon zitten, vond hij het leuker. Daarom ging ik maar vaak met hem onder de douche. (hij was ook wel erg klein, en misschien daarom dat hij zo 'verdwaald' raakte in het badje. voor de 2e gaan we dus wel een tummytub kopen, misschien is dat toch een beschermder gevoel als zo open en blood in een groot bad. Ik begrijp van diverse vriendinnen die de originele tummy tub hebben, dat je kindje daar als hij normale groote heeft (niet super lang oid) hij makkelijk tot het 2e jaar in de tub kan.
Wou dat ik heel rijk was, had ik ze allemaal gekocht Klopt met die gietijzeren past de Shantala bad in, zo aan de plaatjes te zien is hij groter als de Tummytub, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.